جاباما
۵۵۸۵۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چرا باید از فروشگاه های رسمی موبایل خرید؟

برای بعضی از افراد خرید گوشی موبایل با خرید یک بسته پفک تفاوت چندانی ندارد. آنها به اولین و نزدیکترین فروشگاه وارد می شوند وخرید خود را انجام می دهند. ممکن است شما یکی از این افراد باشید و همچنان راضی به نظر برسید اما همه مثل شما خوش شانس نیستند. ما افراد زیادی را سراغ داریم که اسیر کلاهبرداری شده اند.

چرا باید از فروشگاه های رسمی موبایل خرید؟

روزنامه هفت صبح: برای بعضی از افراد خرید گوشی موبایل با خرید یک بسته پفک تفاوت چندانی ندارد. آنها به اولین و نزدیکترین فروشگاه وارد می شوند وخرید خود را انجام می دهند.

ممکن است شما یکی از این افراد باشید و همچنان راضی به نظر برسید اما همه مثل شما خوش شانس نیستند. ما افراد زیادی را سراغ داریم که اسیر کلاهبرداری شده اند.

چرا باید از فروشگاه های رسمی موبایل خرید؟

فروشگاه های بدون مجوز پلمب می شوند

اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری می گوید یکی از مشکلات بزرگش فروشگاه های غیررسمی و بدون مجوزی است که باید در سطح شهر تهران پلمب شوند. ماده ۲۸ قانون نظام صنفی به طور شفاف تصریح کرده که تمامی فروشگاه های گوشی موبایل باید پیش از آغاز فعالیت خود مجوزهای لازم و پروانه فروش را از اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری دریافت کنند.

این کار به مشتری ها نشان می دهد که همه چیز بر طبق اصول و قانون پیش می رود. خیلی کم اتفاق می افتد که در فروشگاه های رسمی مشتری به جای گوشی موبایل آکبند، پول یک گوشی دست دوم ایراددار را پرداخت کند.

دقیقا به همین دلیل اتحادیه قصد دارد به شدت جلوی قانون شکنی را بگیرد. قانون شامل حال واحدهایی که با مجوز تعمیر، به فروش گوشی هم اقدام می کنند، خواهد شد.


خریداران چه کنند؟

تا همین چند وقت پیش تعرفه واردات گوشی موبایل به کشور 25 درصد بود. بسیاری از فعالان بازار می گفتند این تعرفه بسیار گران است و باعث می شود خرید و فروش گوشی های قاچاق که از طریق مجاری غیرقانونی به کشور وارد می شوند، رونق پیدا کند. بالاخره مسئولان - اگرچه دیر - به همین نتیجه رسیدند و تعرفه های را کاهش دادند. در مدتی کوتاه خبرهای خوشی به گوش رسید.

چرا باید از فروشگاه های رسمی موبایل خرید؟

فروش گوشی های قاچاق کاهش پیدا کرد و در مقابل وارد کننده های رسمی و محترم فرصت نفس کشیدن پیدا کردند. در بازار قبلی خیلی ها ترجیح می دادند به خاطر ۳۰، ۴۰ یا حتی گاهی ۸۰ هزار تومان اختلاف قید گارانتی رسمی را بزنند و گوشی هایی بخرند که از آنها در اصطلاح با عنوان «گوشی های گارانتی شرکتی» یاد می شود. در بازار، تازه قیمت ها متعادل تر شده اند پس به خودتان و جیبتان لطف کنید ...


فروشنده ها چه می گویند؟

یک فروشنده موبایل که سال هاست فروشگاهی کوچک اما پر رونق را اداره می کند، به ما می گوید فروش گوشی های رسمی سود بیشتری برایش دارد. او می گوید شرکت های شناخته شده و محترم بازار، طرف های مطمئن تری برای انجام معامله های پرسود هستند. آنها محصولاتشان را از روش های رسمی به داخل کشور وارد می کنند و به همین خاطر ریسک کمتری را تجربه می کنند. در عوض محصولات قاچاق، هنگام حمل و نقل بیشتر تهدید می شوند.



چطور از گوشی که قبلا خریدم مطمئن شوم؟

وقتی موبایل را روشن می کنید دستگاه از شما ساعت و تاریخ را می پرسد. البته گوشی های موبایل بدون ساعت تاریخ هم می توانندس ر کنند. این کار به شما نشان بدهد که گوشی کاملا آکبند است و برای اولین بار روشن می شود. اگر این اتفاق نیفتاد با لبخندی بر لبانتان به فروشگاه برگردید.

فروشنده های معتبر و کارت دست نباید از انجام تست سلامتی پیکسل های صفحه نمایش، اسپیکرها، میکروفن، بلندگو و دکمه های صفحه کلید واهمه داشته باشند. در مرحله بعدی شماره سریال پشت دستگاه را با شماره سریال روی جعبه و سپس سریال ثبت شده در حافظه گوشی تطبیق دهید. اگر این کار را نکنید ممکن است صاحب یک گوشی جدید شوید که قبلا صاحب دیگری داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج