۵۵۳۸۲۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رونمایی از فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات بابیان اینکه فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در حال تکمیل است، گفت: در تیرماه جاری خبر رونمایی از پیشرفت نهایی ۲پروژه شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک خواهیم داشت.

خبرگزاری مهر: فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده است و وزارت ارتباطات در مرحله تکمیل فاز نهایی این پروژه است.

معاون وزیر ارتباطات بابیان اینکه فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در حال تکمیل است، گفت: در تیرماه جاری خبر رونمایی از پیشرفت نهایی ۲پروژه شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک خواهیم داشت.
رونمایی از فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات

برات قنبری اظهار داشت: فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده است و وزارت ارتباطات در مرحله تکمیل فاز نهایی این پروژه است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات با تأکید براینکه دو پروژه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات لازم و ملزوم یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌عنوان مجری این دو پروژه، در تیرماه امسال خبر جدیدی از رونمایی و پیشرفت نهایی این دو پروژه خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه این پروژه تحت مسئولیت سازمان فناوری اطلاعات قرار دارد و ابعاد پیشرفت آن باید از سوی این سازمان اعلام شود، در مورد پروژه شبکه علمی کشور نیز گفت: شبکه علمی کشور هم‌اکنون راه‌اندازی شده و در حال اتصال نقاط دانشگاهی به یکدیگر و نیز به شبکه ملی اطلاعات است.

قنبری افزود: هر ۳ این پروژه‌ها در سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال انجام است و معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات نیز موضوع تأمین اعتبار این پروژه‌ها را بر عهده دارد.

به گفته وی، اعتبارات بودجه‌ای سال ۹۶ نیز برای این پروژه‌ها تأمین‌شده و اولویت نخست وزارت ارتباطات در تخصیص بودجه به شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و خدمات این بخش، اختصاص‌یافته است.

معاون وزیر ارتباطات بابیان اینکه میزان تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها برحسب پیشرفت پروژه است، افزود: تاکنون هر مقدار بودجه بابت اجرای این پروژه‌ها نیاز بوده است تخصیص داده‌شده و ازلحاظ تأمین منابع مالی مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی، بخش شبکه دسترسی در پروژه شبکه ملی اطلاعات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام‌شده است و به ازای هر یک واحد سرمایه دولتی، بخش خصوصی در این پروژه ۳ واحد سرمایه‌گذاری کرده است.

قنبری با تاکیدبراینکه در معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات، موضوع برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار پروژه‌ها مدنظر قرار دارد اضافه کرد: اجرای این پروژه‌ها در قالب اهداف برنامه ششم توسعه، با شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۹۶ ادامه داد: اولویت پروژه‌های وزارت ارتباطات در سال ۹۶ مطابق با یک برش از برنامه ششم توسعه، شبکه ملی اطلاعات است و پس‌ازآن دولت الکترونیک در اولویت اهمیت قرار دارد. اما به‌طور کل مشکلی برای تأمین اعتبار این پروژه‌ها وجود ندارد.

قرار بود فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات و پس‌ازآن فاز نخست دولت الکترونیک، طبق قول‌هایی که تا پیش‌ازاین از سوی وزارت ارتباطات داده‌شده بود، در اردیبهشت‌ماه امسال و هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات رونمایی شود که این امر میسر نشد.

پس‌ازآن نیز وزارت ارتباطات وعده داد که این دو پروژه را به همراه شبکه علمی پس از انتخابات ریاست جمهوری رونمایی کند که این اتفاق تاکنون نیافتاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج