۵۵۱۵۰۱
۵۲ نظر
۵۰۰۰
۵۲ نظر
۵۰۰۰
پ

الله کرم: زنان از اختلاط زن و مرد سرخورده می شوند

زنان وقتي سرخورده مي‌شوند كه شاهد اختلاط زن و مرد باشند كه مورد نظر اسلام هم نيست و همچنين مورد تهاجم و خشونت‌هايي قرار بگيرند كه ناشي از هيجانات منفي يك بازي است.

حسین الله کرم در مورد بنر جنجالی روز جمعه که متنی علیه ورود زنان به ورزشگاه ها داشت با اعتماد گفت وگو کرده است:

تاكنون حداقل ده‌ها امضا جمع كرده‌ايم و در حال جمع‌آوري امضاهاي ديگري هم هستيم. به نظرم مي‌آيد كه حداقل همان ٤٠ هزار رايي كه در انتخابات شوراي شهر تهران آوردم اين بيانيه را امضا خواهند كرد. به دنبال جمع‌آوري همان ٤٠ هزار امضا هستيم و تا آن زمان جمع‌آوري امضاها را ادامه خواهيم داد.

در مسابقات مردان كه تماشاچي‌ها همگي مرد هستند هم كار به درگيري و زد و خورد كشيده مي‌شود. اين عفت و عفاف اجتماعي زنان است كه در چنين شرايطي مورد حمله قرار مي‌گيرد و بر همين اساس ما بعد از سال ٩٣ به اين مسائل بازگشت دوباره‌اي كرديم تا مشكلات ناشي از هيجانات شكست‌ها كه در عفاف و حجاب تاثيرگذار است را مورد توجه قرار دهيم.
نامه سرگشاده‌اي است كه به آقاي سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان نوشتيم و در آن سه نكته را متذكر شديم و گفتيم كه بنا به سه دليل شما نبايد ورود زنان به ورزشگاه را عادي مي‌كرديد. اينكه مي‌گويم عادي مي‌كرديد هم به اين دليل است كه زمينه‌ها و سوابقي دارد. يكي دستور مقام معظم رهبري در گزارش فرمانده نيروي انتظامي در دولت اصلاحات بود كه ورود زنان به ورزشگاه ممنوع و خلاف اعلام شده بود. مساله دوم بر اساس همان دستور وزارت كشور به نيروي انتظامي بود كه ورود زنان مجاز شمرده نشده بود و بحث سوم نظر صريح آيات عظام بود كه به آقاي سلطاني‌فر متذكر شديم كه در گذشته تنها ٦٠ نفر از خانواده‌هاي ورزشكاران يا زنان واليباليست‌ها براي استفاده از تكنيك‌ها مي‌توانستند حضور پيدا كنند، اين حالا به ٥٠٠ نفر افزايش پيدا كرده است.
اصل كشاندن زنان به مسابقه واليبال مردان، طبق دلايلي كه ما آورديم نبايد صورت بگيرد. اين نامه سرگشاده ما خطاب به وزير ورزش بود كه جنبه امر به معروف و نهي از منكر داشت. اما در قوه قضاييه ما شكايت كرديم. به قوه قضاييه اعلام كرديم كه مسوولان اجازه چنين كاري را نداشتند. ما امر به معروف كرديم و آنها هم نهي از منكر شدند و حالا قوه قضاييه بيايد و قضاوت كند و حكم بدهد. ما به آن حكم گردن مي‌نهيم.

گرچه لفظ آتش به اختيار يك راهبرد نظامي است اما يك استراتژي است كه مي‌تواند مباني و راهبردهاي موضوع را در مسائل سياسي، اقتصادي و اجتماعي مورد توجه قرار بدهد. به نظر بنده آتش به اختيار همان اختياري است كه به نيروهاي رده‌هاي پايين و معمولي داده مي‌شود.

شما نگاه كنيد در مسائل فرهنگي وقتي جامعه‌اي تحت جنگ نرم قرار دارد و هدف جنگ نرم هم اين است كه تصميم‌گيري مسوولان از عناصر اصلي به عوامل فرعي تبديل شود، در اين وضعيت نيروها و افراد كه در اجتماع در حال زندگي و به تعبير مقام معظم رهبري افسران جنگ نرم هستند آتش به اختيار خواهند بود كه وارد عمل شوند.
آنچه كه ما در اين موضوع مطرح كرديم اين است كه در مساله واليبال و حضور زنان بايد توجه داشته باشيم كه دستگاه‌هاي تصميم‌گيري دچار خلل نشوند. زماني وجود دارد كه براي اينكه تيم ملي ايران به مسابقات جهاني برود و آنها را ميزباني كند، بر اساس قوانين بين‌المللي بايد از حضور زنان استقبال كنيم. ما اين را پذيرفتيم كه زنان مي‌توانند وارد اين مكان‌ها شوند و اشكالي براي‌شان نيست.
اما وضعيت ورزشگاه‌ها و هيجانات اجازه اين كار را نمي‌دهد. علاوه بر اينكه ما در اين مسائل داراي تحفظ‌هايي هستيم، در عمل هم بايد اين وضعيت را حراست كنيم. مثلا نيروي انتظامي مي‌گويد كه قادر به مهار ٦٠ نفر به شكل لازم است اما بر اين وضعيت زماني كه تعداد به ٥٠٠ نفر مي‌رسد شرايط ديگري حاكم است و وقتي ما اين شرايط را مي‌بينيم مخالفت مي‌كنيم. به دنبال اين هستيم كه نكند روال تصميم‌گيري دچار خلل شده؟ و در اين وضعيت است كه آتش به اختيار، عملياتي خواهد شد.


زنان وقتي سرخورده مي‌شوند كه شاهد اختلاط زن و مرد باشند كه مورد نظر اسلام هم نيست و همچنين مورد تهاجم و خشونت‌هايي قرار بگيرند كه ناشي از هيجانات منفي يك بازي است. من فكر مي‌كنم اين وضعيت هيجاني مثبت و منفي مي‌تواند سبب سرخوردگي شود. اين سرخوردگي به هيچ‌وجه قابل جبران هم نيست چراكه زنان در اين وضعيت آسيب‌پذير خواهند بود و زماني‌كه جامعه به اين آسيب‌پذيري بي‌توجه باشد حتما زنان آسيب‌پذيرتر خواهند شد.

اصل حضور زنان در ورزشگاه مردان در صورتي كه عفاف جامعه حفظ شود مانعي ندارد. اين هم حرف من نيست. حرف آيات عظامي همچون مكارم شيرازي و جعفر سبحاني است. آنها مي‌گويند ورود زنان به ورزشگاه‌ها جايز نيست به دليل اينكه در زمان بازي مردان، عفت و عفاف زنان مورد اشكال واقع مي‌شود. اين نشان مي‌دهد كه علما و مراجع و اساسا اسلام با حضور زنان در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي مخالفتي ندارد. ما با مفاسد و هيجانات منفي و مثبت ناشي از پيروزي و شكست است كه مخالف هستيم كه ممكن است زنان را مورد آسيب قرار دهد. اما اينكه گفتم اين مساله سياسي شده است به اين دليل است كه واقعا برخي به دنبال اين هستند كه بگويند اسلام با حضور زنان مخالف است. حرف غلطي است. جريان غربگراي ما تصور مي‌كند اسلام با حضور زنان مخالف است. اين نمايشي است كه آنها مي‌دهند.

عواملي مختلف وجود دارد كه به نظر من مهم‌ترين عنصر، هيجانات ناشي از مسابقات است؛ كه اين هيجانات را نمي‌شود كنترل كرد. گرچه اخلاق و قانونمداري در جامعه ما مورد توجه است و همه سعي مي‌كنند آن را اجرا كنند اما در مسابقات اينگونه نخواهد بود. خيلي از زناني هم كه مي‌آيند و حضور پيدا مي‌كنند به دليل سياست زدگي در ورزش است. زماني كه به بانوان جامعه ما تلقين شود كه ورودشان به ورزشگاه‌ها آزاد نيست، تحريك مي‌شوند. در حالي كه مخالفتي با حضور زنان وجود ندارد.


در همان سال ٨٨ همين طرفداران حضور زنان به خيابان‌ها آمدند و بانك‌ها را آتش زدند در حالي كه خودشان معتقد به خشونت بودند. اينها در سال ٧٨ هم همين كار را كردند. سه روز تهران را به تصرف خودشان درآوردند. اينها تا زماني قانونمدار هستند كه قانون براي خودشان اجرايي شود. اينها دنبال اين هستند كه فضاي موجود ميان زنان را ملتهب كنند تا خواسته‌هاي خودشان را برداشت كنند. اما اساس هرگونه فعاليت افسران جوان بستگي به چيزي دارد كه در مركز تصميم‌گيري رقم مي‌خورد. اگر در آنجا خللي باشد آنها آتش به اختيارند و اين آتش به اختيار زماني موفق است كه بتوانند آن ستاد را درست كنند. ستاد ممكن است به تصرف دشمن درآمده باشد. افرادي در آنجا نفوذي باشند و عوامل اصلي را كنار بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست میگه اصن چه معنی داره زن بره ورزشگاه وقتی که فرهنگمون اینه

      پاسخ ها

      • احمد

        از منفی هات مشخص چقد حرفت بیخود بوده

      • بدون نام

        بیش از هفت میلیارد انسان در این دنیا زندگی می کنند که نصفشون زن هستند و اغلبشون بدون این محدودیتهایی که از نظر امثال این آقا برای شان و منزلت زنهاست دارند زندگی می کنند و طوریشون هم نشده. مگه ما داریم در یک جامعه ابتدایی زندگی می کنیم؟ شاید این آقا زندگی میکنه ولی ما نه.دست از سر ما بردارید

    • بدون نام

      ببخشید شما تا الان چند بار رفتید ورزشگاه که اینطور حکم صادر میکنید اصلا تو عمرت تا حالا یه بار رفتی

    • بدون نام

      بسی جای تاسف مردم آقایان را از در بیرون میکنن از پنجره میان تو.بابا مگه تو وکیل وصی خانمها هستی!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      ما به طرف مقابلمون اعتماد داریم

    • امیر

      اگه کسی حرفا و عقاید ایشونو قبول داشت ک تو انتخابات شورا تو تهران بزرگ فقط 36 هزار رای نمیاورد
      پس بهتره اینقد به نمایندگی از مردم حرف نزنه

    • بدون نام

      بجای دیگران چه کسانی تصمیم می گیرند
      از خود زنان سوال کنید

    • بدون نام

      تو چهل هزار امضا جمع کن.. مردم میلیونی مخالف تفکرات طالبانی وشما هستند

      پاسخ ها

      • سلی

        ایول

    • علی

      ایشون متخصص روانشناسی و محقق اجتماعی هم بودند !!1

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی زندگی در خارج از ایران هم نتونسته این فکر محدود و بسته رو کمی دستخوش تغییر کنه! هیچ چیز در این جور افراد تاثیر نمی گذاره و بدبختانه سالهاست قدرت تحمیل خودشون به مردم رو دارند!

    • بدون نام

      به شما باشد میگید زنها هیچ جا نروند چون سرخورده می شوند
      ولی هنوز انقدر دست شما باز نیست که بتونید این محدودیتها را گسترش دهید
      ولی بدانید دیر یا زود باید محدودیتها برداشته شود وگرنه هنجار شکنی به دنبال دارد و به نوع دیگر خود را نشان میدهد
      پس به عقیده و درخواست مردم احترام بگذارید لطفا

    • ماندانا

      یکی نیست بهش بگه خوب شما نزار زن و بچت برن ورزشگاه چیکار به زن و بچه ی دیگران داری، می خوای همرو به زور با خودت ببری بهشت؟
      !

    • امید

      کاشکی یک صدم از این حساسیتت رو نسبت به بیکاری جوان ها گرانی رکود فقر و مشکلات اقتصادی داشتی آقای الله کرم

    • پورحسین

      حاجی کرم حرف شما خریدار ندارد چون ازپایه واساس اشتباه بوده وظلمیست درحق دیگران وبرخلاف قانون اساسی

    • بدون نام

      اخیی چقد نگرانی داره ایشون خسته نشه یه وقت!

    • بدون نام

      اره راست منم یه بار سرم خورده شد

    • بی دل

      من یک زن هستم .جای من هم امضا کنید.

      پاسخ ها

      • زن

        فقط برای خودت تصمیم بگیر

    • بدون نام

      مملکت قانون داره ، مجری قانون داره ، رییس جمهورداره، وزیر داره . شما این وسط چی کاره هستید ؟ وکیل وصی خانوما شدی؟ ازبس بی کارهستی برای هرموضوعی تز ارائه میکنی . این رفتارها باعث نفرت بیشتر مردم از شما خواهد شد . افکارتان را مثبت کنید لطفٱ .

    • بدون نام

      اگه قراره شما امضا جمع کنید پس موافق ها هم باید امضا جنع کنند تا ببینید کدوم بیشتره

    • بدون نام

      بنظرم ما مشکلات مهمترى توى جامعه داريم ک بايد بهشون رسيدگى بشه بجاى وقت صرف دادگاه و امضا گرفتن اينو اونو محکوم کردن کارافرين باشيد تا نونى توى سفره همين مردمى ک اينقدر سنگشان را ب سينه ميزيد بياد و جلوى خيلى از بزهکاريهاى ناشى از فقر گرفته شود زنها خودشون داوطلبانه ورزشگاه نميرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ورزشگاه رفتنِ زنها ربطی به فقر اقتصادی نداره ولی ورزشگاه نرفتنِ زنها قطعا از فقرِ شدیدِ فرهنگی حکایت میکنه

    • بدون نام

      نصف نظر منو پاک کردی.خودتم انگار مشکل داری.اینم سانسور کن

    • بدون نام

      شما به اندازه همون چهل هزار رای که اوردی حق اظهار نظر داری نه برای میلیونها ادم. واقعا چرا باید یک نفر که خودش می گه من اینقدر رای اوردم باید اینقدر قدرت داشته باشه که برای همه تکلیف تعیین کنه؟؟

    • saman

      خوب شد اعتراف کردی فقط چهل هزار نفر با شما همراه هستند. که خوب شاید این افاضات جدید شما را می شنیدند آمار چهل هزار تایی شما از این هم کم تر می شد. خوبه اندکی در خلوت خود تأمل کنید و کم تر حرف بزنید.
      مشکلات جای دیگری است حاجی!
      راه گم نکنید

    • مهدی

      مگه تو ضامن مردمی که اینطوری صحبت میکنی

    • علی

      اقای زیبا کلام جواب ایشون دادند
      گفتند دقدقه شما زن و دین نیست شما سیاسی کاری میکنی و دنباله رو سیاست خودتون هستید

    • بدون نام

      زنان از وجود امثال تو بیشتر سرخورده میشن آقای الله کرم!

    • مهدی

      تو پخش مستقیم والیبال انقدر سانسور داریم که به شعور بیننده توهین میشه---الان دقیقا اینجا هم همینطوره--سانسور چی حیا کن----متنو سانسور نکنی صلواااااااات

    • بدون نام

      چه اظهار نظر متهجرانه ای....

    • بدون نام

      از کی این آدم روانشناس شده؟
      فرض کنیم درست میگی که زنان سرخورده میشن کی به تو اختیار داده؟؟؟

    • بدون نام

      با این تفکرات به کجا رسیده اید؟

    • بدون نام

      چقدر جالبه که مردان باید درباره ما زنان تصمیم بگیرن.

    • بدون نام

      اگه ما طبق دستورات اسلام عمل کنیم اینهمه اختلاف نظر که اکثرأ سلیقه ای هست پیش نمیاد. مشکل اصلی ما دور شدن از دستورات اسلامه. الگوی مرد باید حضرت علی(ع) و الگوی زن باید فاطمه زهرا(س) باشه. در غیر اینصورت اوضاع همینه.

    • مینا

      ما زنان لزومی نمی بینیم که برای ما مردان تصمیم بگیرتد.خیلی از کشورها زنان به ورزشگاه می روند بدون اینکه مورد حمله قرار بگیرند!نگران عفت عمومی هستید،در کوجه های شهر مواظب عفت عمومی باشید..چرا شما مردان به جای ما زنان در مورد احساس ما هم حرف میزنید؟

    • مهدی

      اقای عزیز ۶۰ملیون رای دادیم و داریم که بدیم ببین اگه زنها به ورزشگاه نرن چه جنجالی به پا میشه رای و امضاهات رو بزار در کوزه ابشو بخور

    • ساغر

      مگه نمیگین اقایون فحش میدن و درگیرمیشن مانریم ک سرخورده نشیم؟خب چرا مانریم ما ک خانومانه اونجا میشینیم تیممونو تشویق میکنیم اونا نیان ک فحش میدن والا

    • بدون نام

      اتفاقا ورود زنان باعث بهتر شدن جو ورزشگاهها میشه

    • hoss

      اینا برا همه چی اظهار نظر میکنن

    • امید

      به نظر من بهترین روش برای حل این مشکلات رفراندم و نظر سنجی عمومی واقعی می باشد وسپس احترام به رای اکثریت .

    • بدون نام

      خانوادگیش کنن والا تو اتوبوسم تنها باشی امنیت نداری

    • بدون نام

      اگه اینطورم باشه بذارین خودشون تصمیم بگیرن که برن یا نرن

    • سید محمد

      باسلام دردین اسلام تک تک انسانهامورد آزمایش می باشند وباید امر به معروف ونهی از منکر نمایند نمی توان گفت به تو چه وبه من چه همه درپیشگاه خالق هستی مسوول می باشیم مادری به فرزندش گفت به سیم برق بدون روکش دست نزن فرزند توجه نکرد ودست زد برق اورا پرت نمود ودست وپایش شکست حالا ذکرش شده خودکرده راتدبیر نیست خودم کردم که لعنت برخودم باد مادرمی گوید خدایا توشاهدی که من به او تذکر دادم یاعلی مدد.

    • بدون نام

      آها پس واسه ی همینه زنای خارجی انقدر افسرده هستن

    • بدون نام

      حاجی راهتو گم کردی داری اشتباه می زنی

    • یوسف

      ... بنده یک حزب اللهی دهه شصتی با سابقه 6سال حضور در مناطق جنگی جانباز وووو اعلام میکنم بانوان کشورم همانطور که در عرصه های مختلف جامعه فعالیت و حضور مفید دارند باید در تمام عرصه های اجتماعی مخصوصا ورزشگاه ها حضور داشته باشند و نه تنها اشکال ندارد بلکه باعث میشود مردان با غیرت ایرانی بخاطر حضور و حرمت زنان بسیاری از حرکات زشت والفاظ رکیک را بکار نبرند و مطمئن باشید اگر چند تماشاگر نما بخواهند مشکل ایجاد کنند خود تماشاگران ادبش خواهند کرد خدا کرم الله و امثالش را براه راست هدایت کند

    • یوسف

      واقعا نشریه ای مزخرفتر و ترسو تر از شما ندیدم لابد فکر میکنید خیلی هم مورد احترام مردم هستید چطور شما جرات انتشار یک نظر منطقی را ندارید مگر نظر بنده راجع الله کرم چه منعنی داشت به کسی توهین کردم حر بیربط زدم . بگذریم از امروز به بعد برای بنده ننگ است که مطالب بی محتوا و صدتا یک غاز شما را بخوانم لطفا منبعد برام ایمیل ارسال نکنید شماها باعث میشید که من وامثال من که جانمان را در 8سال دفاع مقدس برای کشور و مردم دادیم امروزه در مقابل این ملت بزرگ خجالت زده باشیم

    • بدون نام

      من یک زنم و سرخورده افکار مسئولینی چون شما...

    • بدون نام

      این دوستان چی مصرف می کنند که این نظرات را می دهند

    • sinoohe

      این بابا به پشتوانه ۴۰ هزار رای اش امضا جمع می‌کنه و حرفش رو به کرسی می‌نشاند ولی آنطرف قضیه اگر ۲ میلیون هم امضا جمع کند به جایی نمی‌رسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج