۵۵۳۵۷۴
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

خودروی تک‌ ستاره در شأن ایران نیست!

یک کارشناس صنعت خودرو درباره تولید خودروهایی با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو اظهار کرد که تولید چنین محصولاتی در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو درباره تولید خودروهایی با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو اظهار کرد که تولید چنین محصولاتی در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست.

حسن کریمی سنجری در پاسخ به اینکه بررسی گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو ماه‌ها و بلکه سالها است که برخی محصولاتشان را در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌کنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است، اظهار کرد: نکته این است که متاسفانه در خودروهای تک ستاره به سه دلیل قدیمی بودن پلت‌فرم، ناتوانی قطعه‌سازان داخلی و همچنین امکان‌پذیر نبودن تنوع مدل، امکان افزایش بیشتر کیفیت این خودروها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کیفیت یک قطعه خودرو به کیفیت ماشین‌آلات و فناوری ساخت آن باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر قطعه‌سازان داخلی نتوانسته‌اند با سرمایه‌گذاری لازم، فن‌آوری خود را ارتقا داده و کیفیت قطعات تولیدی را افزایش دهند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: همچنین پلت‌فرم و مدل بیشتر خودروهای تک ستاره بسیار قدیمی است و به همین دلیل امکان طراحی و تولید مدل‌های جدید بر روی پلت‌فرم این خودروها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید خودروهای تک ستاره در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست اما به این دلیل تولید آنها همچنان ادامه دارد که در سطح قیمتی این خودروها جایگزینی وجود ندارد و طبیعی است تا زمانی‌که جایگزینی در سطح قیمتی این خودروها تولید نشود قطع تولید آنها باعث ایجاد مشکل برای خریداران این محصولات خواهد شد.

بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که همچون ماه‌های پیش از آن برخی از خودروهای تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      همون یک ستاره هم برایشان زیاد است.

    • بی نام

      فعلا که عین چی تولید میکنن به قیمت خداتومن و ملت هم چجور میخرن پس چرا براشون مهم باشه

    • بدون نام

      ببین داداش( مسولین خودرو ساز)! ... ظرفیت تولید نداری و نخواهی داشت.. نمیتونی خلاصه.. بخاطر دویست سیصد تا کار مردمو بدبخت نکن.. وارد کن بیاد

    • محمد

      بهتره براي حفظ منافع ملي مثل جلوگيري از اتلاف سوخت و آلودگي هوا و وقت و سرمايه مردم خودرو خارجي و با كيفيت با قيمت واقعي وارد بشه و شركتهاي خودروسازي هم به دنبال مشاركت با قطعه سازان معروف جهاني باشند كه مشكل بيكاري هم پيش نياد. بس است، با اين شرايط اينها به جايي نخواهند رسيد و مردم بايد تا ساليان سال و نسلهاي اينده با اين قوطي كبريت ها سر كنند و حسرت بخورند. اين واقعأ درست نيست سوار شدن به خودرو خارجي حق مسلم ما هست

    • عرفان

      باور کنین اینا زیر یه ستاره نداشتن که بدن. مثلا اگه از بیست ستاره بودم بازم یه ستاره نصیبشون میشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج