۵۵۲۹۰۲
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ ذکر شیخنا و مولانا شهرام شب پره (رضوان ا... علیه)

آن خواننده فعال قدیمی، آن رفتارش شاد و صمیمی، آن متخصص در ریتم شش و هشت، آن متن ترانه‌هایش هشلهفت، آن حرکاتش سریع همچون باد، آن درمان افسردگی حاد، آن غریبه با ژیلت و شانه و تیغ، آن صدایش گاهی بم و گاهی جیغ، آن رب‌النوع پشت موی....

حسام حیدری در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

آن خواننده فعال قدیمی، آن رفتارش شاد و صمیمی، آن متخصص در ریتم شش و هشت، آن متن ترانه‌هایش هشلهفت، آن حرکاتش سریع همچون باد، آن درمان افسردگی حاد، آن غریبه با ژیلت و شانه و تیغ، آن صدایش گاهی بم و گاهی جیغ، آن رب‌النوع پشت موی ایران، آن فخر درامرهای دوران، آن رفوزه شده با نمره بیست، آنکه هیچ خواننده‌ای چون او نیست، آنکه در کلاس عاشقی روی نیمکت آخره، شیخنا و مولانا شهرام شب‌پره (لاتوقف‌ ا... فی الحرکات الگردنه) از بزرگان ال.ای بود و در بیان ترانه‌های پیچیده اعجوبه بود و حرکات موزونی شگرف و اثرات گردنی عجیب داشت و صحبت ابی و سیاوش قمیشی یافته بود و سبق از عباس قادری می‌برد و مهر و عطوفتی عظیم داشت و پیوسته می‌گفت: «به جون خودم به جون شما، دل مي‌ميره بدون شما» و می‌گفت: «اي دست توپولو پا توپولو دلم برات تنگ، ما مخلصتيم چاکرتيم مارو نکن رنگ».

او را لق‌المطربون و موزون‌الشعرا گویند از بس‌که در خواندن لق می‌زد و تکان می‌خورد و اشعارش همه را قلقلک می‌داد و هرچه بود و نبود را می‌شست و می‌برد. و در نواختن جمله سازها توانا بود و او را تصانیف بسیار است. نقل است یکی از مریدانی که تازه از کنسرتش بیرون آمده بود در منزلت آثار او می‌گفت: «چیه این شهرام اصلا؟ مگه می‌شه یه آهنگ آن‌قدر موزون باشه؟ همه تن من داره می‌لرزه».

او را ریاضت‌ها و کرامت‌ها بسیار است؛ و نقل است که به هر مجلسی می‌شد جمله بیماران شفا می‌گرفتند. او را گفتند در فلان خانه مریدی است که شکست عشقی خورده در وبلاگ غم‌ناله سرداده و خودکشی خواست کردن. زود بدانجا شد و لختی نگذشته باز آمد. دیگر روز مرید را دیدند. دست افشان و پاکوبان در شارع می‌شد و می‌خواند: «دلم می‌خواد پر بگیره ز غصه آزاد بشه، عمری تنها بوده و وقتشه دوماد بشه» یاللعجب!

در خبر است که باگِ اپلیکیشن فیس‌آپ بود و عکسش به آن دادند که پیر کن. هیچ تغییر نکرد. گفتند: جوان کن. هیچ تغییر نکرد و دركل تغییر کردنی نبود. اعلی ا... مقامه.

حسن شماعی‌زاده گفت: «شیخ روزی جزوی چند از تصانیف خود به من داد که این‌را در جیحون اندازم در وی نگاه کردم همه لطایف و حقایق بود. دلم نداد و در خانه بنهادم و گفتم انداختم. گفت: «چه دیدی؟» گفتم: «هیچ!» گفت: «نينداختی برو و بینداز» بازآمدم و درجیحون انداختم. جیحون دیدم که از هم باز شد و جمله ماهیان و غوکان بندری‌زنان و موزون‌کنان و چاچارقصان به روی آب آمدند». از منزلتی که تصانیفش داشت.

مولانا امید جهان (ارنجمنت بای مهدی فیاض) گوید: «شبی به خانه می‌شدم صدای ترانه واویلا واویلای استاد از جایی می‌آمد. همان لحظه با خودم گفتم من راهم را پیدا کردم و تا این لحظه هرچه دارم از همان شب است».

در آخر کار او آورده‌اند که چون سال‌ها بگذشت و وقت وفاتش هیچ نزدیک نشد او را به موزه بردند و از حرکات گردنش برق می‌گرفتند و او ترانه می‌خواند و جمله خلق را حال خوش گشت. نقل است که تا سال‌ها جمله مریدان در کار بودند و آخر نفهمیدند «اون شبی که می‌گفت شب نیست، هیچ شبی‌مث دیشب نیست واگه شبه مثل اون شب نیست» پس چیست؟ رحمت ا... علیه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسی

      آقای حسام حیدری (اعلی ا...مقامه)دمش گرم. خیلی باحال بود

      پاسخ ها

      • گلی

        اعلی ا... مقامه رو خوب اومدی:-)

    • بدون نام

      واییییییی عالی بود.خخخخخخ

    • بدون نام

      عااالی بود. قلمشون خیلی عالیه.

    • بدون نام

      فوق العاده بود ،عاااااالی. آفرین به این نویسنده با این ذهن خلاق و قلم شیوا

    • احسان صادقی

      عالی

    • صوری

      این یکی از بهتریناته حیدری جان٬فرزندم.
      :)))

    • علی کیانی

      ماهیان و غوکان چاچا رقصان خخخخخخخ ترکیدم

    • شيميست

      با خواندن اين متن عنان از كف دادمي و نعره براوردمي و سر به بيابان گذاردمي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج