جاباما
۵۵۴۴۷۲
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

خیر ۸۲ ساله‌ی مدرسه ساز در «ماه عسل»

در برنامه امشب ماه عسل فرد خیر مدرسه سازی به نام محمدتقی داورپناه که ۸۲ سال سن دارد حضور پیدا کرد.

خبرگزاری میزان: در برنامه امشب ماه عسل یک خیر ۸۲ ساله مدرسه ساز که تاکنون ۲۳۶ مدرسه در سراسر ایران ساخته حضور پیدا کرد.

در برنامه امشب ماه عسل فرد خیر مدرسه سازی به نام محمدتقی داورپناه که ۸۲ سال سن دارد حضور پیدا کرد.

این فرد متولد خمینی شهر اصفهان است و پدرش سنگ تراش بوده است. داور پناه ۱۰ سال سن داشت که مادرش فوت می‌کند و همراه با پدر و ۴ برادر و یک خواهرش به زندگی ادامه می‌دهد.

وی از همان دوران کودکی گوسفندها را به چرا می‌برده و در صحرا آن‌ها را می‌گردانده و هیچ گاه به مدرسه نرفته است و با این وجود ۲۳۶ مدرسه در سراسر ایران ساخته است.

این خیر مدرسه ساز در ادامه ماه عسل همچنین از سختی‌های مختلفی که در زندگی خود تحمل کرده گفت و این که الآن صاحب ثروت بسیار زیادی است که در این مسیر همراهی همسر و فرزندانش با او مثال زدنی بوده است.

این خیر همچنین به این موضوع اشاره کرده است که در طول زندگی خود تلاش کرده هیچ گاه دروغ نگوید و در کار خود نیز درستکار بوده است و هیچ گاه حق کسی را ضایع نکرده است.

محمدتقی داورپناه از همسر خود نیز خیلی تعریف کرد و این که قناعت‌های او در زندگی اشان به روند پیشبرد هر چه بهتر مسیر زندگی آن‌ها کمک کرده است.

در بخشی از ماه عسل امشب علیخانی از مهمان برنامه پرسید که علم بهتر است یا ثروت؟ داورپناه در پاسخ به این پرسش گفت اگر کسی نتواند از ثروت در جای خود استفاده کند به نابودی دچار می‌شد اما علم می‌تواند باعث پیشرفت انسان شود و اصلاً با ثروت قابل مقایسه نیست.

شعار این خیر مدرسه ساز ایران را مدرسه کنیم" است و در ادامه برنامه دو فرد دیگر نیز به‌عنوان مهمان به این جمع اضافه شدند که با این موضوع مرتبط هستند و این دو نفر سال ۴۳ در یکی از مدرسه‌هایی که این خیر ساخته درس خواندند و یکی از آن‌ها هم اکنون به سمت شهردار بودن رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محندحسین

      کسی مدرسه میسازع که خاطر جمع باشه مملکتمون حساب کتابش درست باشه..تویی که مدرسه ساختی برای دولت هیچ پس اندانداز نشده چون این پول میره به جیب یه مسعول دیگه.هواستون جمع باشه اینجا ایران است نه جای دیگه..با خوشبینی سود وپول به دست میارن بدون انحام دادن کوچکترین کاری

    • بدون نام

      چه فایده وقتی اینقدر پول داشته باشی ولی خودت استفاده نکنی به قول خودش چهل ساله رستوران نرفته یا به پسراش چیزی نداده بیچاره خانوادش چی کشیدن از خساستش

    • یه ایرانی

      سلام کاربر ۱۴:۲۲ لطفا کمی دقت کن و مودب باش. نگفتش که غذا نمیخوره یا به بچه هاش نداده، گفت خیلی بیشتر از حقشون داده، لطفا عینک بد بینی رو از روی چشمت بردار و به این توجه کن چهل سال،۲۳۶ مدرسه، هنوز هم میگی خساست!!!! متاسفانه اصل مطلب رو نگرفتین. این اتفاق اگر تو کشورهای خارجی بود مطمئنن خودت تشویقش میکردی ، ولی چه میشه گفت به امید عاقبت بخیری همه.

    • رسول

      با این طرز فکرتون...
      طرف این همه مدرسه ساخته بازم میگه خسیس...

    • یه ایرانی

      نظری رو که فرستادم یعنی ایقد قابل پخش نبود؟

    • بدون نام

      263 تا نه 236

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج