جاباما
۵۵۲۴۵۹
۱ نظر
۵۰۳۳
۱ نظر
۵۰۳۳
پ

محاسبه دقیق زمان زنده ماندن مبتلایان به سرطان

بسیاری از افراد وقتی از مبتلا شدن خود به سرطان مطلع می شوند، دوست دارند بدانند تا چه مدتی می توانند به زندگی ادامه دهند؛ سوالی که دستاوردهای جدید علمی پاسخ دادن به آن را تسهیل کرده است.

خبرگزاری مهر: بسیاری از افراد وقتی از مبتلا شدن خود به سرطان مطلع می شوند، دوست دارند بدانند تا چه مدتی می توانند به زندگی ادامه دهند؛ سوالی که دستاوردهای جدید علمی پاسخ دادن به آن را تسهیل کرده است.
محاسبه دقیق زمان زنده ماندن مبتلایان به سرطان

به نقل از eurekalert، در حالی که روش های فعلی برآورد مدت زمان زنده ماندن افراد در صورت ابتلا به انواع مختلف بیماری سرطان خام و غیردقیق است، امید می رود بیمارانی که به سرطان روده دچار می شوند به زودی بتوانند به دقت از میزان شانس زنده ماندن خود مطلع شوند.

محققان دانشگاه ناتینگهام به همین منظور و با همکاری شرکت نرم افزاری ClinRisk ابزار محاسباتی جدیدی موسوم به QCancer Colorectal Survival ابداع کرده اند که هم پزشکان و هم بیماران می توانند از آن برای کسب اطلاعات مذکور استفاده کنند.

این ابزار تصمیم گیری در مورد بهترین روش درمانی قابل استفاده و فرایندهای مراقبتی و رسیدگی های ضروری را تسهیل می کند. بررسی های انجام شده نشان دهنده دقت بالای این ابزار در پیش بینی مدت زمان زنده ماندن افراد بعد از ابتلا به سرطان روده هم در مردان و هم در زنان است.

البته مدت زمان محاسبه شده بر مبنای زمان تشخیص، مداواهای انجام شده و تحولات تازه ای که در فرد صورت می گیرد، قابل به روزرسانی و تغییر است.

این ابزار رایانه ای با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از نزدیک به ۴۴ هزار فرد مبتلا در نقاط مختلف انگلیس طراحی شده و از هوش مصنوعی مناسب برای افزایش دقت و تجربه خود برخوردار است.

این نرم افزار در کنار عواملی مانند سن، میزان پیشرفت سرطان و ... به دیگر عوامل محیطی و شخصی مانند سابقه مصرف سیگار توسط بیمار، شاخص توده بدن، سوابق بیماری های خانوادگی، دیگر بیماری ها و مداواهای صورت گرفته و حتی سوابق مصرف داروها و انجام عمل های جراحی نیز توجه می کند. گروه سازنده ابزار مذکور در تلاش هستند تا در آینده استفاده از آن را برای پیش بینی مدت زمان زنده ماندن افراد مبتلا به دیگر انواع سرطان هم ممکن کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره تیتر بزنید محاسه دقیق زمان مرگ مبتلایان به سرطان اگه واقعا تنها کارش محاسبه زمان مرگ بود خیلی اختراع مزخرفی بود در شرایطی که بیمار سرطانی باید امید دریافت کنه ،زمان مرگش رو دریافت میکنه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج