۵۵۱۹۴۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

علت افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: افزایش تقاضا برای سکه و ارز ناشی از در پیش بودن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز دور جدید سفرها، عامل اصلی رشد قیمت طلا و مسکوکات است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: افزایش تقاضا برای سکه و ارز ناشی از در پیش بودن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز دور جدید سفرها، عامل اصلی رشد قیمت طلا و مسکوکات است.
«محمد کشتی آرای» افزود: هفته گذشته به دلیل به حداقل رسیدن داد وستدها در بازار داخلی و ثبات نسبی بازار ارز، شاهد کاهش قیمت های طلا و سکه در بازار بودیم اما در مقابل قیمت جهانی طلا روندی افزایشی داشت.
به گفته وی، این روند تا چهارشنبه گذشته (بیست و چهارم خرداد) ادامه داشت، تا اینکه تحت تاثیر نشست بی نتیجه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) قیمت اونس جهانی طلا با کاهش ۱۱ دلاری روبرو شد و به یک هزار و ۲۵۶ دلار رسید.
کشتی آرای ادامه داد: از دیروز با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در پیش بودن دور جدید سفرها، شاهد افزایش تقاضا برای ارز در داخل بودیم، همچنین موج جدید رشد تقاضای سکه را نیز شاهدیم.
وی تصریح کرد: برآیند این ۲ عامل، افزایش قیمت سکه در بازار داخلی را رقم زد و به نظر می رسد با افزایش تقاضا برای سکه بهار آزادی و سایر مسکوکات، رشد قیمت ها تداوم داشته باشد.
فعالان بازار سکه و ارز امروز (یکشنبه) هر دلار آمریکا را با ۱۵۴ ریال رشد نسبت به میانگین قیمتی دیروز ۳۷ هزار و ۳۷۸ ریال و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با ۲۹ هزار ریال افزایش ۱۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ریال داد و ستد کردند.
بر اساس قیمت های اعلام شده در تارنمای اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز ۲۰ هزار ریال گران شد و به ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال رسید.
بهای هر قطعه نیم سکه طلا نیز امروز ۱۵ هزار ریال افزایش یافت و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال فروخته شد؛ ربع سکه طلا نیز با افزایش ۱۰ هزار ریالی سه میلیون و ۶۹۵ هزار ریال قیمت خورد.
هر قطعه سکه طلای گرمی با افزایش ۱۰ هزار ریالی بها ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار ریال به فروش رفت.

اتحادیه طلا قیمت جهانی هر اونس طلا را یک هزار و ۲۵۴ دلار و ۴۰ سنت اعلام کرد که نسبت به دیروز تغییری نداشت؛ هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲ هزار و ۴۲۰ ریال افزایش یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۹۸۰ ریال فروخته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج