۵۵۷۰۹۹
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

نقاط ضعف و قوت استقلال در نقل و انتقالات

پرونده نقل و انتقالات تیم فوتبال استقلال درحالی به ورق‌های آخر رسیده است که وعده سرمربی این تیم برای جذب چند بازیکن بین المللی عملی نشد و هنوز ضعف‌هایی وجود دارد.

خبرگزاری مهر: پرونده نقل و انتقالات تیم فوتبال استقلال درحالی به ورق‌های آخر رسیده است که وعده سرمربی این تیم برای جذب چند بازیکن بین المللی عملی نشد و هنوز ضعف‌هایی وجود دارد.

نقل و انتقالات لیگ برتر رو به پایان است و تیم ها در حال تکمیل شدن، البته از منظر زمان هنوز فرصت برای حذف و اضافه وجود دارد اما واقعیت این است که تیم ها در حال بسته شدن هستند و جای خالی زیادی باقی نمانده است.

استقلال با توجه به اینکه چهار سال است که جام نیاورده و قهرمان نشده و با توجه به اینکه قرارداد بازیکنانش را مثل پرسپولیس تمدید نکرده بود در کانون توجه نقل و انتقالات قرار گرفته است.

بازگشت به خواسته های منصوریان

پرسش در این رابطه این است که آیا استقلال عالی یارگیری کرده است یا همچنان به اندازه یک تیم بالای جدولی و خوب تیم بسته شده است؟ فراموش نکنید از استقلال و پرسپولیس توقع قهرمانی می رود نه صرفا بودن در کورس.

منصوریانی که از نقل و انتقالات استقلال راضی است و این را در سایت رسمی باشگاه استقلال به وضوح اعلام کرده است روز ۹ خرداد ماه دو موضوع را اعلام کرد: اول اینکه چهار بازیکن بین المللی لازم داریم و دوم اینکه از فردا تا ۱۰ روز آینده قرارداد تمامی بازیکنان استقلال تمدید می شود. با این حال از چهار بازیکن بین المللی(ملی) تنها منتظری جذب شد و دیگر خریدهای استقلال هیچکدام بین المللی نبودند و قراردادها هم همچنان در حال تمدید شدن هستند آن هم در حالی که در تیر ماه به سر می بریم. در واقع خواسته های منصوریان برآورده نشده و این عجیب است که او در این مقطع از نقل و انتقالات راضی است.

خریدهایی با اولویت های دوم

منهای پژمان منتظری در واقع باقی خریدها در اولویت دوم منصوریان قرار داشتند، گادوین منشا، ساسان انصاری، جباروف، مهدی شیری، شایان مصلح، زهیوی، سیامک نعمتی، امید جهانبخش، دانیال ماهینی، مرتضی تبریزی و دانشگر بازیکنانی بودند که منصوریان می خواست. اما خرید های استقلال تقریبا در همه موارد به اولویت های دوم و سوم رسید.

در خط حمله نشانی از آقای گل ها و ملی پوشان نیست

خط حمله استقلال گنگ است، آنها کاوه رضایی بهترین گلزن خودشان را از دست دادند و بیت سعید را با آماری خوب و سجاد شهباززاده را با آماری بد به خدمت گرفتند. سجاد تنها دو گل زد و در ۶ بازی در کل فصل قبل به میدان رفته است. بیت سعید هم خرید خوبی است اما ملی پوش نیست و عالی محسوب نمی شود. در واقع در این خط نه آقای گلی وجود دارد، نه گادوین منشایی که نفر سوم شد، نه ساسان انصاری که نفر دوم گلزنان لیگ برتر بود. اینجا البته داریوش رضائیان و جابر انصاری که بازیکنان خوبی هستند هم دیده می شوند همینطور محسن کریمی ویرانگر که هیچکدام ملی پوش نیستند و ببین المللی هم محسوب نمی شوند.

خط دفاعی پیر

مسلما یعقوب کریمی نه جزو بهترین چپ های فوتبال ایران است و نه برای استقلال خوب بازی کرده است، زکی پور چند بازی خوب برای استقلال داشت اما او هم بهترین ایران نیست، ملی پوش هم نیست. در واقع در سمت چپ استقلال فوق العاده نیست. در سمت راست هم تا این لحظه هم خسرو حیدری و هم وریا غفوری هر دو جزو خوب ها هستند اما بهترین راست های ایران نیستند و البته غفوری هم مصدومیت های زیادی را تجربه کرده است.

در دفاع وسط رابسون جان واریو از استقلال رفته است. او در واقع بهترین مدافع استقلال بود. به جای وی منتظری آمده که خرید عالی استقلال محسوب می شود، این بازیکن ملی‌پوش هم هست، با این وجود خروج رابسون وزن سنی دفاع استقلال را بالا برده است اگر مجید حسینی نبود این میانگین شاید بالاتر از ۳۴ سال قرار می گرفت.

منهای زکی پور هر سه مدافع فیکس احتمالی استقلال بالای سی سال سن دارند و این میانگین بسیار بالایی است. که در بازی های سنگین و پشت سر هم می تواند برای استقلال دردسر ساز شود البته مجید حسینی می تواند این معادله را به هم بزند باید دید منصوریان کدام بازیکنان را فیکس می کند.

هافبک عجیب

در خط هافبک امید ابراهیمی مصدوم است، روزبه چشمی هم یک سال و نیم است که فوتبال بازی نکرده است. در چنین شرایطی باید تاکید کرد که این بخش مثل هندوانه در بسته است. شاید خوب، شاید بد. البته در کنار این دو بازیکن باقری وو نورافکن هم هستند که تکلیفشان روشن تر از ابراهیمی و چشمی است و احتمال دارد این دو بازیکن کار را در استقلال شروع کنند.

شکست ها و پیروزی ها

استقلال در خرید منشا دیر اقدام کرد، در مورد شایان مصلح هم بازنده رقابت با پرسپولیس بود، البته داریوش شجاعیان را از پرسپولیس ربود اما مرتضی تبریزی را نتوانست از چنگال ذوب آهن بیرون بیاورد و ...

نتیجه گیری

بسیاری از خواسته های منصوریان اجرا نشده است. او البته اعتراضی ندارد و تشکر هم کرده است اما هم خودش و هم دیگران باید مراقب باشند که اسیر هیاهو نشوند و استقلال را برنده نقل و انتقالات ندانند چرا که در این صورت شرایط برای منصوریان و استقلال سخت می شود.

این روزها برخی می کوشند در رسانه ها استقلال را برنده نقل و انتقالات بدانند اما واقعیت این است که پرسپولیس با ۶ ملی پوش و آقای گل و نفر دوم گلزنان لیگ تیم بهتری دارد، سپاهان هم با کرانچار جلو می آید و منهای حاج صفی تقریبا خواسته های این مربی را به خدمت گرفته است و از منظر ملی پوش داشتن هم شرایط بهتری از استقلال دارند. با این حال امید استقلال به نیم فصل دوم پارسال است که استقلال آمار خوبی از خود به جا گذاشت. آن تیم خوب بود، اما به نظر نمی رسد در نقل و انتقالات اتفاق فوق العاده ای رخ داده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مارال مهتدی

      چرا مهمترین مورد را اشاره نکردید آقای رحمتی خیلی ضعف هستش

    • بدون نام

      استقلال میخوامت امسال قهرمانی را عزیز دلم

    • بدون نام

      مهمترین ضعف استقلال پلی میکر ه

    • بدون نام

      دلخوش باش به همین تحلیلهای لنگیت ،توراست میگی شمابهترین لنگ تاریخیت،تاجم ضعیف ترینه.تو خوش باش ماراضیم.اگه راست میگی پچاب

    • بدون نام

      کاملا مشخصه لنگی هستی و همش توهم میزنی بهترین خریدهارو کردیم و نیازی به بازیکن نداریم خریدامونم اولویت اوله بدونه شایان‌مصلح رو نگرفتن اونم‌بخاطر دلارهای لنگ رفت اونجا مابقی خریدامون عالی ان قایدی هم عالیه که لنگ میخاست

    • بدون نام

      بهترین و پنالتی زن ترین بازیکن دنیا فقط طارمی کبیر. خخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج