جاباما
۵۵۵۱۴۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

مخالفت با ولیعهدی محمد بن سلمان

بیست و یک نفر از شاهزاگان سعودی با ارسال نامه ای به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به طور رسمی نسبت به انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد این کشور اعلام مخالفت کردند.

خبرگزاری ایرنا: بیست و یک نفر از شاهزاگان سعودی با ارسال نامه ای به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به طور رسمی نسبت به انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد این کشور اعلام مخالفت کردند.
شاهزادگان بلندپایه سعودی در این نامه نسبت به پیامدهای خطرناک این امر بر آینده حاکمیت آل سعودی درعربستان و ایجاد شکاف و اختلاف در میان سران سعودی و فروپاشی رژیم حاکم بر این کشور هشدار دادند.
سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی چهارشنبه گذشته محمد بن نایف ولیعهد خود و وزیر کشور سعودی را از تمامی پست هایش عزل کرد و فرزند خود محمد را به عنوان ولیعهد جدید بر گزید.
این دومین بار است که ملک سلمان ولیعهد خود را تغییر می دهد. وی در ابتدای حکمرانی خویش به عنوان پادشاه عربستان 'مقرن بن عبدالعزیز' برادر خود را از پست ولایت عهدی کنار گذاشت و محمد بن نایف برادرزاده خویش را جایگزین وی کرد.
این نامه موج اعتراض ها و نارضایتی های گسترده در میان شاهزادگان سعودی نسبت به عزل و نصب های صورت گرفته توسط شاه عربستان را برملا کرد.
بیست و یک شاهزاده سعودی که از مقامات بلندپایه عربستان به شمار می روند، تاکید کردند که انتخاب محمد بن سلمان به عنوان شاه آینده این کشور حاکمیت آل سعود را با آینده مبهم روبرو خواهد کرد.
آنان همچنین خاطرنشان کردند که این اقدام با 'نظام و ساختار بیعت در خاندان حاکم برعربستان منافات دارد.'
بندر بن سلطان، متعب بن عبد الله، ترکی الفیصل، ولید بن طلال، محمد بن نواف و خالد بن ترکی برجسته ترین شاهزادگان امضا کننده این نامه را تشکیل می دهند.

تحلیل گران سیاسی معتقدند با انتخاب محمد بن سلمان به عنوان یک شخصیت تندرو جناح افراطی در خاندان حاکم بر عربستان بیش از پیش جریان امور را در اختیار خواهد گرفت و بدین ترتیب روابط عربستان با همسایگانش و کشورهای منطقه بیش از پیش دچار تنش و چالش خواهد شد زیرا تهاجم نظامی سعودی ها به یمن بنا بر خواسته محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی انجام گرفت و در نتیجه کارشکنی های وی تمامی تلاش های منطقه ای و بین المللی برای پایان یافتن نبرد در یمن با شکست مواجه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      به امید خدا همین روزها موشک بارون میشین

    • بدون نام

      آقا سعید.خیلی جوگیر شدی.

    • بدون نام

      زوال حکومت آل سعود بدلیل اختلافات داخلی آغاز شده است.
      خون مظلومان یمن دامان ناپاک شما را به آتش خواهد کشید.

      موعود نزدیک است. ان شاء الله

    • بدون نام

      این آعاز روند فروپاشی و جنگ و کودتا در عربستان است آل سعود باید تقاص ده ها سال ظلم و جنایت و خیانت خودش رو پس بده . انشاء الاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج