۵۵۵۴۴
۱۳۰۰۷۳۶
۱۳۰۰۷۳۶
پ

محتوای حمایت شده

ایمپلنت فوری دندان در یک روز چیست؟ + مزایا، معایب و مراحل

ایمپلنت فوری دندان در همان روز بلافاصله بعد از کشیدن دندان انجام شده و همان لحظه پایه ایمپلنت به عنوان ریشه درون فک قرار می گیرد. این روش بدون نیاز به برش و بخیه انجام می‌شود.

برترین‌ها: ایمپلنت یکی از بهترین راه‌های کاشت دندان و جایگزین دندان‌های از دست رفته است، ولی هنوز اغلب مردم از جراحی ایمپلنت می‌ترسند و بدلیل همین ترس نمی‌توانند کاشت دندان انجام دهند و از درمان ضروری منصرف می‌شوند. ایمپلنت فوری دندان می‌تواند مشکل این بیماران را حل کند.

ایمپلنت فوری دندان در یک روز چیست؟ + مزایا، معایب و مراحل

 

ایمپلنت دندان فوری دیجیتال (ایمپلنت بدون جراحی و بخیه) چیست؟

روشی است که در آن لثه برش زده نمی‌شود و در نتیجه کاشت دندان بدون بخیه انجام می‌شود. ایمپلنت در این روش با استفاده از surgical guide و بدون خونریزی و درد انجام می‌شود. زمانیکه بیمار از بافت لثه و استخوان مناسبی برخوردار باشد، کاشت دندان توسط دندانپزشک بدون جراحی و با حداقل درد و خونریزی صورت می‌گیرد، بدین ترتیب به دلیل عدم آسیب رسانی به بافت اطراف ایمپلنت دندان، دندان کاشته شده سریعتر با استخوان جوش می‌خورد و زمان درمان به حداقل می‌رسد.

تفاوت ایمپلنت فوری دندان با کاشت ایمپلنت به روش جراحی

ایمپلنت فوری دندان بر خلاف ایمپلنت به روش سنتی جراحی سخت و دردناکی ندارد. در ایمپلنت سنتی جراحی لثه با درد و خونریزی و بخیر همراه است اما در کاشت دندان بدون جراحی فوری دندان، ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان‌های آسیب دیده انجام می‌شود. هزینه دندان ایمپلنت فوری در مقایسه با ایمپلنت معمولی بیشتر بوده و در زمان کمتری صاحب دندان‌های مادام العمر خواهید شد.

ایمپلنت فوری دندان معمولا به روش ایمپلنت دیجیتال دندان و با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. در این روش نیازی نیست که متخصص ایمپلنت، لثه بیمار را با تیغ جراحی برش دهد. در این روش خونریزی به شدت کاهش می‌یابد و ایمپلنت دندان با کمترین درد ممکن، جایگزین دندان از دست رفته می‌شود.

ایمپلنت فوری دندان در یک روز چیست؟ + مزایا، معایب و مراحل

انواع ایمپلنت دندان فوری

ایمپلنت دندان فوری یکی از روش‌های درمانی است که می‌تواند برای سلام دهان و دندان شما مناسب باشد.این روش درمان به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود که قبل از اقدام باید با آن‌ها آشنا شوید.

ایمپلنت فوری دندان جلو (immediateloading)

دندان‌های جلود معمولا به دلیل جایگاه و ساختاری که دارند، بیشتر از دندان‌ها عقبی دچار آسیب می‌شوند.این آسیب دیدگی علاوه بر مشکلاتی مربوط به دندان و دندان زیبایی چهره افراد را نیز تهدید می‌کند.دندان ایمپلنت فوری جلو راه حلی فوری و کاربردی است کمه می‌تواند ایرادات دندان‌های شما را برطرف کند.

ایمپلنت فوری دندان در یک روز چیست؟ + مزایا، معایب و مراحل

ایمپلنت فوری دندان های فک (fresh socket)

نبود دندان‌های فک مشکلاتی مثل خوردن و جویدن غذا را برای شما به وجود می‌آورد که ممکن است بسیار آزاردهنده باشد.از طرفی جای خالی دندان‌های فک بالا و پایین ممکن است باعث ایجاد فاصله بین دندان‌های جلویی شما باشد.پر کردن جای خالی این دندان‌ها با ایمپلنت فوری دندان های فک می‌تواند این مشکلات احتمالی را به طور کامل حل کند.

ایمپلنت فوری دندان در یک روز چیست؟ + مزایا، معایب و مراحل

چرا ایمپلنت فوری دندان جلو از اهمیت بالایی برخوردار است؟

نبود هریک از دندان‌ها باعث ایجاد مشکلات گوناگونی می‌شود اما بسیاری از افراد بر این باورند ایمپلنت فوری دندان جلو از اهمیت بالایی برخوردار است.این نکته نکته مهمی می‌باشد که ایمپلنت فوری دندان جلو برای زیبایی اهمیت بالایی دارند. یکی از ویژگی های مهم در ایمپلنت فوری دندان جلو این است، زیبایی دندان‌ها در کمترین زمان امکان پذیر می‌باشد.

ایمپلنت فوری دندان در یک روز چیست؟ + مزایا، معایب و مراحل

مراحل ایمپلنت دندان فوری

برای اقدام به انجام ایمپلنت فوری دندان باید قبل از هرچیز برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه کنید.بعد از انجام شدن معاینه پزشک از مناسب بودن روش درمانی ایمپلنت فوری مطمئن خواهند شد.برای کاشت ایمپلنت، حفره ای در لثه ایجاد می‌شود تا ایمپلنت را در آن قرار گیرد. پس از قرارگیری ایمپلنت و پیچ در داخل دهان، دیگر نیازی به صبر کردن برای تشکیل استخوان در ناحیه بی دندان نیست و ایمپلنت به اتمام می‌رسد.

ایمپلنت فوری دندان در یک روز چیست؟ + مزایا، معایب و مراحل

مزایای ایمپلنت فوری دندان

  • کاهش زمان کاشت ایمپلنت (هر ایمپلنت ۵ دقیقه)
  • انجام دادن کار‌های روزانه بلافاصله بعد از کاشت دندان
  • امکان کاشت ایمپلنت برای افرادی که منع جراحی دارند
  • کاهش میزان درد بعد از کاشت ایمپلنت
  • کاهش مقدار تورم پس از کاشت ایمپلنت
  • روشی منحصربه‌فرد برای بیماران دیابتی و سیگاری
  • مناسب‌ترین روش برای کسانی که سریعا به روکش احتیاج دارند
  • تحویل روکش موقت بلافاصله بعد از جایگذاری ایمپلنت (تحویل روکش درهمان جلسه درمان)
  • حتی افرادی که سالیان طولانی از دندان مصنوعی (یا بی دندانی طولانی مدت دارند) استفاده می‌کنند در یک جلسه با دندان از مطب خارج می‌شوند.
  • ایمپلنت فوری برای افرادی که شرایط لثه و استخوان خوب و کافی دارند قابل انجام می‌باشد.
  • ایمپلنت فوری دیجیتال، درصد موفقیت بالاتری دارد.
  • ایمپلنت فوری دیجیتال سریع‌تر انجام می‌شود و در نتیجه طی یک جلسه امکان کاشت چند ایمپلنت وجود دارد.
  • این نوع از ایمپلنت دندان، از تحلیل لثه و تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کند.
  • با درد و خونریزی کمتری همراه است.
  • مراقبت‌های پس از ایمپلنت فوری بدون جراحی ساده‌تر است و بهبود سریع‌تر انجام می‌شود.

ایمپلنت فوری دندان در یک روز چیست؟ + مزایا، معایب و مراحل

معایب ایمپلنت فوری دندان

ایمپلنت فوری دندان برای افرادی مناسب است که از لحاظ استخوان فک و لثه در شرایط مساعدی هستند و برای افرادی که استخوان تحلیلی رفته‌ای دارند کاربرد ندارد. اگر پروتز موقتی دندان به درستی جایگذاری نشود و جراح دندانپزشک مهارت لازم را برای این کار نداشته باشد عملا ایمپلنت ناموفق خواهد بود و ممکن است در صورت جوش نخوردن آن با استخوان فک امکان عفونت لثه را فراهم کند.

ایمپلنت دندان فوری چقدر ماندگاری دارد؟

امروزه ایمپلنت یکی از بادوام‌ترین و پیش‌بینی‌پذیرترین روش‌های جایگزینی دندان است. اگر به خوبی از ایمپلنت مراقبت کنید، دندان کاشته شده سال‌های سال در دهان باقی خواهد ماند.طول عمر ایمپلنت دندان فوری، مشابه ایمپلنت دندان‌ به روش معمولی است.

قیمت ایمپلنت دندان فوری دیجیتال چقدر است؟

به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. برای اینکه بتوانید از قیمت دقیق ایمپلنت دندان فوری آگاهی یابید باید مورد معاینه متخصص قرار گیرید. بدیهی است که ایمپلنت فوری دندان قیمت بیشتری نسبت به ایمپلنت معمولی دارد، اما توجه داشته باشید که مزایای این روش آنقدر زیاد است که قیمت آن کاملا منطقی به نظر می‌رسد. برخی از اصلی‌ترین عواملی که می‌توانند روی قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار باشند به شرح زیر می‌باشند:

  • نوع ایمپلنت
  • برند ایمپلنت و کشور تولیدکننده ان
  • محل قرارگیری کلینیک ایمپلنت دندان
  • هزینه درمانی متخصص
  • هزینه پیوند استخوان

مراقبت های پس از ایمپلنت فوری دندان

از ایمپلنت دندان نیز باید دقیقاً مانند دندان طبیعی مراقبت کنید یعنی هر روز آن را مسواک بزنید و نخ بکشید. اگرچه ایمپلنت هرگز دچار پوسیدگی نمی‌شود، اما اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکنید ممکن است بافت لثه اطراف آن ملتهب یا عفونی شود. اما چنانچه به خوبی از ایمپلنت تخصصی دندان مراقبت کنید می‌توانید تا پایان عمر از دندان کاشته شده استفاده کنید.

آیا ایمپلنت دندان فوری و بدون جراحی مورد تایید است؟

از آن جایی که این نوع از ایمپلنت بدون نیاز به تیغ جراحی و به صورت دیجیتال انجام می‌شود، درد و خونریزی کمتری را با خود به همراه دارد و در نتیجه دوران نقاهت آن نیز کمتر است. تاکنون هیچ آزمایشی اثبات نکرده که ایمپلنت دندان فوری نتایج منفی دارد و یا عوارضی دارد. پس در نتیجه می‌توان گفت که این نوع ایمپلنت مورد تایید است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج