جاباما
۵۵۲۰۰۴
۲ نظر
۵۰۳۵
۲ نظر
۵۰۳۵
پ

کار فرش دستباف، به اورژانس کشید

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف: دولت باید اورژانسی به نجات فرش دستباف بشتابد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: صادرکنندگان و تولید کنندگان در حوزه فرش دستباف از پرداخت مالیات معاف هستند اما فروشندگان در این صنف موظف به پرداخت مالیات شده اند و این امر موجب شده تا شاهد ورشکستگی بسیاری از فروشگاهها و مغازه های فرش فروشی در سطح کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: مالیات فرش نسبت به سه سال پیش ده برابر شده است و این موضوع فشار زیادی را به فروشندگان وارد آورده و تقاضای معافیت اتحادیه هم راه به جایی نبرده است.

عراقچی با اشاره به وضع قوانین کلی برای همه اصناف کشور، تصریح کرد: باید قوانین ویژه ای برای حوزه فرش دستباف که توانسته شرایط اشتغالزایی ۲ میلیون بافنده زحمتکش را فراهم نموده و موجب ارتزاق ۱۰ میلیون نفر از این حرفه شده است ، تصویب شود.

وی همچنین اضافه کرد: رکود در حوزه فرش موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران شده است و متاسفانه هیچ نهادی به این موضوع بصورت جدی توجه نمی کند.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اذعان داشت: فرش صنعتی باعث ایجاد ۳۵ شغل مختلف شده است و صادرات فرش موجب رونق این هنر و صنعت ملی شده است، که این امر باعث شده تا بتوانیم فرهنگ ، تاریخ و تمدن ایران را به نمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر ضرورت تشویق مصرف کننده ها برای خرید فرش دستباف، اظهار داشت: بازار عباس آباد تهران که در گذشته مرکز فروش قالی های ایرانی بود ،به مرکز فروش لباس های چینی تبدیل شده و دولت باید بصورت اورژانسی به مقوله نجات فرش دستباف ایرانی توجه نشان دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمر ایرانی هم به اورژانس کشیده ولی مسولی نمی بینه فرش جای خود دارد.

    • بدون نام

      زمانی که بجای حمایت ازفرش صادرکننده راواداربه پرداخت ودیعه واجباربه برگرداندن ارزحاصله به قیمت بانک مرکزی به دولت کردند صنعت فرش راکه درزمان رژیم قبل بعدازنفت قرارداشت کشتندحلا ادعاداریدكارش به اورژانس کشیده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج