جاباما
۵۵۱۶۰۷
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

دکوراسیونی رویایی و رمانتیک، با چیدمانی کلاسیک

خیلی وقت‌ها كه دل‌مان می‌گیرد، آرام گرفتن در یك خانه رؤیایی و نوشیدن یك فنجان چای در كنار گلدان‌های پر شده از شمعدانی و رز می‌تواند تمام خستگی‌های یك روز كاری سخت و طاقت فرسا را از تن به در كند.

همشهری شش و هفت - مریم بهریان: خیلی وقت‌ها كه دل‌مان می‌گیرد، آرام گرفتن در یك خانه رؤیایی و نوشیدن یك فنجان چای در كنار گلدان‌های پر شده از شمعدانی و رز می‌تواند تمام خستگی‌های یك روز كاری سخت و طاقت فرسا را از تن به در كند. این روزها كه آپارتمان‌های نقلی دركوچه‌های مملو از ساختمان‌های بلند جا خوش كرده‌اند، آراستن خانه با دكوراسیون رمانتیك می‌تواند دلتنگی‌های‌زاده شده از دود و دم یك شهر شلوغ را مرهم بخشد و آرامش و لبخند را چاشنی یك زندگی موفق صنعتی كند.

از عناصر ساده كمك بگیرید

این روزها سبك چیدمان رؤیایی، مورد توجه بسیاری از زوج‌های جوان قرار گرفته است. دوستداران سبك رمانتیك بهتر است از وسایلی در تزئین خانه استفاده كنند كه علاوه بر جلب توجه كردن و منحصر به‌فرد بودن تنالیته آرام و سبك داشته باشند. اكسسوری‌هایی با طیف‌های رنگی آبی، صورتی، سفید و یاسی در اتاق نشیمنی كه پس زمینه آن با پرده، كاغذ دیواری تزئین و رنگ دیوار سفید، كرم یا صورتی كم رنگ باشد، اتاق را به چیدمانی رمانتیك نزدیك می‌كند.در اتاق‌های نشیمنی كه به سبك رمانتیك طراحی شده‌اند، علاوه بر اكسسوری‌های ساده با رنگ‌های آرام، شیوه چیدمانی كه فضایی صمیمی را تداعی می‌كند، به چشم می‌خورد.
دکوراسیونی رویایی و رمانتیک، با چیدمانی کلاسیک
برای كسانی كه دوست دارند سبك رمانتیك را با چیدمان كلاسیك پیوند بزنند، توجه به تناسب میان عناصر تزئینی از اهمیت فراوانی برخوردار است. پیشنهاد می‌شود، در این شیوه از چیدمان، هر وسیله‌ای را كه در اتاق قرار می‌دهید با دیگر عناصر تزئینی هماهنگی داشته باشد. برای نمونه از رنگ‌های متناسب برای تزئین مبل، میز ناهارخوری و كف پوش استفاده كنید و درصورتی كه پرده‌ها، لباس مبل و كف پوش‌ها را همرنگ انتخاب كرده‌اید، برای تزئین دیوارها، رومیزی و تهیه روكش كوسن‌ها از طیف‌های رنگی نزدیك به زمینه اصلی كمك بگیرید.برای این منظور بهتر است ابتدا از پیش زمینه‌هایی مانند انتخاب رنگ دیوارها و پرده آغاز شده و سپس طرح و رنگ دیگر وسایل و اكسسوری‌های كوچك با ایجاد هارمونی كامل میان آنها انجام شود.

روشی برای كاهش تنش و دلتنگی

وجود خط‌های پهن بنفش روی پارچه‌های سفید یا زرد یا قرار دادن كوسن‌های بزرگ قرمز یا نارنجی رنگ روی مبل‌هایی با روكش پارچه‌ای آبی رنگ در اتاق نشیمنی كه پرده آن به رنگ سبز است، نه‌تنها آرامشی ایجاد نمی‌كند؛ بلكه باعث تنش و هیجان در خانه خواهد شد.

مدیریت نور پردازی خانه نیز برای آن‌هایی كه به‌دنبال رؤیایی نشان دادن خانه خود هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار است. بهترین روش برای بزرگ نشان دادن خانه استفاده از تلفیق نورهای سرد و گرم است. نورهای سرد مانند آبی و سبز باعث می‌شود تا خانه بزرگ‌تر به‌نظر بیاید. نورهای گرم به‌كار رفته در چراغ‌های دیواری حبابی یا آباژورهای زمینی وسایل را نزدیك به هم و فضا را صمیمی و بسته‌تر نمایان می‌كنند. از این‌رو استفاده همزمان از لامپ‌های رنگی در چراغ‌های قابل تنظیم نصب شده در سقف یا بالای تابلو‌ها می‌تواند فضا را رمانتیك و زیبا جلوه دهد.

تلفیق مدرن و سنتی

برای افرادی كه می‌خواهند سبك سنتی را با چیدمان رؤیایی و رمانتیك درهم بیامیزند، استفاده از ارائه‌های سنتی مانند مجسمه‌های مسی و آینه شمعدان‌های نقره و وسایل تزئیناتی پلیمری می‌تواند مؤثر باشد. خرید ارائه‌هایی با طرح‌های گل و اسلیمی، قلم زنی، حكاكی، ملیله‌سازی‌، گل برجسته و مینا كاری در كنار تجهیزات تزئینی با رنگ‌های روشن و منقش به گل‌های بهاری و طرح‌های سنتی می‌تواند زیبایی و آرامش را در خانه رؤیایی دو چندان كند.
دکوراسیونی رویایی و رمانتیک، با چیدمانی کلاسیک
اشیای ساخته شده از فلزهای درخشان، صیقلی، گل‌های كاشته شده در گلدان‌های زرد، سبز، یاسی و سفید و دیوارهای تزئین شده با وسایل قدیمی ظریف و تابلو فرش‌هایی با رنگ زمینه یاسی و آبی برای این منظور مناسب خواهد بود.

پر زرق و برق‌ها را فراموش كنید

در خانه‌آرایی به سبك رویایی، خبری از آرائه‌های گران‌قیمت و پر زرق و برق نیست. می‌توان با استفاده از خلاقیت، از ساده‌ترین تجهیزات تزئینی كه منقش به طرح‌های ساده اما آرامش بخش و زیبا هستند، خانه را آراست. در چیدمان رؤیایی نقش گل در طرح‌ها حائز اهمیت است. برای افرادی كه طرفدار فضایی آرام و رمانتیك هستند، استفاده از تجهیزات تزئینی منقش به طرح گل و پرنده راهكاری مناسب است. گل‌های صورتی و زرد رنگ به‌كار رفته در روكش مبل‌ها، پرده، قاب‌های تزئینی و تزئین همیشگی میز اتاق نشیمن با دسته گل‌هایی با همین رنگ از پایه‌های اصلی یك دكوراسیون رمانتیك و رؤیایی است.
به عقیده كارشناسان طراحی داخلی آپارتمان‌های این سبك از دكوراسیون بهتر است با استفاده از پارچه‌های ساده منقش به گل‌های صورتی یا گلدان‌های ساده و بدون نقشی كه از دسته گل‌های زیبا پر شده انجام گیرد. همچنین استفاده از قاب عكس‌هایی كه با استفاده از تكنیك پتینه و دكوپاژ آراسته‌شده‌اند، می‌تواند برای همه به‌ویژه سالمندان جالب و هیجان انگیز باشد.
عاشقانه با زرد

استفاده از رنگ زرد به‌عنوان تنالیته غالب باعث می‌شود تا فضا بیش از پیش سرزنده و آرام به‌نظر رسیده و افسردگی و غم از خانه رخت بر‌بندد. اگر شما هم احساس می‌كنید زندگی برای‌تان یكنواخت شده پیشنهاد می‌شود از رنگ زرد برای تزئین اتاق‌های خود استفاده كنید. از كوسن‌های زرد رنگ متناسب با پرده‌ها، رنگ پس زمینه و روكش مبل‌ها برای تزئین مبلمان نشیمن كمك بگیرید. برای اینكه از زندگی در خانه لذت بیشتری ببرید، مراقب تلفیق نور و رنگ باشید.با انتخاب صحیح منابع نور و نصب صحیح آن در خانه می‌توانید به انعكاس مناسب رنگ‌ها، كمك كنید. انعكاس رنگ‌های گرم درخانه، نقش مهمی در كنترل افسردگی و به‌دست آوردن احساس شادی دارد.
دکوراسیونی رویایی و رمانتیک، با چیدمانی کلاسیک
فراموش نكنید كه تلفیق رنگ‌های نارنجی، سبز و قرمز در آشپزخانه تأثیر مهمی در فراهم كردن محیطی شاد و آرام برای اعضای خانواده خواهد داشت. از آنجایی كه معمولا زمان قابل توجهی به‌ویژه در روزهای تعطیل در اتاق نشیمن همراه با مهمان ها صرف می‌شود، بهتر است حواس‌تان به چیدمان آشپزخانه باشد و از رنگ‌های شاد، گلدان‌های پر از گل و وسایل تزئینی در آراستن آن كمك بگیرید.

تزئین با خزه

تزئین چیدمان میز ناهار خوری یا قفسه‌های شناور اتاق نشیمن با تلفیق خزه و گل رز ایده مناسبی برای زیبایی بخشی به اتاق نشیمن است. برای چشم نواز‌تر كردن فضا می‌توانید جا شمعی‌های آراسته به خزه و گل‌های رز یا گلدان و میوه خوری پر شده از عناصر تزئینی یاد‌شده را روی میز یا قفسه‌های شناور دیواری قرار دهید و نیز می‌توانید از توپ‌های تزئین شده با خزه‌ها برای تزئین اتاق نشیمن و زیباتر جلوه‌دادن خانه استفاده كنید. برای درست كردن خزه می‌توانید مقداری از خزه تازه را از مراكز كاشت گل تهیه كنید و با دو فنجان ماست و دو فنجان آب در‌هم‌بیامیزید و سپس به آن نصف قاشق چایخوری عسل بیفزایید و روی عناصر تزئینی دلخواه‌تان قرار دهید.
شمع‌ها هم یكی دیگر از عناصر زیبایی بخش اتاق‌ها هستند. میز مبل، میز ناهار خوری، طاقچه بالای شومینه و قفسه‌های تزئینی مكان مناسبی برای قرار دادن شمع‌ها و جا شمعی‌های زیبا و متناسب با دكوراسیون اتاق‌ها هستند.

چگونه فضای مناسبی در خانه برای كودك خود آماده كنیم؟

اتاق آرام

اگر قصد دارید با چیدمان اتاق فرزندتان به بهبود خواب او كمك كنید، می‌توانید با رنگ آمیزی دیوارها، نصب استیكر، كاغذ دیواری و همچنین تغییر وسایل بازی و دیگر تجهیزات تزئینی موجود، حال و هوای مناسبی به فضای اتاق ببخشید.هیچ‌گاه معجزه رنگ‌ها را در تغییر وضعیت خواب بچه‌ها و در نتیجه آرامش بیشترشان دست‌كم نگیرید.در زیر نگاهی داریم به برخی از تكنیك‌ها و شیوه‌هایی كه با آنها می‌توان آرامش را به اتاق كودكان آورد.

معجزه رنگ‌ها

توجه به تأثیر پذیری كودكان از فضای اتاق بسیار مهم بوده و نباید ارتباط میان چیدمان اتاق كودك را با بهداشت خواب و سلامت روان او نادیده گرفت.بنابراین رنگ دیوارها و سایر تجهیزات دكورتزئینی به‌طور مستقیم بر خلق و خو، رفتار و انگیزه‌های كودكان تأثیر می‌گذارد. بنابراین از هم‌اكنون با انتخاب رنگ و طرح‌های مناسب آرامش بیشتری را به كودكان خود هدیه كنیم.كودكی كه در آرامش پرورش پیدا می‌كند، خلاقیت و انگیزه كافی برای پیشرفت در او تقویت می‌شود. به‌طور كلی، رنگ‌های خنثی، طبیعی و رنگ‌های مشتق شده از زمین مانند سفید، خاكی، بژ، خاكستری مایل به قهوه‌ای و سبز، انتخاب‌های مناسبی برای كودكان هستند و به هیچ وجه محرك و بر هم زننده آرامش محسوب نمی‌شوند و از طرفی میل به افسردگی، انزوا و گوشه‌گیری را نیز در كودكان به‌وجود نمی‌آورند. برای اتاق‌های بزرگ، استفاده از رنگ‌های تیره، احساس امنیت و آرامش و فضایی دنج و راحت را برای كودكان و نوجوانان تداعی می‌كند، درحالی‌كه استفاده از رنگ‌های روشن در بزرگ به‌نظر رسیدن اتاق‌های كوچك تأثیر گذار‌تر خواهد بود.

مناسب و نا‌مناسب

برای كودكان بد غذا و گوشه‌گیر، استفاده از رنگ قرمز انتخاب مناسبی است. با این حال استفاده از این رنگ به‌دلیل افزایش فشار خون و ضربان قلب برای اتاق خواب و مطالعه كودكان و نوجوانان پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است برای اتاق ناهار خوری یا آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. رنگ نارنجی بهتر است در اتاق ورزش و بازی استفاده شود و در تزئین اتاق خواب به‌كار گرفته نشود. زرد، رنگ شادی، لذت بردن از زندگی، تقویت خوش‌بینی است، اما استفاده زیاد از آن در اتاق خواب باعث ایجاد تنش و بی‌خوابی در كودكان می‌شود.بنابراین بهتر است به مقدار كم و نیز از انواع كم رنگ آن استفاده شود.سبز رنگ استراحت به شمار می‌آید و به خواب عمیق كودكان كمك می‌كند. بهتر است این رنگ به‌عنوان طیف رنگی غالب مورد استفاده قرار بگیرد و در كنار آن از رنگ‌هایی مانند آبی كه تنظیم‌كننده فشار خون و درجه حرارت بدن به شمار می‌روند استفاده شود
دکوراسیونی رویایی و رمانتیک، با چیدمانی کلاسیک
استفاده تلفیقی از رنگ‌های آبی و سبز باعث افزایش ناقل‌های شیمیایی بهبود‌دهنده شروع خواب مانند سروتونین و استیل كولین بوده و خواب راحتی را برای كودكان رقم خواهد زد. رنگ آبی عملكردی متضاد با رنگ قرمز دارد؛ یعنی عملكرد دستگاه تنفس و دم و بازدم را در كودكان تنظیم می‌كند. برای پیشگیری از ایجاد افسردگی و میل به انزوا بهتر است از رنگ‌های آبی پر رنگ در اتاق كودك استفاده نشود و به جای آن رنگ آبی آسمانی و رنگ‌هایی مثل بنفش اسطوخودوسی و ملایم به‌كار گرفته شود.

نظم بخشی را فراموش نكنید

نظم بخشی به اتاق كودك یكی از عوامل بهبود‌دهنده وضعیت خواب كودكان است. حتما فضای قابل توجه و مناسبی را برای خواب كودك و قرار دادن تجهیزات خواب اختصاص بدهید و از آشفتگی و ایجاد هرج و مرج در آن فضا جلوگیری كنید. درصورتی كه قصدخرید كمد و تخت برای اتاق فرزندتان دارید، به میزان فضا و تعداد وسایل كودك توجه كنید و گزینه‌های مجزا و مناسبی را برای قراردادن لباس‌ها، اسباب بازی و كتاب‌ها درنظر بگیرید. از قفسه‌های قدیمی و تزئین آنها با كاغذ دیواری‌‌های كهنه یا مقواهای رنگی می‌توان برای قرار دادن وسایل كودك استفاده كرد. البته پیش از هر چیز، از كودك خود بخواهید كه نظرش را درباره نحوه چیدمان وسایل اتاقش بازگو كند.

كفپوش‌های آموزشی!

برای اتاق خواب كودك باید كفپوشی مناسب درنظر بگیرید. پوشش‌های سرامیكی یا سنگی ممكن است برای كودك هنگام بازی خطر آفرین باشند. موكت‌های با طرح ساده و رنگ مناسب، گزینه‌های خوبی برای تزئین اتاق خواب كودكان به شمار می‌روند.برخی از انواع این كفپوش‌ها دارای طرح‌هایی هستند كه زمینه را برای بازی و سرگرم شدن كودكان فراهم می‌كنند و جنبه آموزشی دارند. برای نمونه می‌توان از كفپوش‌هایی كه طرح حیوان یا الفبا دارند را برای آموزش دنیای حیوانات و خواندن به كودكان استفاده كرد، اما بهتر است از تهیه كفپوش‌هایی كه طرح و رنگ‌های شلوغ دارند و ممكن است اضطراب و ترس را در كودكان افزایش دهند، خودداری كنید. كفپوش‌ها‌یی را تهیه كنید كه بافتی نرم داشته باشند و همچنین دارای طرح و رنگی آرامش بخش و مناسب باشند. استفاده از كفپوش‌هایی با رنگ‌های صورتی، قهوه‌ای، بنفش و آبی برای اتاق كودكان بد خواب پیشنهاد می‌شود.

اسباب بازی و خواب

بهتر است اسباب بازی‌هایی برای كودك خود بخرید كه علاوه بر افزایش قدرت خلاقیت و مهارت‌های فردی، از مواد سربی تشكیل نشده باشند و رنگ‌های مجاز در ساخت آنها به كار رفته باشد. برخی از انواع اسباب بازی‌های موزیكال نشانه‌های بیماری را در كودكان مبتلا به بیش فعالی و یا اوتیسم تشدید و ممكن است بیخوابی یا پرخاشگری را در آنها بیشتر كنند. از قرار دادن وسایل صوتی، تصویری و نیز رایانه در اتاق خواب یا اتاق بازی كودكان خودداری كنید.

آراستن با نور خورشید

باید زمان مشخصی برای به رختخواب رفتن و از خواب برخاستن كودك تعیین شود. بهتر است این برنامه را در روزهای تعطیل هم اجرا كرد.از سوی دیگر؛ اجازه دهید نور خورشید جایگزین ساعت زنگدار شود. این كار را با كمك تكنیك‌های آراستن اتاق كودك انجام دهید. نصب پرده‌های ضخیم و خوابیدن در اتاق‌های بدون پنجره، ترشح هورمون‌ها را در بدن مختل می‌كند و مانع از تنظیم ساعت زیست‌شناختی بدن می‌شود. از طرف دیگر فراموش نكنید كه برای روزها و شب‌های تعطیلات برنامه خواب ویژه‌ای تعیین كنید. شاید فكر كنید كه در روزهای تعطیل اجازه دارید تا هر زمان كه می‌خواهید بیدار بمانید یا برعكس تمام روز را در رختخواب سپری كنید. برخلاف این تصور، چنین برنامه‌هایی به‌طور كلی ریتم بدن را برهم می‌زنند و اختلالات خواب را در طول هفته كاری به‌دنبال خواهند داشت.
دکوراسیونی رویایی و رمانتیک، با چیدمانی کلاسیک

همچنین اجرای یك برنامه مدون ورزشی در روز تعطیل برای خود و فرزندتان شادی و نشاط را به‌دنبال خواهد داشت. با انجام حركات ورزشی تجربه یك خواب آرام و كافی را به‌دست خواهید آورد. گاهی اوقات انجام تفریحات سالم، گردش‌های دسته جمعی با حضور دوستان و اعضای خانواده و انجام حركات ورزشی در طبیعت، باعث می‌شود تا برای شروع مجدد فعالیت آماده شوید و خستگی یا افسردگی بر شما غلبه نكند.

تشك و تخت استاندارد

اگر قصد خرید تشكی مناسب برای تخت كودك‌تان دارید، قبل از هرچیز دقت كنید تا از استانداردهای لازم برخوردار باشد. فراموش نكنید كه رعایت اصول اولیه بهداشت خواب نقش مهمی در افزایش پیشرفت تحصیلی و موفقیت كودكان و نوجوانان دارد. در واقع نوع تشك و الیاف به‌كار رفته در آن به‌طور مستقیم در كیفیت خواب نقش دارند. برای نمونه بافت تشك بر نحوه جریان یافتن خون در مویرگ‌های زیر پوست بدن تأثیر می‌گذارد. هنگام خواب قسمتی از بدن كه روی تشك قرار دارد به‌دلیل فشاری كه به آن وارد می‌شود، ممكن است در معرض كمبود اكسیژن و مواد غذایی قرار بگیرد و حساسیت بدن را در برابر احساس درد و خستگی افزایش دهد.
بنابراین تشك ایده آل، تشكی است كه باعث شود فشار كمی بر بدن كودك وارد شود. گران قیمت بودن به‌معنای بهتر بودن نیست، بنابراین قبل از آنكه به نرخ خرید كالای خواب مناسب فرزندتان اهمیت دهید، به نوع دوخت، استحكام و بهره‌مند بودن از قابلیت‌هایی مانند ضد‌تعریق و حساسیت توجه كنید. نكته دیگری كه باید به آن توجه كرد این است كه تشك‌هایی كه از فوم ساخته شده‌اند گرمای زیادی را در خود نگه می‌دارند. بنابراین اگر فرزند شما به گرما حساسیت دارد، باید تشك‌هایی را بخرید كه به خوبی هوا را تهویه كنند و از الیاف خنك ساخته شده ‌باشند.
همچنین درصورتی كه كودك شما از آلرژی‌های فصلی رنج می‌برد و مواد حساسیت زا یا وجود حشرات در خواب شبانه او اختلال ایجاد می‌كنند، بهتر است با خرید تشك‌های ضد‌آلرژِی به او كمك كنید تا خواب عمیق و راحتی را تجربه كند. تشك‌های ضد‌آلرژی كه معمولا برقی هستند به روكش‌های ویژه ضد‌حساسیت مجهز بوده و از لانه گزینی حشره‌ها جلوگیری می‌كنند. از آنجایی كه پوسته‌ریزی بدن در طول شب امكان رشد حشرات حساسیت زا را افزایش می‌دهد، استفاده از تشك‌های ضد‌آلرژی و شست و شوی مرتب ملحفه و بالش به‌ویژه در مناطق گرم و مرطوب چنین مشكلاتی را برطرف می‌كند.تخت‌هایی كه قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، گزینه مناسبی برای كودكان به شمار می‌روند. با خریدن این نوع تخت‌ها می‌توانید، هنگام خواب موقعیت سر و زانوی كودك خود را به‌گونه‌ای كه برای او خوشایند‌تر است تنظیم كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج