جاباما
۵۵۳۴۷۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«کیا استونیک»، رقیبی برای «نیسان جوک»

با قیمتی بین ۱۵ هزار الی ۱۶ هزار پوند، کیا استونیک همراه با ظاهری جذاب، کمک راننده های الکترونیکی و انتخاب گسترده‌ای از بین رنگ‌هایی که در سایر مدل‌های کیا نیز شاهد آن‌ها بودیم یکی از گزینه‌های جذاب بازار برای خریداری یک اس یو وی کوچک خواهد بود.

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: کیا استونیک ، رقیب جدید نیسان جوک معرفی شد. مشخصات فنی، قیمت و گالری تصاویر کراس اوور کامپکت کیا استونیک (Kia Stonic) را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
«کیا استونیک»، رقیبی برای «نیسان جوک»

با قیمتی بین ۱۵ هزار الی ۱۶ هزار پوند، کیا استونیک همراه با ظاهری جذاب، کمک راننده های الکترونیکی و انتخاب گسترده‌ای از بین رنگ‌هایی که در سایر مدل‌های کیا نیز شاهد آن‌ها بودیم یکی از گزینه‌های جذاب بازار برای خریداری یک اس یو وی کوچک خواهد بود. یک نمایشگر ۷ اینچی هوشمند در نسخه استاندارد این خودرو قرار دارد که از سیستم ناوبری TomTom برخوردار بوده و ارائه کننده مجموعه بزرگی از قابلیت‌ها و اپلیکیشن ها است.

«کیا استونیک»، رقیبی برای «نیسان جوک»

آرتور مرتنز مدیر بازاریابی اروپای کیا در مورد این خودرو می‌گوید: «این سگمنت رشد بسیار سریعی را در اروپا داشته است. سال گذشته ۱ میلیون خودرو به فروش رفته است و ۲ میلیون دیگر نیز تا سال ۲۰۲۰ به فروش خواهد رسید. تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد تمامی خودروهای فروخته شده، کراس اوورهای سگمنت B خواهند بود. تا به حال، کیا حضور پررنگی را در این سگمنت نداشته است و حالا ما می‌خواهیم بازار اروپا را درنوردیم. این هدف بسیار مهمی برای ما در اروپا است.»
«کیا استونیک»، رقیبی برای «نیسان جوک»

مشخصات فنی

پیشرانه های بنزینی این خودرو شامل یک مدل ۱.۲۵ لیتری با توان تولید ۸۳ اسب بخار و گیربکس ۵ سرعته، ۱.۴ لیتری با توان تولید ۹۹ اسب بخار و ۱ لیتری توربو سهگانه با توان تولید ۱۱۸ اسب بخار است که هر سه از سیستم انتقال سرعت ۶ سرعته بهره می‌برند. در آینده‌ای نزدیک یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته نیز همراه با مدل ۱ لیتری توربو قابل سفارش خواهد بود. مدل حاوی پیشرانه دیزلی کیا استونیک نیز از یک موتور ۱.۶ لیتری با توان تولید ۱۰۹ اسب بخار قدرت می‌گیرد که سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.

«کیا استونیک»، رقیبی برای «نیسان جوک»

مدیران این شرکت تایید کرده‌اند که کیا هیچ برنامه‌ای برای تولید مدل الکتریکی استونیک و یا هیچ یک از خودروهای اس یو وی خود ندارند، اگرچه در آینده‌ای نزدیک، بسته به نیازهای کاربران ممکن است تغییر کند. این رویکرد دقیقا مشابه دیگر شرکت کره‌ای یعنی هیوندای است که به تازگی از خودرو شاسی بلند کامپکت کونا رونمایی کرده است.

پلتفرم کیا استونیک مبتنی بر ریو جدید است

پلتفرم کیا استونیک مبتنی بر ریو است که اخیرا با نسل گذشته سوپرمینی خود متفاوت شده است. این درحالیست که هیوندای کونا از یک پلتفرم قدیمی بهره می‌برد. استونیک البته به خاطر صندلی‌های نصب شده و چرخ‌های ۱۷ اینچی خود ۴۳ میلی‌متر بلندتر از ریو است. تمامی پنل های خارجی متفاوت از درب‌ها هستند. از نظر مقیاس این خودرو چیزی بین نیسان جوک و رنو کپچر است، اما آن کمی کوتاهتر از پژو ۲۰۰۸ و فیات ۵۰۰ ایکس خواهد بود. فضای بار آن نیز ۳۵۲ لیتر است که هرچند بهترین نیست، اما برای خودروهای این کلاس خوب است.
بدنه‌ی این خودرو 51 درصد از فولاد قدرتمند بهره می‌برد (که کیا خود دستی در صنعت تولید آن دارد) و وزن مدل پایه کیا استونیک نیز 1069 کیلوگرم است. این خودرو بیشتر از آن که یک اتومبیل مسافرتی باشد، یک اس یو وی درون شهری است، به همین خاطر امتیاز رانندگی که می‌توانیم به این خودرو بدهیم کمتر از اکثر اس یو وی های بازار است. استونیک همچنین دو سیستم تعلیق متفاوت را برای استونیک توسعه بخشیده که یکی آن‌ها برای کشورهای آسیایی است و دیگری مناسب جاده‌های اروپایی به تولید خواهد رسید. مدل اروپایی کیا استونیک از مرکز سقل سنگین‌تری برخوردار است و شاسی‌ها نیز واکنش تیز‌تری را ارائه می‌کنند.

تجهیزات و امکانات

کیا استونیک همراه با مجموعه‌ی گسترده‌ای از تجهیزات رفاهی و ایمنی برخوردار است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایشگر هدآپ، گشتاور چرخنده، کنترل ترمز زاویه‌ای، هشدار برخوردار با جلو، هشدار خروج از بین خطوط، نظارت بر نقاط کور، هشدار عبور از سرعت مجاز و همچنین یک کمک راننده مجهز به سیستم هشدار اشاره کرد.

«کیا استونیک»، رقیبی برای «نیسان جوک»

خریداران می‌توانند تریم های مختلف داخلی نظیر نارنجی متالیک، برنزی، خاکستری و یا سبز را انتخاب کنند. در اینجا همچنین ۵ رنگ اصلی برای خود بدنه و سقف نیز قابل انتخاب است.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
«کیا استونیک»، رقیبی برای «نیسان جوک»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج