جاباما
۵۵۳۹۳۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هاآرتص: ایران، نگرانی مشترک اسرائیل و اردن است

روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت که ترس از نفوذ ایران در جنوب سوریه، رژیم اسرائیل و اردن را به هم نزدیک کرده است.

خبرگزاری فارس: روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت که ترس از نفوذ ایران در جنوب سوریه، رژیم اسرائیل و اردن را به هم نزدیک کرده است.

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نوشت ترس مشترک «تل‌آویو» و «أمان» از نفوذ ایران در جنوب سوریه، رژیم اسرائیل و اردن را به هم نزدیک کرده است.

در این گزارش که این روزنامه امروز چهارشنبه منتشر کرده، آمده است، اردن و اسرائیل به دنبال تحولات اخیر در سوریه، از جمله تقویت مواضع نیروهای متحد دمشق در جنوب سوریه، هماهنگی‌ها در خصوص فعالیت‌های دیپلماتیک خود را بیشتر کرده‌اند.

هاآرتص مدعی است که تل‌آویو و امان از این بیم دارند که ایران از موفقیت‌های ارتش سوریه به نفع نفوذ نیروهای خود در مرز سوریه با اردن و فلسطین اشغالی استفاده کند.

این روزنامه اسرائیلی می‌نویسد، تل‌آویو و امان طی سال‌های گذشته و به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به یکدیگر نزدیک شده‌اند.

گزارش‌های عربی و آمریکایی حاکی از آن است که رژیم اسرائیل طی این مدت اطلاعات خود را در اختیار اردن گذاشته و به منظور تقویت ثبات در اردن و مقابله با حملات داعش و افزایش نفوذ ایران در منطقه، اقدام به ارائه کمک‌های امنیتی به امان کرده است.

هاآرتص می‌نویسد تل‌آویو تصاویر ماهواره‌‌ای که از مرزهای اردن با عراق و سوریه را گرفته در اختیار امان قرار می‌دهد تا توانایی‌های دفاع اردن را افزایش دهد.

هاآرتص همچنین در بخش دیگری از این گزارش خود به خبر دو سال پیش روزنامه وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که نوشته بود اسرائیل بالگرد‌های هجومی خود از نوع کبری را به اردن ارسال کرده است.

در پایان این گزارش آمده است، اسرائیل و اردن به یک اندازه نگران تحولات جنوب سوریه هستند و این تحولات را زیر نظر دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج