جاباما
۵۵۴۶۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توصیه علم الهدی به دولت دوازدهم: لااقل سیاست خارجی خود را عوض کنید

امام جمعه مشهد با انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم، گفت: لااقل در دولت دوازدهم سیاست خارجی خودتان را عوض کنید.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه مشهد با انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم، گفت: لااقل در دولت دوازدهم سیاست خارجی خودتان را عوض کنید.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تجلیل از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: از حماسه آفرینی‌ها و پایمردی‌های شما عزیزانی که امروز با زبان روزه در این راهپیمایی با عظمت شرکت کردید تشکر می‌کنم.

وی با بیان این‌که روز قدس روز جبهه اسلام در برابر کفر جهانی است، ادامه داد: آیا این‌که امام فرمودند «روز قدس، روز اسلام است» یک شعار بود که امام سر دادند یا تیتر یک واقعیت بود؟ چون دشمن جریان غصب فلسطین را به عنوان تاسیس یک پایگاه و یک حرکت قطعی اساسی در دل امت اسلام برای براندازی اسلام از ۱۰۰ سال پیش برنامه‌ریزی کرده بود، در ۱۰۰ سال گذشته وزیر خارجه بریتانیا، یک نامه‌ای می‌نویسد به والتر، سیاستمدار انگلیسی یهودی تبار که دولت بریتانیا موافق است که شما یک خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین ایجاد کنید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: برحسب این نامه در جریان فروپاشی امپراطوری عثمانی وقتی انگلیس‌ها بر فلسطین مسلط شدند این اعلامیه‌ را اجرایی کردند، سعی کردند یهودیان را از اطراف دنیا به سرزمین فلسطین کوچ دهند و در سال ۱۹۴۸ دولت غاصب اسرائیل را در سرزمین اسلامی فلسطین تشکیل دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در ابتدا حکومت‌های عربی با رهبری جمال عبدالناصر و حکومت مصر درصدد این برآمدند که این سرزمین را از بیگانگان به نفع اعراب مصادره کنند و آن را بگیرند، هر چه فعالیت کردند به نتیجه نرسیدند تا نهایتا اعلام جنگ به اسرائیل دادند.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به حوادث تاریخی آن دوران، خاطرنشان کرد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری که در ملت‌های مسلمان به‌وجود آمد قصه برعکس شد، امروز اسرائیل منفورترین دولت‌ها و حکومت‌ها در روی کره زمین است؛ نه‌تنها از نظر مسلمانان، بلکه از نظر همه آزادی‌خواهان جهان.

وی افزود: امروز با این‌که ملت فلسطین برای ما به عنوان مسلمانان مظلوم، هم مورد تکریم‌اند هم مورد دفاع، اما مسئله اسرائیل و مقابله با صهیونیست‌ها مسئله خود اسلام است، یعنی کفر جهانی آمده یک خاکریز در برابر پیغمبر و اسلام درست کرده و صف اول جبهه کفر اسرائیل است و اگر ما در برابر این جبهه کوتاه بیاییم مسئله، مسئله غصب فلسطین یا غصب عرب‌ها نیست بلکه مسئله، مسئله براندازی اسلام، قرآن، دین و پیغمبر است.

علم‌الهدی با بیان این‌که امروز ما پس از ۳۸ سال نبرد و پیکار در این جبهه پیروز این جنگیم و دشمن ما شکست خورده این جنگ است، گفت: امروز، روزی است که بعد از ۳۸ سال روز قدس داشتن و فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر دادن آنچنان اسرائیل به مرگ نزدیک شده است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خودشان خطاب به رئیس رژیم صهیونیستی فرمودند تا ۲۵ سال آینده اصلا شما بر روی کره زمین وجود نخواهید داشت.

وی با اشاره به دلیل پیروزی ما در این مبارزه، تصریح کرد: آن روزی که روز قدس برای اولین سال در سال ۵۸ توسط امام بزرگوار به عنوان روز قدس معرفی شد، آن روز جنگی را بر ما تحمیل کردند که ما در آن روز لوله قبضه توپ و خمپاره برای جنگ با دشمن نداشتیم و امروز بعد از ۳۸ سال موشک بالستیک ما دنیا را تکان می‌دهد و جهان را زیر و رو می‌کند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: برای اسرائیل ما نیاز به هزینه کردن موشک بالستیک نقطه‌زن نداریم، موشک‌های حزب‌الله لبنان آن‌قدر فراوان است که قدم‌به‌قدم و وجب‌به‌وجب اسرائیل را از شرق تا غرب از شمال تا جنوب تمام زیر انفجار قرار می‌دهد و ما نیاز نداریم از اینجا موشک بفرستیم.

امام جمعه مشهد ابراز عقیده کرد: یک نمونه‌اش را دیدیم، برجام شما شکست خورد، ما نمی‌خواهیم بگوییم از همان اول در این برجام سوء استفاده و خیانت بود، نه با اجازه مقام معظم رهبری این طرح اقدام شد اما طرح شما بود. از همان اول هم مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا مورد اطمینان نیست و به جایی نمی‌رسد، شما خواستید، سیاست‌تان بود، اجرا کردید و دیدید شکست خورد، دیگر در شکستش جای حرفی نیست، لااقل بیایید در دولت دوازدهم سیاست خارجی خودتان را عوض کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج