۵۵۶۹۸۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۶ نفر در فاجعه هیلزبورو متهم شدند

در پرونده فاجعه هیلزبورو ۶ نفر با اتهامات جنایی روبه‌رو شدند.

خبرگزاری تسنیم: پرونده رسیدگی مجدد به فاجعه هیلزبورو که در سال ۱۹۸۹ و در جریان آن ۹۶ نفر کشته شدند، این روزها در انگلیس باز است و مسئولان به منظور حقیقت‌یابی در حال تحقیق در این زمینه هستند. سازمان خدمات پیگرد قانونی جرایم انگلیس امروز (چهارشنبه) ۶ نفر را در فاجعه هیلزبورو متهم دانست.

بر اساس اعلام این سازمان دیوید داکنفیلد، مدیر برگزاری مسابقه بین دو تیم لیورپول و ناتینگهام فارست، سِر نورمن بتیسون، افسر سابق کنسولگری و چهار نفر دیگر به جرایم مرتبط با این فاجعه متهم شدند. داکنفیلد متهم به سهل‌انگاری شدید در کشته شدن ۹۵ نفر از ۹۶ هوادار لیورپول در آن فاجعه شده است. همچنین بتیسون متهم به چهار مورد سوء‌استفاده رفتاری در ادارات دولتی شده است.

دونالدو دنتون و آلن فاستر از افسران پیشین پلیس ساوت‌ یورکشایر همانند وکیلی به نام پیتر متکالف متهم به انجام اعمالی برای جلوگیری از اجرای عدالت شده‌اند، این در حالی است که گراهام مک‌کرل، دبیر پیشین باشگاه شفیلد ونزدی نیز به جرایم مرتبط با سلامتی و امنیت و امنیت در ورزشگاه‌ها متهم شده‌ است.

در تاریخ ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ قرار بود لیورپول و ناتینگهام فارست در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس در ورزشگاه هیلزبورو، ورزشگاه خانگی شفیلد‌ ونزدی به مصاف هم بروند. ازدحام بیش از حد جمعیت سبب شد پلیس در تصمیمی عجیب یکی از درهای ورودی ورزشگاه را که معمولاً برای خروج هواداران استفاده می‌شد باز کند. همین باعث شد سیل هواداران به سمت ورزشگاه جاری شود و در این بین برخی زیر دست و پا ماندند. در این ماجرا ۹۶ نفر از هواداران لیورپول جان خود را از دست دادند و ۷۶۶ نفر هم زخمی شدند.

پس از این ماجرا برخی رسانه‌های انگلیسی، هواداران لیورپول را مقصر اصلی این حادثه تلخ دانستند، اما لیورپولی‌ها پیگیر ماجرا بودند تا حقیقت روشن شود چون معتقد بودند که دولت و پلیس تمام حقایق را نگفته‌اند. آنها سرانجام در سال ۲۰۱۲ پس از ۲۳ سال به هدف‌شان رسیدند، زمانی که هیئت مستقل هیلزبورو نتایج دو سال تحقیق خود را منتشر و اعلام کرد تماشاگران لیورپول به هیچ‌وجه در آن فاجعه مقصر نبوده‌اند و دلیل اصلی فاجعه ناکارآمدی پلیس در کنترل جمعیت بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج