۵۵۱۶۲۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

خودروی جگوار XF اسپرت برک معرفی شد

جگوار از سمت شاسی بلندها و کراس‌اوورها که این روزها بازار پر رونقی دارند به سمت خودروهای واگن لوکس حرکت کرده است. جگوار چند روز پیش از نسخه جدید XF Sportbrake رونمایی کرد.

وب سایت دیجی رو - امیرعلی عامری: جگوار از سمت شاسی بلندها و کراس‌اوورها که این روزها بازار پر رونقی دارند به سمت خودروهای واگن لوکس حرکت کرده است. جگوار چند روز پیش از نسخه جدید XF Sportbrake رونمایی کرد.
خودروی جگوار XF اسپرت برک معرفی شد

این خودرو بر پایه‌ی اتاق مدل‌های XF ساخته شده است و قرار است همان امکانات و قدرت مانور را در اختیار مشتریان خود بگذارد. در واقع مدل XF اسپرت‌برک ، از نظر طول دقیقا برابر با مدل سدان XF است. اما این خودرو به گونه‌ای ساخته شده و تغییر کرده است که برای خانواده‌هایی که علاقه زیادی به مسافرت کردن دارند، مناسب باشد.

خودروی جگوار XF اسپرت برک معرفی شد

ظاهر خودرو ، همان گونه که می‌توانید در تصاویر ببینید، فرق چندانی با مدل سدانش ندارد و به همان اندازه زیباست (حداقل به نظر من زیبا می‌رسه!). با فکر کردن به ون‌ها و خودروهایی که برای مسافرت ساخته شده‌اند، بیشتر یاد خودروهایی می‌افتیم که از ظاهر افتاده‌اند و اکثرا هیچ زیبایی‌ای ندارند و بیشتر در فیلم‌های سینمایی سال‌های دور به همراه یک کاروان که به آن‌ها متصل شده استفاده می‌شدند. البته مدتی است که این قضیه تغییر کرده است و با معرفی خودروهایی مانند مرسدس بنز کلاس E ، توجه به زیبایی خودرو در این بخش نیز اهمیت پیدا کرده‌ است.

از زیبایی طراحی بدنه‌ی XF اسپرت برک بگذریم. صندوق عقب این خودرو ۵۶۵ لیتر فضا در اختیار صاحبانش می‌گذارد. با خواباندن صندلی‌های عقب، این رقم به ۱۷۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند که برای این سبک خودروها رقم خیلی خوبی محسوب می‌شود و با این ویژگی، به راحتی می‌توان جگوار را با خودروهایی مانند مرسدس بنز کلاس E ، آئودی A۶ Avant و BMW سری ۶ تورینگ مقایسه کرد.

خودروی جگوار XF اسپرت برک معرفی شد

اگرچه فضایی که این خودرو در اختیار صاحبانش می‌گذارد زیاد است، اما جگوار آن قدر امکانات مختلف در این خودرو قرار داده است که نمی‌توان گفت فضای این خودرو می‌تواند دلیل اصلی خرید آن باشد.

پیشرانه‌های مختلفی برای این خودرو قابل سفارش هستند. از یک موتور ۲.۰ لیتری که ۱۶۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر که به صورت V شکل چیده شده‌اند و توان تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت را دارد.
جگوار XF اسپرت برک در مجموع با پنج موتور مختلف قابل سفارش است که ۴ تای آن‌ها دیزلی هستند و تنها یکی از آن‌ها بنزینی است. موتور بنزینی این خودرو ۲.۰ لیتر حجم دارد و با ۴ سیلندر که به صورت خطی چیده شده‌اند، توان تولید ۲۴۷ اسب بخار قدرت را خواهد داشت.

این خودرو با قیمت پایه‌ی ۳۵۰۰۰ یورو (حدود ۱۵۰ میلیون تومان)‌ عرضه می‌شود ولی در مقایسه با خودروهای رقیبش مانند بی‌ام‌و سری ۵ تورینگ، آئودی A6 و مرسدس بنز ، آپشن‌های فراوانی ، مخصوصا در فضای داخلی خودرو ، ارائه می‌کند که عموما در خودروهای گران‌تر شاهد هستیم. این طراحی ظاهری و امکانات ، سبب شده‌اند که جگوار XF اسپرت‌برک، چیزی از یک خودروی لوکس کم نداشته باشد.

خودروی جگوار XF اسپرت برک معرفی شد

چیزی که در عکس‌های این خودرو زیاد دیده می‌شود، سان‌روف پانارومای این خودرو است که به نظر می‌رسد جگوار از قرار دادن این ویژگی در این خودرویش بسیار خوش‌حال است و به آن افتخار می‌کند. این سان‌روف نه تنها باعث می‌شود که اتاق خودرو پرنورتر باشد و با طراوت‌تر به نظر برسد، بلکه با وسواس جگوار در استفاده از حرکات دست هم سازگار است. برای باز و بسته کردن سان‌روف، سرنشینان صندلی‌های جلو می‌توانند به راحتی و با حرکات دست روبروی آینه، این کار را انجام دهند. این ویژگی باعث می‌شود که دیگر خبری از دکمه‌ها به هر شکلی برای انجام این کار نباشد.

از همین تکنولوژی برای صندوق عقب هم استفاده شده است. با تکان دادن پایتان طبق روش معین شده، می‌توانید صندوق عقب را باز کنید! همچنین جگوار برای روشن کردن خودرو هم از تکنولوژی‌های جدید بهره گرفته است و چیزی که نام کلید فعال سازی را برای آن انتخاب کرده است، در اختیار مشتریان می‌گذارد. کلید فعال سازی دست‌بندی است که قرار است جای سوئیچ خودرو را بگیرد. این دست‌بند ضد آب است و به احتمال زیاد نیازی به باتری هم نخواهد داشت. استفاده از دست‌بند برای روشن کردن خودرو، احتمالا راحت‌تر از استفاده از یک سوئیچ فلزی خواهد بود.

خودروی جگوار XF اسپرت برک معرفی شد

این خودرو همچنین به یک سیستم تصفیه هوا مجهز خواهد بود که قرار است هوای داخل خودرو را از آلودگی‌های خارج در امان نگه دارد. همچنین از یک صفحه نمایش ۸ اینچی هم در این خودرو استفاده شده است که خریداران می‌توانند با استفاده از آن بعضی از اعمال خودرو را کنترل کنند. برای خریدارانی که می خواهند مبلغ بیشتری پرداخت کنند، یک صفحه نمایش پیشرفته قابل سفارش خواهد بود. این صفحه نمایش پیشرفته ۱۰ اینچ است و به تکنولوژی نمایش دوگانه مجهز خواهد بود به این معنی که راننده و سرنشین جلو می‌توانند همزمان از صفحه نمایش استفاده کنند و هر کدام دو چیز کاملا مجزا ببینند.

این خودرو به یک سیستم امنیتی هم مجهز است که در مواقع حساس، نیروهای امداد را از وقوع یک حادثه مطلع می‌کند. اگر تصادفی رخ بدهد و این تصادف به قدری شدید باشد که منجر به باز شدن ایربگ‌ها شود، این سیستم به صورت خودکار با نیروهای امداد تماس می‌گیرد. همچنین یک ردیاب هم در این خودرو وجود دارد که به پلیس کمک می کند تا در صورت دزدیده شدن خودرو، پلیس بتواند آن را پیدا کند.

قدرت جگوار XF اسپرت‌برک به اندازه کافی زیاد است که بتواند یک واگن ۲ تنی را بکشد. سقف خودرو هم توان حمل بیش از ۱۰۰ کیلوگرم بار را دارد. همچنین این خودرو به یک سیستم دستیار راننده مجهز شده است که در صورت وصل شدن یک واگن به خودرو، می‌تواند به راننده کمک کند تا برای مثال در پیچ‌ها، کنترل خودرو را از دست ندهد.

در کل برای این که بتوانید بهتر متوجه بشوید این خودرو چقدر توانایی دارد، بهتر است همه اعداد را کنار هم بگذاریم. با جمع شدن صندلی‌های عقب، این خودرو می‌تواند باری به حجم ۱۷۰۰ لیتر را جا بدهد. حالا با وصل کردن یک کاروان ۲ تنی و ۱۰۰ کیلوگرم بار بر روی سقف، می‌توانید وسایل لازم برای چندین ماه اقامت در یک شهر دور افتاده را به همراه داشته باشید!

اگرچه این خودرو رقیب‌های زیادی در بازار دارد، ولی به نظر می‌رسد بتواند فروش موفقیت آمیزی داشته باشد. جگوار هم دامنه‌ی فروش خود را به انگلستان یا اروپا محدود نکرده است و این مدل جدید در آمریکا هم وارد بازار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج