جاباما
۵۵۱۲۴۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

علائم مصرف بیش از حد شکر

تصور خیلی ها اینه که فقط دیابتی ها قند خونشون بالاست. اما واقعیت این نیست هر فردی ممکنه این مشکل رو داشته باشه و متوجه آسیب هایی در عصب، رگ های خونی و بعضی از اندام های بدن بشه. پس ابتدا با علائم مصرف بیش از حد شکر آشنا بشید و بعد برای رفع مشکل اقدام کنید.

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: تصور خیلی ها اینه که فقط دیابتی ها قند خونشون بالاست. اما واقعیت این نیست هر فردی ممکنه این مشکل رو داشته باشه و متوجه آسیب هایی در عصب، رگ های خونی و بعضی از اندام های بدن بشه. پس ابتدا با علائم مصرف بیش از حد شکر آشنا بشید و بعد برای رفع مشکل اقدام کنید.

علائم مصرف بیش از حد شکر
دائما گرسنه هستید

قند خون بالا از ورود گلوکز به سلول ها جلوگیری میکنه. در نتیجه بدن انرژی دریافت نمیکنه و دائم درخواست غذا میکنه.

خستگی مفرط

وقتی قند خون بالا باشد بدن نمیتونه به خوبی گلوکز جذب و ذخیره کنه. در نتیجه سلول های بدن سوخت مورد نیاز رو دریافت نمیکنن و این باعث میشه فرد دائما احساس خستگی کنه.

تکرر ادرار

اگر قند خون بالا باشه کلیه نمیتونه مایعات رو جذب کنه بنابراین بدن سعی میکنه غلظت گلوکز رو در خون و سلول ها برابر کنه، خون را با مایع داخل سلولی حل کند و غلظت گلوکز رو به حالت نرمال برگردونه و نتیجه این فعالیت ها تکرر ادرار هست.

دهان خشک و تشنگی مفرط

دهان خشک و تشنگی مفرط پاسخی به کمبود مایعات شدید است. هیپوتالاموس که سطح کم آبی را ارزیابی می کنه و باعث تشنگی میشه به مغز سیگنال ارسال میکنه. مطمئنا نمی تونید آب نخورید اما بهتره آب و چای بدون شکر مصرف کنید.

کاهش وزن

وقتی سطح گلوکز بالا باشه توی دوره کوتاهی دچار کاهش وزن میشید. حتی اگه غذا زیاد بخورید و کالری غذا هم زیاد باشه. چندین دلیل برای این مشکل وجود داره:

  • تکرر ادرار باعث کاهش سطح مایعات بدن میشه و در نتیجه باعث کاهش وزن میشه.
  • اگر سطح انسولین برای سوخت و ساز گلوکز مناسب نباشه بدن شروع به سوزاندن چربی ها میکنه.

بیماری های عفونی

عفونت های دستگاه ادراری و عفونت های قارچی هم در زنان و هم در مردان اتفاق میفته. این مشکل بیشتر در زنانی که دیابت و قند خون بالایی دارن احتمالش بیشتره. قند بالا محیط مناسبی برای قارچ ها و باکتری ها فراهم میکنه.

پوست خشک

قند خون بالا به دچند دلیل باعث خشکی پوست میشه:

  • ادرار زیاد بدن رو خشک میکنه و باعث خشکی پوست میشه.
  • مشکلات پوست پا نشانه تصلب شریان است - سفت و تنگ شدن رگ ها و کاهش جریان گردش خون - و این بیماری معمولا در بیماران دیابتی بوجود میاد.
  • رگ های عصبی آسیب دیده عملکرد غدد عرق را مختل می کنن و روی سطح آب پوست تاثیر میزارن.

تمرکز روی مشکلات

قند بالا مانع از ورود گلوکز به سلول های مغز میشه بنابراین مغز در دریافت انرژی دچار مشکل میشه و این روی سرعت تفکر و تصمیم گیری تاثیر میزاره.

تاری دید

تاری دید یکی دیگر از علائم خشکی بدن در اثر بالا بودن سطح قند خون هست و این روی سلول های چشم هم تاثیر میزاره. در نتیجه چشم ها توانایی تمرکزشون رو از دست میدن.

دیر خوب شدن زخم ها

این مشکل به دلیل آسیب رگ های خونی در اثر سطح قند خون بالا بوجود میاد. و منجر به کاهش سرعت جریان خون در اعضای بدن مثل دست و پا و تغذیه نادرست بافت های بدن میشه.

زودرنجی

طبق تحقیقات کسانی که قند خون بالایی دارن درصد اضطراب و افسردگی بالاتری دارن. مغز وابسته به عرضه برابر گلوکز است و بالا رفتن سطح آن روی عملکرد مغز تاثیر میزاره. در نتیجه روحیه ناگهان ضعیف میشه.

قند روی جذب کرومیوم که مسئول روحیه است هم تاثیر میزاره این ماده معدنی برای ثابت ماندن سطح قند خون لازمه زیرا انسولین که گلوکز را از خون پاک میکنه بدون اون نمیتونه عملکرد خوبی داشته باشه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای نکنه من قند خون دارم؟به جز خشکی دهان بقیشونو دارم

    • بدون نام

      باسلام، چرانظرات کاربران راچاپ نمیکنید، بنده دراین قسمت خبر پیامی داده بودم ومنتظر نتیجه هستم ، مثل اینکه حال وحوصله دارید که نظرات کاربران راچاپ کنید ، البته الان دیگه فایده ایی ندارد چون دیگه اینقدر خبر آمده که این یکی ازدسترس خارج میشود .✔

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج