جاباما
۵۵۳۹۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کاروانسرای صفوی در ری مرمت می شود

هادی صادقی، معاون تبلیغات و درآمد شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از مرمت کاروانسرای صفوی شهر ری خبر داد و گفت: کاروانسرای عباسی شهر ری با موافقت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی در پروژه بهسازی و ساماندهی نما و منظر پیاده راه حرم شریف حسنی مرمت و بهسازی می شود.

خبرگزاری آریا: به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، هادی صادقی با اشاره به اینکه این کاروانسرا مربوط به عصر صفوی است، ادامه داد: در این کاروانسرا نشانه های از معماری عصر سلجوقی وجود دارد که با توجه به ارزش تاریخی آن، مرمت و بهسازی آن در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفت.

به گفته او پس از جلب موافقت آستان عبدالعظیم حسنی به عنوان مالک این کاروانسرا، با اداره میراث شهر ری و نیز قائم مقام میراث استان تهران جلساتی برای دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات سازمان متولی بناهای تاریخی برگزار شد.

صادقی با بیان اینکه از بیستم خردادماه عملیات پیرایش جداره های این بنای ارزشمند درحال اجراست، گفت: پیش بینی می شود عملیات مرمت این بنای تاریخی پنج ماه ادامه داشته باشد.
کاروانسرای صفوی در ری مرمت می شود

صادقی ادامه داد: پیشنهاد کارشناسان سازمان میراث فرهنگی طراحی جداره خارجی این کاروانسرا در پیوند با داخل کاروانسرا بود که اجرای آن از عید فطر آغاز می شود.

گفتنی است سازمان زیباسازی طی چهار سال اخیر بمنظور نهادینه سازی حق نما و منظر شهروندان اقدامات پیرایشی و بهسازی نماهای خیابان های انقلاب، میدان بهارستان، خیابان ناصرخسرو را به اجرا در آورده و از بهار امسال بهسازی پیاده راه حرم شریف عبدالعظیم حسنی را در دستور کار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج