۵۵۳۸۷۴
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

۴ خودرویی که بیشترین قربانی تصادف را دارند

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: این استان رتبه اول قربانیان تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری فارس: سعید غلامزاده بعدازظهر امروز در نشست خبری در محل دادگستری استان فارس به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: در سال ۹۵ در استان فارس ۳۲۸ خودکشی منجر به فوت داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵۴ مورد بود،کاهش نشان می‌دهد.

وی همچنین در مورد آمار کشته‌های تصادفات در استان فارس نیز گفت: در سال ۹۵ کل فوتی‌های تصادفات در کشور ۱۵ هزار و ۹۳۲ فوتی بوده که این آمار در استان فارس یک هزار و ۴۵۸ کشته هست که نسبت به سال قبل ۱/۶ درصد افزایش فوتی داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس با بیان اینکه استان فارس رتبه اول قربانیان تصادفات را در کشور دارد، ادامه داد: ۱۰درصد کشته‌شدگان سوانح ترافیکی کشور مربوط به استان فارس هستند.

این مقام مسئول همچنین گفت: از یک هزار و ۴۵۸ قربانی سوانح ترافیکی استان فارس، ۴۵۲ نفر مربوط به ۵ شهرستان کازرون، نورآباد ممسنی، اقلید، مرودشت و فیروزآباد است که به‌اضافه شهرستان شیراز در مجموع این ۶ شهرستان، ۸۲۴ فوتی را به خود اختصاص داده‌اند که ۶۰ درصد کل کشته‌ها را در استان شامل می‌شود.

وی با اشاره به وسایط نقلیه و بیشترین آمار فوتی مربوط به آن نیز اظهار داشت: بیشترین آمار کشته‌ها را موتورسیکلت‌ها به خود اختصاص داده‌اند با ۳۵۶ فوتی که ۶۳۷ نفر با سواری و ۲۶۸ نفر نیز عابر پیاده بوده‌اند.

غلام‌زاده ادامه داد: ۱۹۶ فوتی با پراید، ۱۶۵ نفر با پژو ۴۰۵، ۷۴ نفر با پژو پارس و ۴۹ نفر با سمند در حوادث کشته‌ شده که در مجموع ۴۸۴ نفر با این ۴ خودرو از بین رفته‌اند که حدود ۷۵ درصد فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی مصدومان سوانح ترافیکی در استان فارس را نیز در سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۰۰ مصدوم عنوان کرد و گفت: در دو ماه نخست سال ۹۶ نیز با ۱۰ درصد افزایش مصدومان نسبت به سال ۹۵ روبه‌رو بودیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین با اشاره به عملکرد این سازمان در رفع‌ و رجوع پرونده‌ها نیز گفت: یک‌سوم پرونده‌های دستگاه‌های قضایی استان با نظر کارشناسی پزشکی قانونی همراه است.

وی ارتباط با مراکز علمی معتبر، اخذ مجوز برای چاپ یک مجله پزشکی، مشاوره ۵۷ پایان‌نامه مقطع دکتری، بالا بردن توان علمی کارشناسان، رمزگشایی از بسیاری از پرونده‌ها و ... را ازجمله اقدامات مهم پزشکی قانونی استان برشمرد و متذکر شد: برای پنجمین سال متوالی در کشور رتبه نخست فعالیت‌های پژوهشی به پزشکی قانونی استان فارس تعلق گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جای ۲۰۶ و ام وی ام و ال لگن خیلی خیلی خالیه

    • محمد عباسی

      خداوند تو قران گفته هر که یکی رو نجات بده همه عالمو نجات داده و هر که یکی رو بکشه همه عالمو کشته .این شرکتا خودرو سازی و ادمای بی مسعولیت چه کرده اند.

    • بدون نام

      شما باید به خاطر تک تک این خون هایی که میریزه حساب پس بدین

    • بدون نام

      کارخانه تولید مرگه نه تولید خودرو
      وقتی اینهمه کشته داریم میدیم مسئولین باید به فکر جایگزینی خودرو های بی کیفیت با خودرو های استاندارد باشن
      این از وضع خودرو های داخلی اون از وضع جاده ها خودرو های بی کیفیت در جاده های بی کیفیت

    • بدون نام

      هنوز بگید ماشین ایرانی خوبه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج