۵۵۲۹۳۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ بررسی نسل‌های اینترنت در ایران!

اینترنت زمانی وارد کشور ما شد که واقعا آمادگی آن‌را نداشتیم. یعنی حدود ۹۹ درصد از کاربران، وقت خود را در جاهایی مانند «بیاتو»، «ایران کلیک»، «یاهو مسنجر» می‌گذراندند؛ و اغلب هم پسرهای کم سن و سالی بودند که با آی‌دی‌های فِیک و.....

فریور خراباتی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

اینترنت زمانی وارد کشور ما شد که واقعا آمادگی آن‌را نداشتیم. یعنی حدود ۹۹ درصد از کاربران، وقت خود را در جاهایی مانند «بیاتو»، «ایران کلیک»، «یاهو مسنجر» می‌گذراندند؛ و اغلب هم پسرهای کم سن و سالی بودند که با آی‌دی‌های فِیک و تقلبی و با اسامی دیگر وقت خودشان و دیگران را می‌گرفتند. بنده از همین طریق اعتراف کنم که «طاها جان، دوست عزیزم، بنفشه من بودم، اون یه فقره رو به حساب شکست عشقیت نذار!» خب برویم سراغ نسل‌های مختلف اینترنت در کشورمان؛

دایال آپ: واقعا مسئولیت عربده‌ای که این مودم‌های دایال‌آپ می‌کشیدند را حتی بوکوحرام هم بر عهده نمی‌گیرد.به‌خصوص آنجایی که در نقطه اوج قضیه ناگهان «دیسکانت» یا «قطع» می‌شدند. دیگر تنها راه شما این بود که بگیرید و بخوابید. یک بار هم که بنده آمدم شانس خودم را امتحان کنم، پدرم از آن یکی اتاق داد زد: «بگیر بکپ الدنگ!» حتی یک‌بار که پدرم این‌ها رفته بودند کرج پیش خانواده عمویم، آن‌شب هم امتحان کردم پدرم از کرج داد زد: «بگیر بخواب انگل!» یعنی صدای این مودم‌ها چیزی شبیه شیهه اسبی بود که توی هلیم به جای شکر، نمک ریخته‌اند و به خورد او داده‌اند.

اینترنت E: یکی از بدترین شوخی‌هایی که دانشمندان با بشر کردند. اینترنت E در واقع به صورتی بود که بود، اما نبود. یعنی شما یک سایت را می‌خواستید باز کنید، باید ریش‌سفیدها و بزرگ‌ترهای فامیل پا پیش می‌گذاشتند تا سایت مذکور باز شود و تازه عکس‌های آن هم قابل رویت نبود!

اینترنت G: با شرایطی که این نسل از اینترنت داشت به نظرم مخفف G.O.H بود به معنی«گاهی اوقات هلیم رو با نمک بخور!» چون هیچ فرقی با اینترنت نسل قبلی نداشت و حتی گاهی اوقات که می‌خواستید یک صفحه‌ای را باز کنید G.O.H موردنظر به شما می‌گفت: «داداشی یه هُل بده صفحه باز شه!»

اینترنت H: این نسل هم سرعتی داشت که در واقع H آن مخفف بخش آخر این ترانه بود که «نازنین بدجوری من خاطرخواتم، حالیته؟ حالیته؟» یک جوری «حالیته» را باید حضوری می‌گفتید تا کار به استفاده از اینترنت و چت و این‌ها نکشد.

اینترنت ۳G : یعنی از آن مخفف بالا سه تا این بار تقدیم کرده بودند. اینترنتی که ظاهرا پر سرعت است، برای باز کردن سایت‌ها نیاز به استفاده از واژه‌های«جان هرکس دوس داری باز شو!»، «ناموسا سِند شو!» نبود، اما برای استفاده از آن نیاز به تلفن‌های همراه جدید بود که این قابلیت را داشته باشند!

اینترنت ۴G : یک چیز افسانه‌ای شبیه سیمرغ و اسب شاخ دار که کسی تا حالا آن‌را نشنیده و فقط حرف آن زده شده است.

اینترنت ۵G: کم ببند همیشه ببند (خالی رو عرض کردم!) همون‌طوری که ما «اومگا» را به «اومگا سه» و «اومگا دوازده» در تولید تخم‌مرغ رساندیم، احتمالا با این رقابتی که شرکت‌های اینترنتی با هم دارند به زودی شاهد عرضه اینترنت ۱۰۰ G هم خواهیم بود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      1- سرعت G کم تر از E ( چون مطلب رو طبق سرعت از کم به زیاد نوشتید این رو گفتم )
      2- 3G با H یکیه. حتی H+ هم همون 3G
      3- جالب بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج