جاباما
۵۵۴۶۷۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دستگیری ۹ تبعه آلمانی بعد از کودتا در ترکیه

وزارت خارجه آلمان تعداد بازداشت شدگان آلمانی و یا دو تابعیتی بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه را بیشتر از آنچه تا به حال مشخص شده و ۹ نفر اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، پیامد کودتای نافرجام در ترکیه تعداد اتباع آلمانی که در ترکیه دستگیر شده و به زندان افتاده اند بیشتر از آماری است که تا به حال مشخص شده است.

دنیز یوسل، خبرنگار آلمانی که اواسط فوریه گذشته در ترکیه دستگیر شده از معروفترین زندانیان آلمانی در ترکیه است. مثاله طلوع یک مترجم و خبرنگار آلمانی دیگر است که بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه دستگیر شده است.

دولت ترکیه این فعالان رسانه ای آلمانی را به اتهام حمایت از سازمان های ترورستی دستگیر کرده و تا به حال همه درخواست های دولت آلمان برای آزادی آن ها بی نتیجه بوده است.

وزات امور خارجه آلمان اعلام کرده است که تعداد آلمانی های دستگیر شده بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه شش موردی که تا به حال اعلام شده نبوده و ۹ مورد است.

مارتین شفر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده است که شرایط در جریان دو هفته اخیر به جای اینکه بهتر شود بدتر شده است. ما با تمام قدرت برای تضمین خدمات کنسولی تلاش می کنیم.

به گفته وی از سه مورد دستگیری جدید در ترکیه یک نفر تبعه ترک-آلمانی است که از اواخر ماه می در زندان به سر می برند. یک درخواست برای دیدار با این زندانی از طرف آلمان رد شده است. یک تبعه احتمالا آلمانی - ترک دیگر هم از هفته دوم ماه ژوئن در ترکیه دستگیر شده و در این مورد هم آلمان تلاش می کند تا با فرد دستگیر شده دیدار داشته باشد.

مورد سوم هم بر اساس اطلاعت وزارت خارجه آلمان یک آلمانی است که چند روز پیش در استانبول دستگیر شده است. به گفته شفر اطلاعات درباره این سه مورد تبعه آلمانی جدید دستگیر شده در ترکیه جدید و بعضا تایید نشده است.

سازمان های آلمانی این اطلاعات درباره این افراد جدید دستگیر شده در ترکیه را از راه های غیر رسمی به دست آورده اند.

"شفر" از اهمیت بالای سرنوشت افراد دستگیر شده آلمانی در ترکیه برای دولت آلمان و تلاش ها برای انجام دادن اقدامات لازم برای آن ها خبر داد.

روابط بین آلمان و ترکیه به دلیل این گونه بازداشت ها همراه با مسائل دیگر بسیار متشنج شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج