۵۵۲۵۷۴
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

کاش والیبال هم فردوسی پور داشت...

بستن اکانت اینستاگرام، هجوم به والیبالیست ها بعد از هر شکست و حمله گزارشگران و کارشناسان در روزهای لیگ جهانی مشکل همیشگی والیبال بوده و هست.

ورزش سه: لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال هم به پایان رسید. مسابقاتی که نشانه های زیادی برای اهالی این رشته ورزشی از خود بر جای گذاشت.

تیمی که با چند تغییر اساسی و با دیدگاه جوانگرایی پا به این آوردگاه گذاشت. فارغ از اینکه هنوز دیدگاه جوانگرایی و عدم نتیجه گرایی در بین اهالی جامعه فرهنگ سازی نشده است.

شاید هنوز هم خاطرمان باشد که کمتر از یک دهه پیش، پیروزی برابر تیم های آسیایی چون ژاپن برایمان رویا بود. چه برسد به اینکه هدفمان پیروزی برابر ابرقدرت هایی همچون لهستان و آرژانتین برزیل و ایتالیا و روسیه شود.

تیمی که طی کمتر از یک دهه، چنان رشد موشک واری کرد که بارها مجامع بین المللی از آن به عنوان الگو یاد کردند. اما، در این راه بارها از جانب برخی از اهالی این خانواده (و به اصطلاح کارشناس ها) مورد انتقاد مغرضانه وناعادلانه قرار گرفت.

سوالاتی برایم به وجود آمد که چرا تیم ملی در این مسابقات این گونه ظاهر شد:

هنور فرهنگ جوانگرایی و عدم نتیجه گرایی برای ما جا نیفتاده، چه رسد به افکار عمومی که از دیدگاه کارشناس نمایان و گزارشگران تلویزیون تغذیه می شوند. گفتم تلویزیون! تلویزیون با آن گزارشگرانی که بیشتر ادای مسعود فراستی سینما را در می آورند تا اینکه به گزارشِ سالمِ یک بازی والیبال با کمی هیجان بپردازند! کاش اینان، به جای نقدهای بی اساس، نابجا، حوصله سربر و برگزاری کلاس آموزش زوری والیبال (آن هم والیبال از دور خارجِ بیات)، کمی از هیجان و اطلاعات عادل فردوسی پور فوتبال را به بینندگان مسابقه والیبال منتقل کنند.

صدا و سیمایی که هنوز بعد از ۱۰ سال که تیم ملی در حال تغییر نسل است یک گزارشگر شش دانگ با سواد تربیت نکرده و نتوانسته با ایجاد فضای رقابتی، دکان دیده شدن برخی ها را تعطیل کند.
هنوز صدای گزارشگر لهستانی در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن در گوشم هست که وقتی ایران با پیروزی برابر لهستان بلیت ریو را گرفت و آرزوی ۵۲ ساله خود را محقق کرد، چنان با حرارت خاصی این رویداد را گزارش کرد که گویی تیم ملی کشورش پیروز شده است. اما گزارشگر صدا و سیمای ایران تنها به ایراد یک جمله بسنده کرد و آن هم این بود: «لهستان درس بزرگی به ایران داد!» واقعا چرا!؟
چرا باید بازیکنان پس از از دست دادن یک امتیاز به جای تلاش برای کسب امتیاز بعدی به فکر حرف گزارشگران تلویزیون و تغییر نظر مردم در خصوص خودشان بیفتند؟
چرا بازیکنان پس از هر بازی و قبل از اینکه در رختکن، پیراهن خود را عوض کنند ابتدا اقدام به بستن اکانت های اینستاگرام خود می کنند؟
چرا بعد از هر پیروزی اینقدر آنها را بزرگ می کنیم و بعد از هر باخت اینقدر آنها را مورد عنایت قرار می دهیم!؟

کولاکوویچی که کمتر از دو ماه و نیم با تیم تمرین کرد را به باد نقد می گیریم و بدون اینکه بدانیم سیستم کار وی بر مبنای اعتماد و اعتقاد بر بازیکنان است و هرگز بازیکنان را با از دست دادن چند امتیاز بیرون نمی کشد، عملکرد وی را زیر سوال می بریم. کولاکوویچی که ۱۰ سال با تیم ملی صربستان بوده و سه تغییر نسل را برای آنها به وجود آورده است. چرا واقعا!؟!
چرا کسانی که ۱۰ سال پیش در تیم های ملی دستی بر آتش داشتند و چون امروزه اسمی از آن ها نیست تیم ملی را غیر واقعی تحلیل می کنند، غافل از اینکه آن زمان که آنها بودند تیم ایران ششم آسیا بود ولی اکنون که نیستند تیم ایران در زمره هشت تیم برتر جهان رقابت می کند.
اتی بر سر آن برگزاری آن است؛ از حضور بانوان در سالن گرفته تا مشکل تهویه و تامین اعتبار و بازسازی سالن که معمولا بر عهده فدراسیون والیبال بوده است ولی هرساله به بهترین نحو برگزار می شود و افتخاری می شود برای ارگان های دیگر!
چرا حرف از استفاده از بازیکنان جوان می شود در حالی که به این فکر نمی شود که تمامی بازیکنان جوان با استعداد اکنون در اردوی های امادگی و مسابقات تدارکاتی تیم های زیر ۲۳ سال، زیر ۲۱ سال و زیر ۱۹ سال هستند.
چرا حرف از رقابت با تیم های تراز اول دنیا می زنیم ولی به عقبه آنها و فرهنگ حمایت از تیم ملی و جوانگرایی حتی توجهی نمی کنیم؟
چرا وقتی باختی حاصل می شود به بازیکنان، انواع و اقسام اتهامات بی اساس می بندیم ولی توجهی به این نمی کنیم که این ها همان هایی هستند که تا سر حد جان جنگیدند تا آرزوی ۵۲ ساله والیبال ایران را محقق کنند.

چرا به این موضوع توجه نمی کنیم که طی این ده سال، فدراسیون والیبال با بهترین مربیان دنیا مذاکره کرده و با توجه به شاید، بهترین ها را برگزیده:
١- زوران گائیچ - ربیس فعلی فدراسیون صربستان
٢- ولاسکو - سرمربى ارژانتین
٣- کواچ - سرمربى اسلوانى
٤- لوزانو - سرمربى چین
٥-کولاکویچ

همه اینها در حال حاضر در لیگ جهانى حضور دارند.
ولى هیچ یک از کسانی که در گذشته به ایران آمدند در گردونه مربیگرى دنیا جایگاهى ندارند.
این نشان می دهد که ایران در انتخاب های خود اشتباه نکرده. حتی در خصوص مذاکره با دی جورجى که در حال حاضر سرمربی لهستان است. تمام کسانی که ایران با آنها مذاکره یا انتخابشان کرده جزو مربیان تراز اول حال حاضر دنیا هستند. لذا یا والیبال دنیا اشتباه می کند یا کسانی که فدراسیون ایران را به خاطر انتخاب هایش نقد می کنند.
خود مردم قضاوت خواهند کرد. نیازی نیست ما چیزی را ما ثابت کنیم. منتقد مغرض، همیشه مغرض است. حتی اگر همه چیز مثل روز روشن باشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من به عنوان یک تماشاگر از دست متلک های یکی از گزارشگرها عصبانی و کلافه میشم، چه برسه به بازیکن ها
      به مربی ها هم اصلا زمان داده نمیشه تا نتیجه دلخواهمون نباشه گزارشگر شروع میکنه ایراد گرفتن از مربی و جو رو خراب میکنه

    • delaram

      از اینکه کسی مثل شما نویسنده ی عزیز وجود دارد که صادقانه واقعیت های جامعه را بیان می کند بسیار خوشحالم. واقعیت هایی که به جای دیدن و باور کردن آن ها بیشتر آن ها را انکار می کنیم.

    • ali katrina

      به نظر من مجری دیگه نباید کارشناسی کنه,اونم تو مسابقه والیبال که اونقد سرعت بالاست,اقای محتشمیان وقتی بازی رو گزارش میکرد دقیقا تو هر امتیاز یه اشتباه داشت,دقیقا یه اشتباه,غلو نمیکنم,به حدی ک ادم مجبور بود صدای تلویزیون رو ببنده,اقای کرده هم فقط کارشناسی میکرد ک چرا تیم جوون نشده,برادر من شما گزارشگرید,ن کارشناس,مصطفی کارخانه تو شبکه ورزش میگه مربی خواسته تو این مسابقات بازیکنای اصلیشو بشناسه,سی ثانیه بعد گزارشگر میاد میگه نباید تو لیگ جهانی بازیکناشو شناخت,اخه یکی از اون مدیرا نیست بپرسه ک شما مگه از کارخانه بهتر والیبالو میشناسی ک اینجوری افکار عمومی رو متشنج میکنی؟تو چهارتا بازی قبل از لیگ جهانی که نمیشد توقع داشت که به همه چی رسید,حتی ولاسکو هم تو سال اولش نتونست مصر رو شکست بده,یادمون ک نرفته,یکم بیایید منصف باشیم,بیاییم به گزارشگرامون یاد بدیم ک فقط گزارشگرید...
      البته نمیخوام از عملکرد کلاکووبچ دفاع کنم,بلکه اونم یجایی اشتباه میکنه,ولی یه گزارشگر ک وظیفش تعریف شدس در جایگاهی نیست ک بیاد ایشون رو به نقد بکشه...

    • علی

      محتشمیان هست، ولی کسی بهش گوش نمیده...

    • بدون نام

      کاش والیبال فردوسی پور داشت چون اگه داشت مجبور نبودیم مجری اتو کشیده و در همه حال راضی از شرایط رو تحمل کنیم تیم ملی بدترین نتیجه رو گرفت اما همون کارشناس ومجری وگزارشگری که شما ازشون ناراحتین ما مردم عوام هم ازشون ناراضی هستیم چون اصلا انتقادی نکردن از نتایج افتضاح والیبال اگه فردوسی پور بود که الان همه شماها رو به باد انتقاد گرفته بود این بنده های خدا که هیچ گونه انتقادو ایرادی از شما نگرفتن که ماهم خسته شده بودیم که چرا مجری وکارشناس یه کوچولو انتقاد نمیکنن از این شرایط

    • بدون نام

      دقت کردین گزارش محتشمیان رو هیچ حس ملی تو گزارش میکنه حساسترین بازی ایران رو دقیقا مثل بازی دو کشور دیگه مثلا لهستان و استرالیا گزارش میکنه با اون اصطلاحات زمانی که کیم کره ایی مربی ایران بود فکرشو. بکنید الان کوتی فوتبال گزارش میکرد چی میشد

    • بدون نام

      اقا چرا اینقدر بی ارزشید چرا احترام واسه مخاطب قائل نیستید وقتی نظر میده اون رو بذارید.این اخرین پیامم بود چون ارزش ندارید براتون احترام قائل بشن

    • حامد

      یکم مطالعاتتون روببرین بالا آقای محتشمیان هم بازیکن وهم مربعی تیم ملی والیبال بوده میتونین توگوگل سرچ کنین لااقل تجریش ازفردوسی پور تو زمینه خودش بیشتره شماایرانیا چقدرزودتحت تاثیر قرارمیگیرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج