جاباما
۵۵۵۸۲۳
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

کباب کردن مرغ با نور خورشید در تایلند

او نیز مانند بسیاری از فروشندگان خیابانی دیگر، از آتش زغال چوب برای طبخ مرغ استفاده می کرد، اما از سال ۱۹۹۷ میلادی او وقتی سوار اتوبوس شده بود به ایده ی درخشانی رسید. یک روز او به وسیله ی نور خورشیدی که از پنجره ی اتوبوس به درون می تابید احساس گرماس شدیدی کرد و با خود گفت: ...

وبسایت تابناک با تو: "سیلا سوتارات" فروشنده ی خیابانی مرغ از "پتجابوری" تایلند است که از یک راه مبتکرانه برای پخت غذا استفاده می کند. او به جای فر یا زغال چوب از هزار آینه متحرک استفاده می کند که نور خورشید را به پرتویی قوی تبدیل می کنند.

او به طور اساسی گوشت را با بیش از ۳۰۰ درجه سانتیگراد از نور طبیعی خورشید می پزد.

کباب کردن مرغ با نور خورشید در تایلند

این آشپز تایلندی هم مانند بسیاری از فروشندگان خیابانی دیگر، از آتش زغال چوب برای طبخ مرغ استفاده می کرد، اما از سال ۱۹۹۷ میلادی او وقتی سوار اتوبوس شده بود به ایده ی درخشانی رسید. یک روز او به وسیله ی نور خورشیدی که از پنجره ی اتوبوس به درون می تابید احساس گرمای شدیدی کرد و با خود گفت: من می توانم آنرا به انرژی تبدیل کنم. او این کار را انجام داد و توانست با استفاده از نور خورشید مرغ ها را بپزد.

کباب کردن مرغ با نور خورشید در تایلند

سیلا در این باره به "فرانس پرس" می گوید: فکر می کردند که من دیوانه شده ام و این روش غیر ممکن است، اما حرف ها و کنایه هایشان من را متوقف نکرد و حالا به نتیجه رسیده ام.

اختراع او یک پنل با هزار آینه ی کوچک قابل حرکت است که همانطور که پیش بینی می کرد کار می کند. او با این روش می تواند ۱.۵ کیلوگرم مرغ را در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزد.

کباب کردن مرغ با نور خورشید در تایلند

یک قاب فلزی از آینه ها که نور خورشید را بر یک ردیف مرغ خوابانده شده در حال چرخش متمرکز می کند، و فقط در چند دقیقه شروع به جلز و ولز و کباب شدن می کنند.

او ادعا می کند که درجه حرارت این اختراع او می تواند به ۳۱۲ درجه ی سلیوس برسد به همین دلیل به جای کلاه آشپزی از ماسک جوشکاری استفاده می کند.

کباب کردن مرغ با نور خورشید در تایلند

این منظره ی غیرعادی تعداد زیادی از مشتری های کنجکاو را به خود جذب می کند تا طعم مرغ های پخته شده با نور خورشید را بچشند. این آشپز می گوید پخت مرغ با نور خورشید بهترین شیوه است که باعث میشود مرغ به طور کامل بپزد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوغ

    • بدون نام

      خیلی روش هوشمندانه ایه بعد توی ایران این دوستان دلواپس انقدر سنگ انرژی هسته ای رو به سینه میزنن ولی درمورد انرژی خورشیدی که هزینه برق و گاز مردم رو به راحتی کاهش میده به رو خودشون نمیارن سوت میزنن به اسمون خیره میشن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج