۵۵۵۵۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تهدید بزرگ برای کشتی ایران

اولتیماتوم اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون ایران بابت اصلاح اساسنامه در صورتی که جدی گرفته نشود، تبعات سنگینی برای کشورمان خواهد داشت.

شهروند: اولتیماتوم اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون ایران بابت اصلاح اساسنامه در صورتی که جدی گرفته نشود، تبعات سنگینی برای کشورمان خواهد داشت؛ اتفاقی که می‌تواند ورزش شماره یک ایران را با تعلیق روبه‌رو کند و این موضوع قبل رقابت‌های مختلف کشتی در سراسر جهان یک آبروریزی برای ورزش کشور خواهد بود.

هشدار اتحادیه جهانی

اتحادیه جهانی کشتی طبق دستور و تذکر جدی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، عضویت و اعمال نظر افرادی که سمت‌های رسمی در دستگاه ورزش ایران (وزیر ورزش یا نماینده وی) و همچنین سایر دستگاه‌های دولتی (نمایندگان سایر دستگاه‌های دولتی وابسته) دارند را در مجمع فدراسیون، با اصول خودمختاری و استقلال فدراسیون کشتی که در اساسنامه اتحادیه جهانی صریحا قید شده، مغایر دانسته است. از این‌رو فدراسیون کشتی ایران نیز با مشکل جدی روبه‌رو شده و باید برای ایجادنشدن مشکلات جدید هرچه سریع‌تر موانع قانونی را برطرف کند.

واکنش فدراسیون کشتی

پس از اولتیماتوم اتحادیه جهانی کشتی و خطر تعلیق برای کشتی ایران، حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی به موضوع واکنش نشان داد و گفت: «امیدوارم با پیگیری و تدبیر به‌موقع مسئولان ورزش کشور و رفع اشکالات اساسنامه فدراسیون مطابق با منشور المپیک، خطر عدم اجازه حضور تیم‌های ملی کشتی ایران درمسابقات بین‌المللی یا حتی خارج‌شدن فدراسیون کشتی ایران از اتحادیه، برنامه‌های کشتی ایران را متوقف نکند.» وی ادامه داد: «اتحادیه جهانی در دوبخش از نامه مذکور به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرده که شرط ادامه عضویت و فعالیت ایران در اتحادیه جهانی کشتی، اصلاح اساسنامه و اخذ تأییدیه اتحادیه خواهد بود.»

مسئولان ورزش کاری نمی‌کنند

ظاهرا فدراسیون کشتی در این خصوص با مسئولان ورزش کشور صحبت‌هایی انجام داده اما هنوز اقدامی از سوی آنها انجام نشده است. نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در این خصوص عنوان کرد: «مطابق ضوابط جاری کشور، موضوع را به صورت رسمی به اطلاع مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رسانده‌ایم. از طرف دیگر، اشکالات اعلام‌ شده را نیز با کمک یک تیم حقوقی برطرف کرده و پیشنهادات اصلاحی خود را مجددا به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم. منتظر هستیم تا در اسرع‌وقت با رفع دقیق این نواقص از سوی مراجع ذیصلاح، موضوع را به اتحادیه جهانی ارسال کنیم.»

خطر تعلیق

بنا به گفته نایب‌رئیس فدراسیون کشتی، نامه اتحادیه جهانی برای اصلاح اساسنامه از ٣ماه قبل به دست مسئولان ایرانی رسیده اما هنوز وزارت ورزش و کمیته المپیک اقدامی برای برطرف‌شدن این مشکل نداشته‌اند. اتفاقی که اگر ادامه‌دار باشد، ‌می‌تواند به ضرر ایران تمام شود. در صورتی که فدراسیون کشتی ایران تعلیق شود، انجام امور مربوط به اصلاح اساسنامه و بازگشت به اتحادیه جهانی حدود ٨ماه زمان می‌برد و در این صورت تیم‌های کشتی در هیچ‌مسابقه بین‌المللی نمی‌توانند شرکت کنند که این موضوع به ضرر ورزش ایران خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج