جاباما
۵۵۳۵۱۸
۵۰۴۶
۵۰۴۶
پ

خوراکی های مردانه را بشناسید

شکلات تلخ، یکی از خوراکی‌هایی است که جریان خون را تقویت می‌کند. فلاونول‌های موجود در شکلات تلخ می‌توانند سطح کلسترول بد خون را کاهش بدهند، نقش موثری در تقویت گردش خون ایفا کنند و فشار خون را هم در وضعیت عادی نگه دارند.

وب‌سایت سلامتیسم: دکتر لزلی بونچی (متخصص تغذیه در Pittsburgh Steelers) می‌گوید که گوشت قرمز بدون چربی، یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامت مردان است. با این‌حال، استیک‌های چرب همراه با سیب‌زمینی سرخ‌کرده نمی‌توانند گزینه مناسبی برای مردان باشند.
تکه‌های بدون چربی گوشت گوسفند یا گوساله،‌ سرشار از پروتئین هستند و فقط کمی بیشتر از سینه مرغ چربی دارند. گوشت قرمز،‌ منبع خوبی هم برای دریافت یکی از اسیدهای آمینه مهم به‌نام لوسئین است که در عضله‌سازی به بدن کمک می‌کند. در ادامه با دیگر خوراکی‌های مناسب و مفید برای آقایان آشنا می‌شویم.
خوراکی های مردانه را بشناسید
گیلاس و آلبالو: یکی از بهترین گزینه‌ها برای تسکین درد عضله‌ها، آب آلبالو و گیلاس است.
دکتر بونچی می‌گوید که مردان در زمان ورزش باید همیشه از گیلاس یا آلبالو استفاده کنند. رنگدانه‌های موجود در گیلاس و آلبالو، اثرات ضدالتهابی بعضی از داروها را شبیه‌سازی می‌کنند و عوارض جانبی هم ندارند.
شکلات تلخ: شکلات تلخ، یکی از خوراکی‌هایی است که جریان خون را تقویت می‌کند. فلاونول‌های موجود در شکلات تلخ می‌توانند سطح کلسترول بد خون را کاهش بدهند، نقش موثری در تقویت گردش خون ایفا کنند و فشار خون را هم در وضعیت عادی نگه دارند.
مردانی که جریان خون ضعیفی دارند، ‌بیشتر به اختلال نعوظ مبتلا می‌شوند. بنابراین، مصرف شکلات تلخ می‌تواند از این منظر هم برای مردان مفید باشد.
آووکادو: آووکادو، میوه‌ خاصی است که چربی زیادی دارد،‌ اما چربی از نوع خوب آن. چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای موجود در آووکادو، یکی از بهترین ترکیبات برای پایین آوردن کلسترول تام خون و کلسترول بد خون (LDL) هستند. روغن زیتون و مغزهای خام نیز چربی‌های مفید را به بدن می‌رسانند.
ماهی‌های چرب: ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل‌آلا، منبع عالی‌ای برای دریافت چربی‌های سالم محسوب می‌شوند.
اسیدهای چرب امگا-۳ که به مقدار زیادی در این ماهی‌ها وجود دارند،‌ از بدن در مقابل ابتلا به بیماری‌های قلبی محافظت می‌کنند. مصرف ماهی به اندازه ۲ بار در هفته می‌تواند شانس مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را کاهش بدهد.
زنجبیل: تکه‌های این گیاه تُند و جذاب،‌ معمولا در غذاهایی مانند سوشی یا در انواع غذاهای آسیایی به کار می‌روند. زنجبیل می‌تواند التهاب را در سطح بدن کاهش بدهد و در شرایط استرس‌زا و سخت به کمک ما بیاید. محققان می‌گویند که مصرف زنجبیل به‌طور منظم می‌تواند درد ناشی از آسیب‌های عضلانی را کاهش بدهد.
ماست و شیر: ماست و شیر هم منبع خوبی برای دریافت لوسئین هستند که نقش مهمی در عضله‌سازی برای بدن ایفا می‌کند. دکتر بونچی به مردان توصیه می‌کنند که همواره از ماست یونانی استفاده کنند. این ماست‌ها سرشار از پروتئین، پتاسیم و باکتری‌های مفید هستند که سلامت روده را حفظ می‌کنند.
موز: موز، بیشتر از هر چیزی به خاطر پتاسیم زیادش مورد توجه متخصصان قرار می‌گیرد. دریافت پتاسیم هم برای انقباض عضله‌ها و هم برای سلامت استخوانی مردان ضروری است. علاوه بر این، پتاسیم به تنظیم فشار خون هم کمک می‌کند. دریافت پتاسیم به‌اندازه کافی و کاهش مصرف سدیم، فشار خون را به سطح مطلوب می‌رساند.
پسته: پسته، یکی از بهترین مغزهای خام است که پروتئین، فیبر و زینک دارد، و جایگزین سالمی برای خوراکی‌های مضر و ناسالم محسوب می‌شود. پسته حاوی استرول‌های گیاهی است که می‌توانند سطح کلسترول خون را تنظیم کنند. باز کردن پوسته پسته و خوردن آن، شما را از خوراکی‌های ناسالم دور نگه می‌دارد و نمی‌گذارد که کالری اضافی دریافت کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج