۵۵۵۸۹۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نشست های محرمانه با هدف تجزیه عراق

یک منبع آگاه از برگزاری نشست های محرمانه در امان پایتخت اردن برای مهیا کردن شرایط تجزیه عراق که با حمایت آمریکا و عربستان برگزار می شود، پرده برداشت.

خبرگزاری مهر: یک منبع آگاه از برگزاری سلسله نشست های محرمانه در امان پایتخت عراق با حضور گسترده شخصیت های سنی شرکت کننده در روند سیاسی با هدف ترسیم طرح کنفدرالی برای تجزیه عراق به سه منطقه خبر دادند.

این منبع بیان کرد: این نشست ها با حضور سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق و اسامه و آثیل النجیفی، محمد الحلبوسی، مشعان الجبوری، صالح المطلک، احمد المساری و برخی دیگر که در روند سیاسی مشارکت دارند و معارضان روند سیاسی مانند سعد البزاز، خمیس الخنجر، ناجح المیزان، رافع العیساوی و برخی شیوخ عشایر از استانهای غربی برگزار شده است.

منبع مذکور این نشست را با حمایت آمریکا و اجرای اردن و حمایت مالی عربستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس دانست و اعلام کرد که هزینه برگزاری این نشست از طریق پولهایی است که قبلا در بانکهای اردن قرار داده شده است تا اختلافات میان کشورهای حمایت کننده مالی در نتیجه بحران کنونی میان کشورهای حوزه خلیج فارس بر روند تامین مالی این نشست ها تاثیری نداشته باشد. این پول ها در بانکهای اردن و زیر نظر دربار پادشاهی اردن است.

به گفته این منبع؛ این نشستها سرآغاز نشست فراگیر در بغداد با حضور معارضان روند سیاسی که در حال حاضر در اردن به سر می برند به اضافه همه تشکلات و احزاب سیاسی برای تجزیه عراق با نظارت آمریکا و حمایت مالی کشورهای حوزه خلیج فارس است.

این منبع بیان کرد: حاضران در این جلسات موضوعات اساسی که در نشست احتمالی در بغداد برای اعلان تجزیه عراق بر اساس نظام کنفدرالی به سه منطقه بر اساس قانون اساسی، دولت و پارلمان مختلف است را مورد رایزنی قرار داده اند و این پس از شکست همه تلاش های برای ایجاد اقالیم است. در این نشست ها بر ضرورت کنار زدن برخی افراد که مانع این طرح هستند تاکید شده است که از جمله آنها عبدالرحمن اللویزی نماینده استان نینوا و عبداللطیف الهمیم رئیس اوقاف سنی است که سلیم الجبوری بر ضرورت توقف فعالیت های آنها اصرار دارد. اسامه النجیفی نیز احمد عبدالله الجبوری استاندار صلاح الدین را یکی از موانع می داند.

این در حالی است که سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق قبلا اعلام کرده بود که شخصیت های معارض از جمله خمیس الخنجر و سعد البزاز و برخی دیگر در نشست احتمالی بغداد حاضر می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امان پایتخت عراق عجب !!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج