۵۵۷۱۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مدعیان لیگ در گفتگو با مشاور برانکو

هومن افاضلی کارشناس فوتبال که مشاور برانکو ایوانکوویچ نیز به شمار می رود، در مصاحبه ای به معرفی مدعیان فتح هفدهمین دوره لیگ برتر و چالش های پیش روی آنها پرداخته است.

ورزش سه: هومن افاضلی کارشناس فوتبال که مشاور برانکو ایوانکوویچ نیز به شمار می رود، در مصاحبه ای به معرفی مدعیان فتح هفدهمین دوره لیگ برتر و چالش های پیش روی آنها پرداخته است.

هومن افاضلی در مورد کیفیت یارگیری تیم های لیگ برتر صحبت کرده است و از چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن به عنوان مدعیان قهرمانی لیگ هفدهم یاد کرد؛ البته مشاور فعلی برانکو ایوانکوویچ و مربی سابق تیم ملی امید معتقد است با وجود تمام مشکلات موجود، وجود کادر مدیریتی مجرب که ثبات داشته باشد، می تواند عامل اصلی موفقیت تیم ها در لیگ پیش رو باشد.

صحبت های هومن افاضلی در مورد تیم های مدعی حاضر در رقابت ها در زیر آورده شده است:

• پرسپولیس تهران و نحوه یارگیری؟

فکر می کنم برانکو ایوانکوویچ دنبال کیفی سازی تیم خود است؛ شاید خیلی ها انتظار داشتند که ۶،۷ ستاره به تیم پرسپولیس اضافه شوند ولی آقای برانکو با وسواس بازیکنانی را انتخاب کرد که قدرت تیمش را افزایش دهد و نقاط ضعف تیم را بپوشاند. وقتی شما تعدادی بازیکن بزرگ می گیرید، نمی توانید به آنهایی که در تیم خودشان ثابت بازی می کرده اند بازی ندهید. چون برانکو مربی با تجربه ای است، طوری تیم را می بندد که در پست های حساس چند راهکار داشته باشد و از سوی دیگر مدیریت تیم را نیز در دست بگیرد.

• آیا خریدهای پرسپولیس می توانند جای خالی سروش را پر کنند؟

سروش رفیعی بازیکن خیلی خوبی است. البته زمان حضورش بیشتر از یک نیم فصل طول نکشید تا بیشتر با سیستم تیم همسو شود و اگر می ماند قطعا بهتر هم می شد. ولی در مجموع هیچ بازیکنی در فوتبال ایران بدون جایگزین نیست. شما در بارسلونا مثلا مسی را دارید که سوپر استار است و جایگزینی ندارد ولی در تیم های ایرانی بازیکنان با کمی تفاوت در کیفیت می توانند جای یکدیگر را پر کنند.
استقلال تهران و نحوه یارگیری

آقای منصوریان مانند سال گذشته نشان داده که خیلی علاقمند به جذب ستاره ها است. شاید بعضی از خریدهایی که آقای منصوریان دارد را اگر من بودم انجام نمی دادم ولی به هر حال مربی با تیم خود زندگی می کند و شناخت بیشتری نسبت به تیمش دارد. به عنوان مربی حق طبیعی منصوریان است که خریدهایی داشته باشد که از ایده هایش نشات می گیرد. باید ببینیم در انتهای فصل ایده هایش موفق بوده است یا خیر.

اما نکته ای که باید در مورد منصوریان گفت این است که او یکی از آینده های استقلال است. زمانی قلعه نویی مربی استقلال شد و در سال اول و دوم هم قهرمان نشد ولی نشان داد اگر به او فرصت داده شود می تواند قهرمان شود و در سال سوم موفق به کسب قهرمانی شد و حالا پر افتخارترین مربی لیگ برتر است. امیرقلعه نویی سرمایه استقلال است و هر وقت بحرانی در مربیگری داشته باشند می توانند روی او و مشورت هایش حساب کنند. منصوریان هم می تواند قلعه نویی باشد و باید به او فرصت داده شود. ۲۰ تا ۲۵ سال می تواند در استقلال آینده مربیگری باشد و استقلال باید از منصوریان حمایت کند.
• تیم سپاهان و حضور مجدد کرانچار ؟

من امسال چهار تیم را مدعی قهرمانی می بینم که پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب آهن هستند. فکر می کنم این تیم ها با توجه به مربیانی که دارند و پتانسیل خوبی که از لحاظ بازیکن دارند می توانند در لیگ آتی که فشرده تر از سال قبل خواهد شد با هم رقابت کنند.
پروژه سپاهان یک پروژه ی جدید است. به عنوان مثال هر دو تیم استقلال و پرسپولیس از این حیث از سپاهان جلوتر هستند. باید به کرانچار هم فرصت داده شود چون بعد از چند سال به فوتبال برگشته و ممکن است از جوان های فوتبال ما شناخت کافی نداشته باشد. در یک پروسه ی سه ساله می تواند یک تیم بزرگ بسازد. بازگرداندن کرانچار کار بسیار بزرگی بوده و با توجه به اینکه مورد وثوق هواداران هم قرار دارد می تواند تیم خوبی آماده کند. یک حسن دیگر سپاهان این است که هواداران باهوشی دارد و کسی که صادقانه کار می کند، دنبال منافع شخصی نیست و کارش را بلد است را حمایت می کنند. این چیزی است که در فوتبال ما نمونه اش کم است یعنی داشتن هواداری که منطقش بر احساسش غلبه دارد.
• ذوب آهن و بازگشت قلعه نویی به اصفهان ؟

ذوب اهن ۲ سنگ بنای بزرگ دارد؛ اولی بازیکنان خوبی که دارد و دومی حضور سعید آذری؛ سعید آذری مدیری ورزشی است که تحصیلات آکادمیک دارد و باشگاه ذوب آهن را هم خیلی خوب می شناسد و با داشتن این دو مولفه به علاوه حضور امیر قلعه نویی و امکانات خوبی که در باشگاه وجود دارد شرایط خوبی برای حضور در مسابقات دارد؛ در مجموع باید منتظر شروع لیگ باشیم تا ببینیم تمام این مجموعه ها در کنار هم خوب کار می کنند یا خیر.
*تراکتورسازی و آغاز همکاری مجدد حسینی و یحیی گل محمدی ؟

زوج یحیی و حسینی زوج موفقی بوده است؛ بدون مجتبی حسینی انگار یحیی یک چیزی کم دارد. در عین حال تجربه فوتبالی نشان داده که مربی و دستیار در فوتبال ما زیاد در کنار هم دوام نمی آورند؛ این دو هم شاید به این مرحله رسیدند ولی باز هم با هم کار خواهند کرد که نشان می دهد از این مرحله گذر کرده اند. در مجموع زوج کاملی در تراکتور تشکیل داده اند ولی چالش اصلی تراکتور در این فصل در کادر فنی نیست. تراکتور دو پنجره نقل و انتقالاتی است که نمی تواند یارگیری کند و خیلی کارشان سخت شده؛ امسال تماشاگران تراکتورسازی باید صبورتر باشند و توقعات خود را تعدیل کنند.

• چه عاملی برای مدعی قهرمانی شدن نیاز است؟

موارد زیادی در فوتبال باید کنار هم قرار بگیرند تا یک تیم قهرمان شود ولی به نظرم بزرگترین چالش فوتبال ایران در حال حاضر چالش های مدیریتی است. بازیکن خوب، مربی خوب، امکانات خوب و .. عامل های موفقیت تیم هستند ولی در صورتی که مدیریت خوب و با ثباتی در کنار تیم نباشد به نتیجه ای نمی رسد. مدیریت خوب از بودجه ی محدود هم می تواند به بهترین نحو استفاده کند. به نظرم هر تیمی که مدیریت بهتر و با ثبات تری داشته باشد، می تواند مدعی قهرمانی لیگ برتر باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج