۵۵۷۱۱۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

شما را به خدا «پروین سوزی» نکنید

از اسطوره باشگاه پرسپولیس به عنوان عضو پنجم هیئت مدیره آینده این باشگاه نام می‌برند اما این اتفاق شاید به وجهه او آسیب جدی وارد کند.

خبرگزاری میزان: از اسطوره باشگاه پرسپولیس به عنوان عضو پنجم هیئت مدیره آینده این باشگاه نام می‌برند اما این اتفاق شاید به وجهه او آسیب جدی وارد کند.

وزارت ورزش سرانجام تکلیف هیئت مدیره باشگاه استقلال را مشخص کرد اما پرسپولیس هنوز ترکیب جدید مدیریتی خود را نشناخته است. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش هنوز به جمع‌بندی نهایی در مورد هیئت مدیره باشگاه سرخ‌پوش پایتخت نرسیده اما شنیده می‌شود حضور 4 نفر در هیئت مدیره این باشگاه قطعی است.

در مورد نفر پنجم اختلاف نظرهایی وجود داره اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که بهروز منتقمی و علی پروین گزینه‌های حضور در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس هستند.

پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس و چهره‌ای بسیار محبوب میان هواداران این تیم است اما تجربه نشان داده بر خلاف دوران بازی و مربیگری، به عنوان یک مدیر نمی‌تواند چهره تأثیرگذاری باشد. سؤال اینجاست اگر قرار است پروین مانند گذشته توان اجرایی نداشته باشد و مانند برخی از اعضای کنونی هیئت مدیره این باشگاه در اتخاذ تصمیمات کلان، منفعل عمل کند، چه نیازی است انتخاب شود؟

اگر در آینده تصمیماتی گرفته شود که به مذاق هواداران خوش نیاید، پروین که اسطوره این باشگاه محسوب می‌شود باید رودرروی آنها قرار بگیرد؟ چه اصراری وجود دارد که یک پیشکسوت بزرگ مانند پروین در هیئت مدیره حضور داشته باشد؟ هواداران فوتبال در ایران به شدت احساسی هستند و زمانی که تیم‌شان روی دور ناکامی قرار بگیرد دیگر مدیر، مربی و اسطوره برای‌شان تفاوتی ندارد و همه را از دم تیغ می‌‌گذرانند. فراموش نکرده‌ایم که پروین زمانی به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس می‌نشست اما هوادار عصبانی تمام جام‌هایی که «سلطان» برای‌شان به ارمغان آورده بود را از یاد برد و با پرتاب سیب از او پذیرایی کرد.
اصلا چه اصراری است که یک پیشکسوت عضو هیئت مدیره باشد؟ در این شرایط از بیژن ذوالفقارنسب، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و از نزدیکان وزیر ورزش به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره جدید نام می‌برند و بدین ترتیب دیگر خلأ حضور پیشکسوت هم حس نمی‌شود که نیازی به حضور پروین در هیئت مدیره باشد.
علی پروین آنقدر برای پرسپولیس دستاوردهای بزرگی داشته که نیازی نیست یک پست تشریفاتی در باشگاه داشته باشد. پروین در قلب ۴۰ میلیون هوادار پرسپولیس جا دارد و نه نیازی به دیده شدن دارد، نه مطرح شدن.
در چند سال گذشته پیشکسوتان زیادی در هیئت مدیره دو باشگاه بزرگ پایتخت حضور پیدا کرده‌اند اما دستاورد قابل توجهی نداشته‌اند. از دکتر محمدرضا زادمهر تا جعفر کاشانی و مرحوم منصور پورحیدری که جزو اسطوره‌های پرسپولیس و استقلال هستند به هیئت مدیره اضافه شده‌اند اما سوابق درخشان ورزشی نمی‌تواند جای تجربه و تخصص مدیریتی و اقتصادی را برای بهبود ساختار باشگاه بگیرد. می‌توان کمیته‌ای فنی تشکیل داد یا مانند باشگاه‌های بزرگ اروپایی «مدیر ورزشی» انتخاب کرد و از وجود پیشکسوتان برای کمک فکری فنی به باشگاه بهره برد.
بهتر است مدیران وزارت ورزش به جای سوزاندن مهره‌های مهمی مثل علی پروین در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، مدیرانی را وارد این عرصه کنند که هم توان مدیریتی بالایی داشته باشند و هم بتوانند در روزهای پر تنش، گره‌ای از کار پرسپولیس باز کنند. شاید انتخاب چهره‌های بزرگی مانند پروین برای حضور در هیئت مدیره، نقش سپر را برای مدیران ورزش کشور دارد تا در مواقع بحرانی پشت نام بزرگ آنها پنهان شوند.

باید دید وزارت ورزش و جوانان و مسعود سلطانی‌فر که ترکیب پر انتقادی را برای هیئت مدیره باشگاه استقلال انتخاب کردند، در نهایت چه تصمیمی برای دیگر باشگاه پر طرفدار پایتخت می‌گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج