۵۵۳۷۸۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ماجرای انبار مرموز صد ساله در پارک اپل

سوال اینجاست که چرا کمپانی اپل در این پارک شگفت انگیز که به شکل یک سفینه فضایی است و زیبایی آن هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند، ساختمانی قدیمی به شیوه سازه های اوایل قرن بیستم ساخته است؟

وب سایت کلیک: پارک فوق العاده‌ی اپل، با طراحی آینده نگرانه و سفارشی در منطقه کوپرتینو ایالت کالیفرنیا و با هزینه ۵ میلیارد دلار ساخته شده است و در گوشه‌ای از این پارک حیرت انگیز بنای یک ساختمان قدیمی به چشم می‌آید.
ماجرای انبار مرموز صد ساله در پارک اپل

بنای قدیمی با سایر سازه‌های شیشه‌ای و بتنی که در پارک اپل وجود دارد و حتی دستگیره‌ی درهای آنها نیز سفارشی طراحی شده، بسیار تفاوت دارد.

سوال اینجاست که چرا کمپانی اپل در این پارک شگفت انگیز که به شکل یک سفینه فضایی است و زیبایی آن هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند، ساختمانی قدیمی به شیوه سازه های اوایل قرن بیستم ساخته است؟ در ادامه تصویری را مشاهده می کنید که ماتئو رابرتز با فیلم برداری توسط هواپیماهای بدون سرنشین گرفته است.

ظاهرا انبار تاریخی گلندنینگ (Glendenning) از اول در آن اراضی قرار داشته، و پس از اینکه شهردار سابق کوپرتینو از تیم کوک مدیر عامل اپل پرسیده که تصمیم این شرکت برای تغییر انبار چیست؟ اپل با دقت آن را از مابقی بخش‌های پارک جدا کرده و به همان شکل قبلی حفظ کرده است.

این انبار در سال ۱۹۱۶ ساخته شد و با وجود چندین بار تغییر مالکیت، ساختمان به همان شکل باقی‌مانده است. در این مدت اراضی اطراف این انبار تغییرات زیادی داشته، از زمین‌های کشاورزی که به خانواده گلندنینگ تعلق داشته، تا تبدیل شدن به باغ، و بعد ساخت پارک اداری HP و هم اکنون نیز دفتر مرکزی جدید کمپانی اپل. با وجود اینکه قوانین محلی هیچ حمایت ویژه‌ای از این انبار نکرده است، ولی انجمن تاریخ کوپرتینو همیشه سعی کرده که انبار را حفظ کند.
ماجرای انبار مرموز صد ساله در پارک اپل

شرکت HP که سابق بر این مالک این انبار بوده، از آن به عنوان محلی برای جمع آوری آبجو و پیک نیک استفاده می کرده و علاقه‌ی زیادی به آن داشته است. اد میلر (مدیر سابق HP)، در مصاحبه با Mercury News گفت: خیلی مشتاقم که روزی فرارسد و بتوانم دوباره آن مکان را ببینم.

مالک جدید انبار تاریخی گلندنینگ یعنی کمپانی اپل، از آن برای نگهداری تجهیزات ورزشی و محوطه سازی استفاده می کند. ولی ارزش این بنا برای شرکت اپل بیش از یک ساختمان معمولی بوده و آنطور که این کمپانی گفته، این ساختمان را تکه‌ای کوچک از تاریخ دانسته که نشان می‌دهد منطقه دره سیلیکون در طول زمان چه تغییراتی داشته است.

در یکی از گزارش‌های کمپانی اپل در مورد آثار زیست محیطی که در سال ۲۰۱۳ منتشر گردید، کل پیشینه اراضی کوپرتینو که که در حال حاضر سفینه‌ی فضایی اپل در حال حاضر در آن واقع شده، به صورت زیر شرح داده شد:

نخستین ساکنان این اراضی، رابرت و مارگارت هاوی گلندنینگ بودند که در دهه ۱۸۵۰ میلادب در این بخش ساکن شدند. خانواده گلندنینگ اصالتی اسکاتلندی داشتند و یکی از اولین خانواده‌های اروپایی-آمریکایی بودند که در کوپرتینو ساکن بودند. این زوج اسکاتلنی در سال ۱۸۵۱ در ۱۶۰ جریب از این اراضی کشاورزی را شروع کردند و در آن زمان تنها در یک چادر زندگی می‌کردند. پس از ساخت یک خانه و کشت محصولات کشاورزی، صاحبان شرکت اعطای زمین های آلویسو مدعی شدند که مالک اراضی گلندنینگ هستند و آنان را وادار کردند که این اراضی را با قیمت ۳۰ دلار برای هر جریب بخرند. مارگارت گلندنینگ توانست تا زمان فوت همسرش در سال ۱۸۶۸ اقساط اراضی را بطور کامل پرداخت کند.

در سال ۱۸۸۴، زمانی که فرزندان مارگارت و رابرتز به سن قانونی رسیده بودند، مالکیت اراضی بین آنها تقسیم شد. مارگارت هاوی در نیمه جنوبی آن املاک زندگی کرد و نیمه شمالی آنها میان شش فرزندش (ماری، مارگارت کارولین، الن، جو، جیم و جورج) تقسیم شد. در سال ۱۸۸۸، تقریبا۶۰ جریب از آن اراضی به باغ میوه تبدیل شد و مابقی برای کشت غلات و تهیه علوفه استفاده شد. مارگارت هاوی در سال ۱۸۸۹ خانه‌ای در املاکش ساخت و با دختران خود یعنی مارگارت کارولین، بارل و الن گلندنینگ در آن زندگی کردند.

مارگارت بارل در سال ۱۹۱۴ زمین‌های مادرش را به ارث برد و دختر و دامادش (گریس و جان لئونارد) آن اراضی را خریدند. لئونارد ۴۸ جریب از اراضی را تبدیل به باغ‌های تحت آب‌یاری تبدیل کرد. به احتمال زیاد لئونارد در همین زمان انبار گلندنینگ را ساخته است. خانواده لئونارد کسب و کاری در زمینه نم زدایی و بسته بندی را در این انبار به راه انداخته بودند.

در سال ۱۹۶۴، انجمن واریان (Varian) اراضی خانواده گلندنینگ را از جان لئونارد و پسرش (بارل)، خریداری کرد. زمینهای گلندنینگ فقط قسمتی از اراضی بود که این انجمن خرید. آنها زمین های خانواد‌های دیگری مانند خانواده های لستر، کرفت و ارولاندو را نیز خریدند. زمین‌های خریداری شده توسط واریان با هم ادغام شدند و شرکت زمین‌های VALLCO شکل گرفت.
حروف به کار رفته در اسم این شرکت متشکل از حرف نخست نام فروشندگان زمین‌ها گرفته اند. زمین های گلندنینگ-لئونارد، قسمت عمده‌ای از زمین‌های پارک VALLCO را تشکیل می‌داد و محل احداث ساختمان VALLCO گردید، این ساختمان نخستین بنای بود که در پارک مذکور ساخته شد. VALLCO تا دهه ۱۹۷۰ فعالیت‌های کشاورزی خود را با حداقل ظرفیت انجام داد ولی اهداف اصلی آن کشاورزی نبود.

VALLCO، معادل ۴۶ از اراضی تحت مالکیت خود را در سال ۱۹۶۸ به هیولت-پاکارد واگذار کرد. پس از آن، یعنی در سال ۱۹۷۱ نیز ۵۰ جریب دیگر را به همین کمپانی فروخت. عکس‌های هوایی مربوط دهه ۱۹۸۰، انبار، پمپ خانه و برج آسیاب بادی را در این زمین‌ها نشان می‌دهد، اما از خانه گلندنینگ که برای مارگارت هاوی گلندنینگ، مارگارت بارل و الن گلندنینگ ساخته شده بود، اثری نبود، این خانه در اوایل دهه ۱۹۷۰ تخریب شد.
از اواسط دهه ۱۹۶۰ تا اواخر دهه ۱۹۸۰، پردیس های هیولت - پاکارد و ریج ویو، در چند فاز بنا شد. هیولت - پاکارد، ۹۸ جریب از پارک اداری خود را در نوامبر سال ۲۰۱۰ به کمپانی اپل فروخت. این معامله به عنوان بخشی از طرح تثبیت کارکنان در پردیس پالو آلتو صورت گرفت. این ۹۸ جریب، درست در شمال یک زمین ۵۰ جریبی قرار دارد که شرکت اپل در سال ۲۰۰۶ خریداری کرد و در شرق اپل پارک قرار دارد. املاک خریداری شده توسط اپل در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، بخشی از سایت پروژه این شرکت هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج