۵۵۶۴۹۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

آمریکا خواستار مصادره اموال بنیاد علوی شدند

کلای دولت آمریکا از اعضای هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به پرونده «بنیاد علوی» خواستند ساختمان این موسسه غیرانتفاعی مستقر در منطقه «منهتن» نیویورک و سایر مستغلات آن را مصادره کند.

خبرگزاری تسنیم: وکلای دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از اعضای هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به پرونده «بنیاد علوی» خواستند ساختمان این موسسه غیرانتفاعی مستقر در منطقه «منهتن» نیویورک و سایر مستغلات آن را مصادره کند.

به گزارش رویترز، در جلسه نهایی دادگاه بررسی این پرونده در دادگاه فدرال «منهتن» که از یک ماه پیش آغاز شده، «مایکل لورد»، دستیار دادستان فدرال خطاب به اعضای هیئت منصفه دادگاه مدعی شد که «بنیاد علوی» با حکومت ایران ارتباط دارد و به این دلیل قوانین تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است.

«لورد» مدعی شد که «بنیاد علوی» به عنوان مالک عمده این برج ۳۶ طبقه از ارتباطات مالک کوچکتر یعنی شرکت آسا با بانک‌ ملی ایران مطلع بوده و تلاش کرده است این موضوع را مخفی نگاه دارد. وی گفت: «آنها وقتی که این راز فاش شد، از آن با خبر بودند.»

بنیاد علوی به عنوان بنیادی مستقل، غیرانتفاعی و خیریه با هدف تبلیغ فرهنگ اسلامی و زبان، ادبیات و تمدن فارسی از طریق کمک‌های مالی خیریه و انسان‌دوستانه در قالب برنامه‌های آموزشی، مذهبی و فرهنگی در آمریکا ثبت شده است. در طول دهه‌‎های گذشته، بنیاد علوی علاوه بر فعالیت در زمینۀ اشاعۀ فرهنگ ایرانی-اسلامی در آمریکا، میلیون‌ها دلار نیز به مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های خیریه در این کشور کمک کرده است.

پرونده مربوط به ساختمان این بنیاد در حالی بار دیگر به جریان افتاده که دادگاه تجدیدنظر نیویورک روز ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۵ حکم قبلی دادگاه برای مصادره و فروش برج مربوط به آن را رد کرده بود. دادگاه استیناف در آن زمان ادعای «کنترل دولتی بر اموال و درآمدهای بنیاد علوی و شرکت آسا» را رد کرده بود.

«جان گلیسان»، وکیل بنیاد علوی در جلسه دادگاه روز دوشنبه با خبر بودن از این موضوع که شرکت آسا متعلق به بانک ملی ایران است را رد نکرد، اما گفت که بنیاد علوی فکر می‌کرده که این شرکت قبل از سال ۱۹۹۵ فروخته شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب کاری میکنن تا اونهایی که به آمریکا اعتماد کردن و میکنن شاید بیدار بشن

    • بدون نام

      واقعا دزد هستند. چهره متمدن گرفته اند ولی رهزنانی هستند مثال زدنی و طرارانی زبردست. ابله آنانی که دل بر اینها خوش کرده اند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج