۵۵۲۵۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تلخ ترین لیگ جهانی ایران از ولاسکو تا کولاکوویچ

حضور در رده یازدهمی جدول دوازده تیمی بدترین نتیجه ایران در لیگ جهانی والیبال بود که حالا این عنوان نگرانی های بسیاری را با خود به همراه داشته است.

ورزش سه: حضور در رده یازدهمی جدول دوازده تیمی بدترین نتیجه ایران در لیگ جهانی والیبال بود که حالا این عنوان نگرانی های بسیاری را با خود به همراه داشته است.

با پیروزی آرژانتین مقابل بلغارستان این تیم به رده دهم جدول رده بندی پایان دور مقدماتی لیگ جهانی 2017 صعود کرد تا ایران یازدهم جدول. این عنوان ضعیف ترین نتیجه ایران در لیگ جهانی والیبال بود جایی که در جدول 12 تیمی تیم ملی کشورمان یازدهم شد. معمولا گفته می شود لیگ جهانی بعد از المپیک از نظر کیفی معمولا از سایر ادوار کیفیت کمتری دارد چرا که تیم های ملی با ترکیب جوان و دگرگون پا به مسابقات می گذارند تا برای المپیک بعدی خود را آماده کنند.

لیگ جهانی ۲۰۱۷ هم از این قاعده مستثنا نبود و تیم هایی مثل فرانسه، روسیه، آمریکا و ایتالیا با کمترین بازیکنان اصلی خود به مسابقات آمدند تا رسم چندین ساله لیگ جهانی همچنان ادامه پیدا کند اما تیم ملی والیبال ایران با اینکه تنها شهرام محمودی را به عنوان بازیکن شاخص در اختیار نداشت بدترین نتیجه خود را در این سال گرفت، سالی که کیفیت تیم ها حداقل ۴۰ درصد پایین تر از سطح همیشگی بود اما نتیجه به دست آمده نگرانی های بسیاری را با خود به همراه داشت.

* دغدغه های از این به بعد والیبال

پس از اینکه ایران در سال ۲۰۱۴ به عنوان چهارمی لیگ جهانی رسید، هر سال نزول چشمگیری تیم داشته است که حالا ایران با ته جدول تنها یک پله فاصله دارد. این سقوط تدریجی، اتهاماتی مثل بی انگیزگی، غرور، بازیکنان سالاری و ضعف نیمکت صحبت هایی بوده است که این سال ها همیشه با والیبال همراه بوده است و با اینکه هیچگاه این اتهامات در قبال تیم ملی و فدراسیون والیبال اثبات نشد اما تاثیرات این شایعات همواره دیده می شود. تغییر پی در پی سرمربی خارجی تیم، سقوط سال به سال در لیگ جهانی، اخبار تاییده نشده اختلاف بین بازیکنان و نتایج ضعیف حالا دیده می شود که شایعات را رفته رفته به حقیت نزدیک می کند. این صحبت هایی بوده است که همواره پیرامون والیبال بوده اما حالا اثرات آن دیده نمی شود و مشخص نیست با وضعیت موجود سال یا سال های آینده این رشته پر طرفدار و محبوب چه سرنوشتی خواهد داشت.

* 2013؛ شروع امیدوار کننده

ایران در اولین تجربه خود سال ۵ سال در روسیه با هدایت ولاسکو در لیگ جهانی حاضر شد. دو شکست مقابل میزبان این ذهنیت را پیش آورده بود که شاید هنوز لیگ جهانی برای ایران زود بوده است اما در بازی بعدی ایران توانست آن پیروزی شگفت انگیز را مقابل ایتالیا تمام نا امیدی ها را از بین برد تا لیگ جهانی تبدیل به جذاب ترین رویداد برای ایرانی ها باشد. برد مقابل آلمان، کوبا و صربستان در ادامه لیگ جهانی را برای ایرانی ها جذاب تر هم کرد اما شکست های بازی های اول کار را برای حضور در بالای جدول سخت کرد اما با تمام مشکلات و تازه واردی های موجود ایران در جدول ۱۸ تیمی به عنوان نهمی رسید.

* 2014؛ اوج والیبال ایران در فلورانس

شروع بد با کواچ، مربی تازه وارد ایران درخشش سال گذشته را زیر سوال برد اما برد مقابل برزیل، آغاز درخشش ایران بود. تمام قدرت های دنیا از زیر تیغ ایران رد شدند و شاگردان کواچ توانستند با اقتدار به دور نهایی لیگ جهانی صعود کردند. این مسابقات در فلورانس ایتالیا برگزار می شد که ایران توانست آمریکا را شکست بدهد تا به جمع ۴ تیم برود اما شکست مقابل برزیل و ایتالیا ایران را از رسیدن به اولین مدال جهانی دور کرد. با تمام این اتفاقات آن لیگ جهانی با عنوان چهارمی به عنوان بهترین نمایش ایران در طول مسابقات درج شد.

* 2015؛ آغاز دوران افول

دومین سال کار کواچ در ایران و آغاز تنش بین بازیکنان و کادر فنی قبل از اولین دیدار ایران در لیگ جهانی اتفاق افتاد جایی که اخبار غیر رسمی از اردوی تیم ملی می رسید که در نهایت فرهاد ظریف به تهران برگردانده شد و ۴ شکست پی در پی در همان ابتدا گریبان ایران را گرفت. ایران دیگر مثل سابق نمی توانست مقابل تیم های بزرگ دنیا بیاستد و شکست برای تیم موضوعی عادی شده بود که همین مساله تماشاگران را می آزورد. با تمام این شکست ها و انتقاداتی که بود ایران توانست ۶ برد از ۱۲ بازی کسب کند. ایران از گروه خود صعود نکرد اما در بین ۸ تیم حاضر تیم های روسیه، استرالیا و ایتالیا بردهای کمتری نسبت به ایران داشتند و با اینکه رده بندی رسمی صورت نگرفت اما ایران می توانست در رده ششم قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج