۵۵۱۴۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عاشورزاده: با مدال طلای جهان، جواب بی‌مهری‌ها را می‌دهم

تیم‌ملی تکواندوی ایران تا چند روز دیگر باید در کره‌جنوبی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در جهان به مصاف حریفانش برود.

شهروند: تیم‌ملی تکواندوی ایران تا چند روز دیگر باید در کره‌جنوبی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در جهان به مصاف حریفانش برود. مهدی بی‌باک که چند ماهی است جانشین بیژن مقانلو شده، سعی کرده تا از تمام پتانسیل تکواندوی ایران استفاده کند و قطعا یکی از نفراتی که انتظار کسب مدال طلا از آن می‌رود، تکواندوکاری است که تا یک‌سال قبل به‌عنوان «سونامی» از او یاد می‌شد اما ناکامی در المپیک خیلی از معادلات را تغییر داد. فرزان عاشورزاده که بعد از شکست در المپیک و جام‌جهانی ماه‌های سختی را سپری کرده، معتقد است؛ با قهرمانی در جهان می‌تواند جواب منتقدانش را بدهد. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با فرزان عاشورزاده را قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان کره‌جنوبی می‌خوانید:

از شرایط تیم‌ملی و همچنین وضع آمادگی خودت برایمان بگو؟

چند ماهی است که در اردو به سر می‌بریم و حالا دیگر آخرین روزهای تمرینی خود را پشت سر می‌گذاریم. امشب به کره‌جنوبی می‌رویم و چند روزی هم تا شروع مسابقات در این کشور تمرینات خود را دنبال می‌کنیم. من ٦ تیرماه باید در مقدماتی و ٧ تیرماه ان‌شاءالله در فینال روی شیاپچانگ می‌روم و آمادگی خوبی هم دارم.

با توجه به تجربه‌هایی که از دوره‌های قبلی داری، شرایط تیم‌ملی را مثبت می‌بینی؟

اولین موردی که در رقابت‌های سطح بالای قهرمانی جهان مهم به حساب می‌آید، این است که اعضای یک تیم پشت سر یکدیگر باشند و همدلی حرف اول را در تیم بزند. از روز اولی که مسابقات آغاز می‌شود، هر تکواندوکاری که از ایران روی شیاپچانگ می‌رود، عملکرد روی سایر ملی‌پوشان هم تاثیرگذار است. شخصا به این تیم خیلی امیدوارم و دوست دارم که تمامی نفرات با مدال به کشور بازگردند. این تیم تلفیقی از نفرات جوان و باتجربه است که می‌تواند افتخارات دوره‌های قبلی را تکرار کند.

در دوره قبلی ایران قهرمان جهان شده و انتظار می‌رود که بتوانید از عنوان قهرمانی‌تان دفاع کنید؟

ما دراین چند ماه در چند تورنمنت شرکت کردیم که حکم آزمون و خطا را برای ما داشت. کادرفنی هم بعد از مسابقات مختلف بهترین‌ها را برای اعزام به کره‌جنوبی انتخاب کرده و همه می‌خواهیم برای دومین‌بار متوالی قهرمان جهان شویم. من این انگیزه را در چهره تک‌تک اعضای کادرفنی و ملی‌پوشان می‌بینم که می‌خواهند قهرمانی جهان را تکرار کنند اما باید روز مسابقه برسد تا همه چیز مشخص شود. روز مسابقه سرنوشت همه تکواندوکاران را مشخص می‌کند و قبل از آن هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

بعد از المپیک تصمیم گرفتی تغییر وزن بدهی اما بازهم به همان وزن قبلی برگشتی.

بله، من بعد از مشورت با کادرفنی تصمیم گرفتم در همان ٥٨کیلوگرم مبارزه کنم و دوره قبلی نیز در همین وزن شرکت کردم و مدال طلا را به دست آوردم. هر کسی به کره‌جنوبی می‌آید، قطعا جزو بهترین‌های جهان است و می‌تواند مرا که مدافع عنوان قهرمانی هستم، به دردسر بیندازد. من هم سختی‌های زیادی کشیدم و امیدوارم بتوانم با ذهنیت باز در روز مسابقه حاضر باشم تا یک طلای دیگر به کارنامه افتخاراتم اضافه کنم. دیگر به گذشته فکر نمی‌کنم و بعد از ٤‌سال حضور مداوم در اردوهای تیم‌ملی سعی می‌کنم باتجربه‌تر عمل کنم.

‌ در کادرفنی تیم‌ملی تکواندو در ماه‌های اخیر تغییراتی به وجود آمده؛ حضور مهدی بی‌باک را چطور می‌بینی؟

ما کادرفنی جوانی داریم که البته سرشار از انگیزه هستند. قبل از این هم با بی‌باک به‌عنوان مربی تیم‌ملی کار می‌کردیم و او به‌عنوان ملی‌پوش هم سال‌ها سابقه حضور دارد. به نظرم زمانش رسیده بود که بی‌باک سرمربی شود و مطمئنم که در کارش موفق خواهد شد. سرمربی تیم‌ملی با ملی‌پوشان رابطه بسیار نزدیکی دارند و حتی زمانی که توان تمرین کردن نداشتیم، به خاطر رفتار و شخصیت بالای بی‌باک انگیزه ما چند برابر شده و تمرین کردیم. من و سایر ملی‌پوشان با دل و جان به بی‌باک علاقه داریم و رابطه ما هم بسیار صمیمی است. حضور او در رأس کادرفنی انگیزه همه را چند برابر کرده و در مسابقات نیز نکاتی که کادرفنی به ما گوشزد می‌کند، می‌تواند کمک شایانی به تمام تکواندوکاران باشد.

چند ‌سال در هر مسابقه‌ای شرکت می‌کردی، با مدال طلا برمی‌گشتی اما بعد از ناکامی در المپیک انتقادات زیادی نسبت به عملکردت صورت گرفت. هنوز هم از کسی دلخور هستی؟

گذشته‌ها گذشته و خیلی نمی‌خواهم به اتفاقاتی که در یک‌سال اخیر رخ داد، فکر کنم. دروغ نمی‌گویم و اینطور نبوده که ناراحت نباشم. اتفاقا از برخی صحبت‌ها خیلی هم ناراحت شدم اما سعی کردم از این اتفاقات درس بگیرم. من ٢‌سال هر مسابقه‌ای که می‌رفتم، همراه با موفقیت بودم و روی ابرها بودم. آن موقع دایما از من تعریف و تمجید می‌شد اما به یک‌باره بعد از المپیک نگاه‌ها منفی شد. خیلی‌ها شکست المپیک را بهانه کردند تا از من و سایرین انتقاد کنند اما به‌ هرحال ورزش حرفه‌ای است و من سعی کردم به تمام این مسائل نگاه مثبتی داشته باشم. حالا در آستانه یک مسابقه بزرگ قرار دارم و درست نیست که بخواهم به اتفاقاتی فکر کنم که تمام شده و نمی‌توان آنها را تغییر داد.

در پایان به علاقه‌مندان به تکواندو قول می‌دهی که با مدال طلا برگردی؟

قول دادن در ورزش حرفه‌ای درست نیست، چون هیچ اتفاقی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. انگیزه من بالاست و دلیلش هم این است که می‌خواهم جواب تمام بی‌مهری‌ها و زخم زبان‌هایی که در این یک‌سال به من زدند را با مدال خوشرنگ خودم در مسابقات جهانی بدهم. امیدوارم نه‌تنها من بلکه تمام اعضای تیم دست پر به کشور برگردند و دوباره نگاه‌ها به تکواندو مثبت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج