۵۵۳۵۴۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

موتورسیکلت یاماها TW۲۰۰؛ سی سال بدون تغییر

اشتیاق بازار باعث می شود هیچ کاربری تمایل به خرید یک گوشی که ۲ سال قبل معرفی شده است را نداشته باشد. اما چه می شود که در چنین شرایطی یک وسیله می تواند ۳۰ سال بدون تغییر در بازار وجود داشته باشد و همچنان بفروشد؟

مجله سخت افزار: بین مربیان فوتبال اصطلاحی با این مضمون وجود دارد که "نباید ترکیب تیم برنده را تغییر داد". استدلال منطقی در پس این جمله آن است که وقتی مجموعه ای از بازیکنان در کنار هم می توانند دستورات صادر شده را به خوبی اجرا کرده و نتیجه مورد نظر را کسب کنند در نتیجه نباید تغییری در ساختار آنها ایجاد کرد و ریسک ایجاد عدم تعادل و نتیجه نگرفتن را پذیرفت.
موتورسیکلت یاماها TW200؛ سی سال بدون تغییر
چنین استدلالی شاید در دنیای فوتبال معنی داشته باشد اما شرکت هایی مانند تولید کنندگان خودرو و تجهیزات الکترونیکی کاملا با آن غریبه هستند. اشتیاق بازار باعث می شود هیچ کاربری تمایل به خرید یک گوشی که 2 سال قبل معرفی شده است را نداشته باشد. اما چه می شود که در چنین شرایطی یک وسیله می تواند 30 سال بدون تغییر در بازار وجود داشته باشد و همچنان بفروشد؟

این درست ماجرایی است که برای موتورسیکلت TW200 یاماها رخ داده. وسیله ای که اولین بار در سال 1987 روانه بازار شد و تا به حال پس از گذشت بیش از 30 سال از آن زمان تقریبا بدون هیچ تغییری همچنان در بازار به فروش می رسد. TW200 موتورسیکلتی ساده با هدفی ساده (رساندن سرنشینان از نقطه A به B بدون هیچ پیچیدگی خاصی) است و مردم نیز به همین دلیل به خریدن آن ادامه می دهند. یاماها هرگز ادعا نکرده که موتورسیکلت آنها می تواند رکورد صفر تا صد را بشکند، در شتاب گیری از اتومبیل های سدان جلوتر باشد یا با پر کردن یک باک بنزین مسافت بین چند کشور را طی کند. از نظر فنی در TW200 شاهد به کارگیری از یک پیشرانه تک سیلندر 196 سی سی هستیم که نرخ تراکم آن 9.5 به 1 است. کاربراتور 28 میلیمتری، جعبه دنده پنج سرعته و زنجیر برای انتقال نیرو به چرخ عقب نیز تنها مشخصات فنی دیگر آن هستند. اینجا خبری از تزریق سوخت، سیستم خنک کننده مایع یا جعبه دنده های CVT نیست و همه چیز به کلاسیک ترین شکل ممکن رخ می دهند. TW200 بیش از آنکه موتورسیکلتی برای مسابقه های جاده ای باشد وسیله ای برای راه انداختن همه کارهای صاحبان آن است.
اولین چیزی که با دیدن این موتورسیکلت نظر شما را جلب خواهد کرد تایرهای 18 اینچی در جلو و 14 اینچی در عقب است که نسبت به بسیاری از موتورسیکلت های دیگر عجیب به نظر می رسد. قیمت TW200 نیز از سال 2015 به بعد تقریبا ثابت و در حدود 4500 دلار باقی مانده است.

باید این سوال را مطرح کرد که چطور یک موتورسیکلت می تواند 30 سال بدون تغییر خاصی در بازار حضور داشته باشد و همچنان یکی از پرفروش ترین مدل های کمپانی سازنده اش باشد و در جای دیگری از جهان، ماشینی بدون تغییر خاص هر سال خود را به خریداران تحمیل کند و با وجود نارضایتی عمومی هیچ تفاوتی در تفکر تولید کنندگان آن ایجاد نشود. جمله معروفی وجود دارد که بیان می کند "اگر وانت های تویوتا وجود نداشتند هیچ جنگی در جهان به پایان نمی رسید". شاید بتوان با کمی تخفیف همین عبارت را درباره موتورسیکلت کهنه کار یاماها نیز به کار برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج