۵۵۶۴۱۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فیزیکدان آمریکایی: باید به برجام اجازه پیشرفت داد

یکی از بازرسان پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) ضمن تاکید بر کارآمدی برجام اعلام کرد که برجام فراتر از انتظار او بوده است.

خبرگزاری ایسنا" یکی از بازرسان پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) ضمن تاکید بر کارآمدی برجام اعلام کرد که برجام فراتر از انتظار او بوده است.

به گزارش ایسنا، داگلاس ریلی، فیزیکدان آزمایشگاه هسته‌ای لس‌آلاموس آمریکا در گزارشی که در روزنامه گاردین منتشر شده است، درباره برجام نوشت: «توافق هسته‌ای ایران عالی و فراتر از انتظار من است و در صورتی که همه طرف‌ها به انجام آن پایبند باشند، می‌تواند همه راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را محدود کند.

من یک فیزیکدان هستم که به مدت ۳۸ سال در چارچوب پادمان‌های آژانس و قوانین عدم اشاعه در آزمایشگاه هسته‌ای لس‌آلاموس مشغول بوده‌ام. همچنین برنامه‌هایی را که در آموزش‌های مقدماتی بازرسان آژانس در نظر گرفته می‌شود، نوشته‌ام. من بسیاری از بازرسانی را که هم‌اکنون و همچنین از سال ۱۹۷۰ - که این کشور به عضویت ان‌پی‌تی درآمد - تاسیسات هسته ایران را بازرسی می‌کنند، آموزش داده‌ام.

هم‌اکنون تنها سه کشور اسراییل، هند و پاکستان هستند که معاهده ان‌پی‌تی را امضا نکرده‌اند. اسراییل دارای بیش از ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای از انواع مختلف است و توانایی پرتاب آنها به هر نقطه‌ای از زمین از جمله آمریکا را دارد.»

به گزارش ایسنا، مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن رد تهمت‌های بی‌اساس غربی‌ها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج