جاباما
۵۵۴۶۶۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قانونِ مقابله با فوتبالیست‌ِ بیمار خارجی نداریم!

در حال حاضر در کشورمان هیچ قانونی برای منع ورود فوتبالیست‌های بیمار خارجی وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: در حال حاضر در کشورمان هیچ قانونی برای منع ورود فوتبالیست‌های بیمار خارجی وجود ندارد.

در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران انتشار اخبار ضد و نقیض امری بدیهی است که حتی گاهی باعث افزایش جذابیت و هیجان بین هواداران تیم‌های پرهوادار می‌شود اما یکی از اخبار همیشه ثابت در زمان نقل و انتقالات بحث حضور بازیکنان بیمار خارجی در فوتبال ایران است. معمولا همیشه بحث منع حضور فوتبالیست‌های خارجی که بیماری‌هایی مثل هپاتیت دارند در نقل و انتقالات منتشر می شود.

همین فصل گذشته در مورد یکی از بازیکنان نسبتا موفق خارجی اخباری در مورد بیماری هپاتیت این بازیکن منتشر شد اما در نهایت این بازیکن در لیگ برتر حضور پیدا کرد.

پیگیری ها در این زمینه نشان می‌دهد که در قوانین کشورمان هیچ منعی برای حضور بازیکن خارجی در فوتبال ایران وجود ندارد. این در حالی است که در بسیاری از کشورها نه تنها فوتبالیست‌ها بلکه تمامی تبعه‌های خارجی در صورتیکه بیماری‌هایی نظیر هپاتیت و ایدز داشته باشند اجازه اقامت طولانی بیش از 2 هفته داده نمی‌شود.

در فوتبال اروپا نیز در کشورهایی مثل سوئد، آلمان و سوئیس به فوتبالیست‌های بیمار خارجی اجازه بازی و حضور در مسابقات خود را نمی دهند اما در فوتبال ایران کمیته‌ پزشکی و ایفمارک مرکز پزشکی سازمان لیگ قوانینی برای برخورد با حضور بازیکنان بیمار خارجی در فوتبال‌مان ندارند. یعنی بر فرض اگر در معاینات پیش از فصل مشخص شود که بازیکن خارجی یک باشگاه لیگ برتری هپاتیت دارد قانونی برای جلوگیری از حضور این بازیکن در فوتبال ما وضع نشده که مانع از حضور این بازیکن شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مانند کمیته اخلاق و کمیته انضباطی باید قوانین و آئین‌نامه‌هایی برای برخورد با بازیکنان بیمار خارجی با کمک و حمایت وزارت ورزش مصوب کنند تا حداقل پول بیت‌المال به جیب بازیکن خارجی بیمار! نرود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج