۵۵۳۳۲
۵۰۷۳
۵۰۷۳
پ

خودروهایی که جلوتر از زمان خود بودند

در زمان های گذشته خودروها به شکل کنونی نبودند و امکانات خودروهای امروزی را نداشتند. اما برخی ماشین ها برای آن زمان های دور هستند که با دیدن آنها تعجب می کنید که آیا واقعا در آن زمان چنین چیزی وجود داشته است؟!

خودروهایی که جلوتر از زمان خود بودند





برترین ها: در دهه 1960 میلادی نشستن در مقابل مانیتور و بارگذاری اطلاعات روی دیسک های فلاپی و صحبت کردن با کامپیوتر به کمک نرم افزار تشخیص صوتی کمی عجیب و تخیلی به نظر می رسید و تماشای این تصاویر مختص فیلم های علمی-تخیلی آن دهه بود. اما این روزها همه آنها رنگ واقعیت به خود گرفته اند و به قدری معمولی و پیش پا افتاده به نظر می رسند که دیگر اعتنایی به آنها نمی کنیم.

ماشین ها نیز تقریبا همین حالت را دارند. در زمان های گذشته خودروها به شکل کنونی نبودند و امکانات خودروهای امروزی را نداشتند. اما برخی ماشین ها برای آن زمان های دور هستند که با دیدن آنها تعجب می کنید که آیا واقعا در آن زمان چنین چیزی وجود داشته است؟! سه دستگاه از این ماشین های آینده گرایانه که بسیار جلوتر از زمان خود بودند را در پایین برایتان معرفی کرده ایم.

خودروهایی که جلوتر از زمان خود بودند

۱. ۱۹۸۰ AMC Eagle

Eagle، نسخه اولیه اتومبیل های SUV بود که در دهه ۱۹۹۰ میلادی فروخته می شدند. Eagle ویژگی های خط تولید AMC جیپ، همچون خودرو دو دیفرانسیل را با عناصر ماشین های سواری ادغام کرد و نتیجه این ترکیب طراحی و تولید ماشینی بود که قبلا هرگز تولید نشده بود؛ ماشینی که می توانست علاوه بر جاده های صاف خیابان، درون بیابان و بوته زار نیز حرکت کند. پس از این ماشین بود که سوبارو و آئودی نیز نسخه های شاسی بلند خود را طراحی کردند. اما AMC نخستین اتومبیل این دسته بندی بود.

خودروهایی که جلوتر از زمان خود بودند

۲. ۱۹۷۲ Volvo Experimental Safety Car (ESC)

اگر تصور می کنید این خودرو باید ترمزهای ضد قفل، کیسه هوا، دوربین های محافظ یا .. داشته باشد باید کمی بیشتر فکر کنید. این ماشین برای خیلی سال پیش است. البته، ماشین کانسپت ولوو همه این ویژگی ها بعلاوه امکانات بیشتر دیگر را تا دو سال پیش از کناره گیری نیکسون داشت. ESC نسخه اولیه ولوو ۲۴۰ بود که در سال ۱۹۷۵ میلادی وارد بازار شد و تا سال ۱۹۹۳ میلادی فروخته می شد. در سال ۱۹۹۱ میلادی، این ماشین به عنوان امن ترین خودروی آمریکایی شناخته شد.

خودروهایی که جلوتر از زمان خود بودند

۳. ۱۸۸۹ Lohner-Porsche Hybrid

درست خوانده اید. نخستین خودروی هیبرید برقی-گازی ۱۱۵ سال پیش توسط فردیناند پورشه ۱۸ ساله طراحی و تولید شد. او در آن زمان در استخدام جیکوب لاهنر و شرکت سازنده کالسکه های چهارچرخ بود. این ماشین، باتری های سربی-اسیدی حدود ۱۸۱۵ کیلوگرمی داشت و با موتور بنزینی کار می کرد. باتری ها به چهار موتور برقی جداگانه نیروی لازم را می رساندند. Lohner بعدها در مورد کارمند جوان خود گفت: «این مردی است که فکرهای بزرگی در سر دارد و دوباره نام او را به عنوان یک کارآفرین فوق العاده در دنیا خواهید شنید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج