جاباما
۵۵۲۵۴۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ساخت پهپادی ۴ برابر سریع‌تر از آمبولانس‌ها

بنا بر آزمایش‌های جدید، پهپاد شرکت FlyPulse چهار برابر سریع‌تر از آمبولانس‌ها دستگاه شوک خارجی خودکار (AED) را به محل حادثه منتقل می‌کند.

وب سایت گجت نیوز - محمد قاسمی: بنا بر آزمایش‌های جدید، پهپاد شرکت FlyPulse چهار برابر سریع‌تر از آمبولانس‌ها دستگاه شوک خارجی خودکار (AED) را به محل حادثه منتقل می‌کند.
ساخت پهپادی 4 برابر سریع‌تر از آمبولانس‌ها

در شرایطی که تنها کمتر از ۱۰ درصد از افرادی که خارج از بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شوند، زنده می‌مانند، انتقال سریع یک دستگاه شوک خارجی و رساندن آن به بیمار می‌تواند بسیاری از آمارهای مرگ و میر را تغییر دهد. بر اساس تحقیقاتی که اخیرا توسط یک تیم سوئدی انجام شده است، پهپادها ۴ برابر سریع‌تر از آمبولانس‌ها می‌توانند دستگاه‌های شوک خارجی یا دفیبریلاتورها را منتقل کنند.

طی این مطالعه، پهپاد شرکت FlyPulse با طی کردن میانگین مسیر ۲ مایل (۳.۲ کیلومتر) از مرکز خدمات تلفنی اورژانسی در ۱۸ پرواز مختلف مورد آزمایش قرار گرفت. مدت زمان متوسطی که این پهپاد برای انتقال دستگاه AED ثبت کرد، ۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه بود؛ در حالی که آمبولانس‌ها و خدمات اورژانس پزشکی این کار را به صورت متوسط در ۲۲ دقیقه انجام می‌دهند.

ساخت پهپادی 4 برابر سریع‌تر از آمبولانس‌ها

در نامه منتشر شده توسط جاما، مجله انجمن پزشکی آمریکا، محققان این پروژه از انستیتوی کارولینسکا سوئد از وجود برخی چالش‌ها برای تولید اقتصادی این پهپاد و عرضه عمومی آن خبر دادند. به گفته تیم توسعه‌دهنده، آنها به پروازهای آزمایشی بیشتر، توسعه فنی و یک‌پارچگی کامل‌تر با مراکز اعزام و مدیران هواپیمایی نیاز دارند تا امکان استفاده عمومی از این پهپاد وجود داشته باشد. علاوه بر این موارد، سازندگان باید نسبت به افزایش کارایی سیستم جدید خود در احیای بیماران در قیاس با خدمات اورژانس پژشکی اطمینان حاصل کنند. در واقع می‌توان این مشکل را چالش اصلی پهپاد شرکت FlyPulse در نظر گرفت چرا که بعد از انتقال "AED"، فرد آشنا به عملکرد آن باید در محل حادثه حضور داشه باشد.

این اولین باری نیست که شاهد توسعه چنین پهپادهایی هستیم و پیش از این نیز نمونه‌های دیگری همچون "Ambulance Drone" و "Defikopter" با هدف انتقال سریع دفیبریلاتورها توسعه پیدا کرده بودند. الک ممونت (Alec Momont) از دانشگاه صنعتی دلفت هلند که او را با توسعه "Ambulance Drone" می‌شناسیم، در سال ۲۰۱۴ با تعبیه یک وب‌کم و بلندگو روی پهپاد خود به منظور کنترل و آموزش از راه دور افراد حاضر در محل، این مشکل را تا حد زیادی حل کرده بود.

با توجه به نیازهای عمومی برای آموزش مردم و موانع سازمان‌های نظارتی، شاید هنوز چند سالی با استفاده گسترده از پهپادها به منظور انتقال دستگاه‌های شوک خارجی خودکار فاصله داشته باشیم. با این حال تحقیق پیش رو، پتانسیل بسیار بالای پهپادها و سرعت عمل بیشتر آنها نسبت به خدمات اورژانس پزشکی را تایید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج