جاباما
۵۵۴۶۷۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

فشار آمریکا و لابی عربی علیه ایران در FATF

گرچه دولت آمریکا و برخی کشورهای عربی لابی گسترده ای علیه ایران برای وضع اقدامات مقابله ای توسط FATF به راه انداخته اند ولی منابع آگاه خبر می دهد که تلاش آنها بی نتیجه مانده است.

خبرگزاری ایسنا: گرچه دولت آمریکا و برخی کشورهای عربی لابی گسترده ای علیه ایران برای وضع اقدامات مقابله ای توسط FATF به راه انداخته اند ولی منابع آگاه خبر می دهد که تلاش آنها بی نتیجه مانده است.

یک منبع آگاه از روند مذاکرات ایران با گروه ویژه اقدام مالی به ایسنا توضیح داد: در جریان اجلاس سالانه گروه ویژه اقدام مالی FATF در اسپانیا، دولت ترامپ رایزنی های گسترده ای با حمایت برخی کشورهای عربی منطقه برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای از طریق گروه ویژه اقدام مالی FATF علیه ایران به راه انداخته است. سال گذشته هم لابی های صهیونیستی به ویژه آیپک مخالف شروع فرایند عادی سازی وضعیت تعاملات بانکی کشور بودند ولی توفیقی حاصل نکردند.

او همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران فعالیت هایی برای اجرای قوانین داخلی خود و در تعامل با این نهاد آغاز کرده که در نهایت منجر به ارتقای وضعیت کشورمان در رده بندی این نهاد خواهد شد.

وی همچنین گفت: اکنون عناصر تندرو دولت آمریکا با مدیریت کاخ سفید سعی دارند که اقدامات مقابله ای را مجددا وضع کنند. ولی اخبار واصله از جلسات حاکی است که طیف وسیعی از کشورها به جز آمریکا و معدود کشورهای عربی منطقه به رهبری عربستان از پیشرفت ها و وضعیت ایران در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم داعش ابراز رضایت کرده و به هیچ وجه حاضر به قبول خواسته آمریکا نیستند. به همین دلیل نمایندگان دولت آمریکا و چند دولت دیگر بشدت از این وضعیت ناراضی هستند. ولی با این حال شواهد نشان می دهد که تلاش آنها کماکان بدون نتیجه بوده است.

او همچنین با اشاره به مطلب مندرج در روزنامه وال استریت ژورنال اطهار کرد: در این روزنامه در مطلبی به قلم دو تن از مسئولان کمپین اتحاد علیه ایران هسته ای، خواستار اقدام هماهنگ جامعه جهانی برای برقراری مجدد اقدامات مقابله ای FATF شده بود.

این منبع آگاه همچنین گفت: نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست ضمن ابراز تعجب از چنین لابی گسترده ای از سوی آمریکا، برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن ایران به لیست سیاه گذشته اعتراف کرده اند که چنین هجمه ای پیش از این علیه هیچ کشوری در FATF صورت نگرفته بوده است.

به گزارش ایسنا بیانیه FATF تا ساعات آینده منتشر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشورهای عربی برادران دینی ما ایرانی هاهستند .هیچ وقت حاضر به آسیب رساندن وخراب کردن ایرانی نیستند .
      بایدآنها را درک کنیم .

    • بدون نام

      امیدوارم وسط این همه خبر بد بلخره تو این روزا یه خبر خوش بشنویم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج