۵۵۱۱۹۴
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ ارتباط رباعی و آتش‌سوزی پلاسکو!

همان‌گونه که دیدید برج گرنفل لندن هم در آتش سوخت و این نشان داد که دکتر قالیباف در تهران بهترین شهردار دنیا بوده است (همین‌طوری الکی!) روزنامه‌ای که ارگان رسمی شهرداری تهران است هم همین نظر را دارد. دوستان پس از آتش‌سوزی در....

فریور خراباتی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

همان‌گونه که دیدید برج گرنفل لندن هم در آتش سوخت و این نشان داد که دکتر قالیباف در تهران بهترین شهردار دنیا بوده است (همین‌طوری الکی!) روزنامه‌ای که ارگان رسمی شهرداری تهران است هم همین نظر را دارد. دوستان پس از آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن فقط یک جعبه شیرینی در دست نگرفته و توی شهر از مردم بابت این آتش‌سوزی مشتلق نگرفته‌اند. واقعا این اتفاق نشان داد که ما چقدر آدم‌های نمک‌نشناسی هستیم که از شهردار تهران بابت آتش‌سوزی و خاکستر شدن و جانباختن آتش‌نشان‌ها در حادثه پلاسکو تشکر و قدردانی نکرده، به ایشان لوح تقدیر ندادیم و خاک کت این بزرگوار را نتکاندیم.

یعنی شهرداری‌هایی که در شهر آن‌ها یک برج یا حداقل یک خانه در آتش نمی‌سوزد توله سگ هستند؟ باور کنید این دوستان تا دویست سال دیگر هرجایی که آتشی روشن شود، می‌آیند و به خودشان گرفته و از خودشان تقدیر کرده و به خودشان لایک نشان می‌دهد (به ما هم لایک نشان می‌دهد.)

شعرا و ادیبان زبان پارسی هم بارها در اشعار خود از شهرداری تهران تشکر و قدردانی کرده‌اند، خصوصا فردوسی که دیگر خیلی تابلو کرده و در شاهنامه که البته با کمک معاونت فرهنگی شهرداری تهران منتشر شده، نوشته: «آتشی بر شده تابناک یکی/ میان آب و باد از بر تیره خاک». یا مثلا خیام که البته اوایل یک سری مسايل هم داشته که به کمک معاونت فرهنگی شهرداری این انحرافات تا حدی کنترل شده در یکی از رباعی‌های خود که قبلا هم وجود نداشته و معاونت فرهنگی شهرداری اصلا مخترع رباعی بوده، سروده: «سوزنده چو آتش است لیکن غم را/ سازنده چوب آب زندگانی است بخور!» که البته کلمه آخر مصرع دوم خیلی هم لحن زیبنده‌ای ندارد. باور کنید اگر معاونت فرهنگی شهرداری تهران نبود که ما امروز رباعی نداشتیم، باباطاهر هم یک آدمی بود که نهایتا بدون پوشش مناسب در سطح شهر تردد می‌کرد اما به لطف این عزیزان است که ما امروز همه‌اش مثنوی نمی‌خوانیم.

در نتیجه با حمایت‌های این ارگان دوست‌داشتنی شعرا مجبور شدند در حمایت از آتش‌سوزی و حتی فواید آتش‌سوزی اشعاری به‌سرایند و چون این فواید پیدا کردن‌شان کار سختی بود و وجدانا در قالب قصیده و غزل نمی‌توان به فواید آن اشاره کرد، مجبور شدند به سبک توییتر، رباعی بنویسند.

فردوسی نازنین که واقعا در حمایت از شهرداری تهران هرکاری لازم بوده انجام داده و به سبک «من درختم!» در شاهنامه خود سروده: «شب تار جوینده کین منم/ همان آتش تیز برزیم منم!» در نتیجه امسال چهارشنبه‌سوری را که جشن بگیریم و آتش روشن کنیم، مدیران اسبق شهرداری اعلام می‌کنند: «شما به اینا میگید آتیش؟ آتیش همونی بود که ما روشن کردیم!» و بدین سان گند می‌زنند به تصورات ما از چهارشنبه‌سوری.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنظرت چرا اهالی لندن علیه صادق خان مسلمان شهردار لندن شعار ندادن که چرا هلی کوپتر اب پاش نداره چرا نردبان بلند نداره شایدم اونا حالیشون نیست وفقط شما مثلا طنز نویسا بلدین راستی نظرت درباره تحریمهای جدید چیه میدونم که نظری نداری وچیز مهمی نیست وبرای اینکه چیری نداشتین بگین دوباره یاد پلاسکو افتادین

      پاسخ ها

      • یه ایرانی

        آقا یا خانم بدون نام از نتیجه انتخابات بسوز تا بسوزی

    • بدون نام

      متاسفم به خاطر همه چی . این روحیه خوبه که با همه چیژ طنزگونه برخورد میشه ولی (خیر الامور. اوسطها)

    • بدون نام

      حالا درست عملکرد شهرداری بد بوده ولی خواهشا با پلاسکو شوخی نکنید همه چیز که شوخی بردار نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج