۵۵۷۶۴۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آمریکا یک میلیارد دلار سلاح به تایوان می فروشد

آمریکا قصد دارد تا مبلغ ۴۲ / ۱ میلیارد دلار سلاح به تایوان بفروشد که نخستین مورد در دوران ریاست جمهوری کنونی آمریکا محسوب می‌شود و اقدامی است که باعث خشم پکن خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: آمریکا قصد دارد تا مبلغ ۴۲ / ۱ میلیارد دلار سلاح به تایوان بفروشد که نخستین مورد در دوران ریاست جمهوری کنونی آمریکا محسوب می‌شود و اقدامی است که باعث خشم پکن خواهد شد.

هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به کنگره روز پنجشنبه درباره پیشنهاد فروش هفت مورد تسلیحاتی به تایوان مواردی را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: ارزش این تسلیحات ۴۲ / ۱ میلیارد دلار است.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بسته تسلیحاتی شامل پشتیبانی تکنیکی برای چهار رادار هشدار، موشک‌های ضد رادار سریع، اژدر و قطعات موشکی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت، فروش این تسلیحات نشان می‌دهد که آمریکا از توانایی تایوان برای حفظ ظرفیت‌های دفاعی‌اش حمایت می‌کند.

آمریکا تنها تامین کننده سلاح برای تایوان است؛ تایوان از نظر چین یکی از استان‌های این کشور است که باید به زودی به آن ملحق شود؛ حتی شده با استفاده از زور هم این کار را خواهد کرد.

از زمان روی کار آمدن تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در سال گذشته میلادی،‌ روابط میان چین و تایپه بهتر نشده چون این زن رهبری حزبی را بر عهده دارد که به دنبال استقلال از چین است و سیاست "چین واحد" را نیز رد می‌کند.

امروز (جمعه) دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز اعلام کرد که دولتش به مذاکرات "سازنده" با پکن و ترغیب "تحولات مثبت" میان دو کشور ادامه می‌دهد.

این دفتر در بیانیه خود آورده است: فروش سلاح اعتماد به نفس تایوان و توانایی کشور را برای حفظ موقعیت کنونی‌اش و همچنین صلح و ثبات در منطقه تنگه تایوان افزایش می‌دهد.

فروش این تسلیحات نیاز به تایید کنگره دارد و نخستین فروش سلاح به این کشور آسیایی در دوران ریاست جمهوری ترامپ است که به طور حتم باعث خشم چین می‌شود.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما تسلیحاتی به مبلغ ۸۳ / ۱ میلیارد دلار به تایوان در دسامبر ۲۰۱۵ فروخته شد که شامل دو ناوچه به همراه موشک‌های ضد تانک و خودروهای آبی خاکی بود.

وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرد که این تسلیحات ظرفیت‌های دفاعی هوایی و زمینی کشور را ارتقا می‌دهد. آمریکا و تایوان به مشاوره و رایزنی برای همکاری‌های امنیتی با هدف ثباتی بلند مدت در منطقه ادامه می‌دهند.

فروش این تسلیحات به تایوان در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا به دنبال کمک گرفتن از چین برای حل مساله اتمی و موشکی کره شمالی است اما این اقدام از سوی واشنگتن برای فروش سلاح به تایوان خشم پکن را به همراه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازنین

      خدا لعنتشون کنه که وقیحانه مروج خشونت و فساد تو کل دنیا هستن, خوبه که ترامپ داره چشم دنیا رو به روی زالوصفتی آمریکا باز میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج