جاباما
۵۵۸۹۶۴
۲ نظر
۵۰۴۰
۲ نظر
۵۰۴۰
پ

فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

تقریباً همه ما یک فیلم کلاسیک کالت را دوست داریم یا دوست داریم که از آن متنفر باشیم.فیلم کالت فیلمی‌ است که معمولاً جدا از جریان اصلی سینما با مجموعه ای از طرفداران پر و پا قرص خود روبه رو است که هواداران فیلم کالت را تشکیل می‌دهند.

برترین ها - ترجمه از سولماز محمودی : تقریباً همه ما یک فیلم کلاسیک کالت را دوست داریم یا دوست داریم که از آن متنفر باشیم. (فیلم کالت فیلمی‌ است که معمولاً جدا از جریان اصلی سینما با مجموعه ای از طرفداران پر و پا قرص خود روبه رو است که هواداران فیلم کالت را تشکیل می‌دهند.) چه از فیلم های کالت خوشتان بیاید یا نه، به هر صورت در این لیست واقعیت های کم تر شناخته شده ای در مورد بزرگترین فیلم های کالت تاریخ را خواهید خواند.

۱۰ . "بازگشت به آینده"

باب گیل فیلمنامه ی "بازگشت به آینده" را نوشته و رابرت زمکیس این فیلم را کارگردانی کرده است. فیلم با فروش ۳۸۱ میلیون دلاری پرفروش ترین فیلم سینمایی سال ۱۹۸۵ شد. این فیلم با دریافت چندین جایزه همچون جایزه اسکار و بهترین تدوین صدا به کسب موفقیت های بیشتر خود ادامه داد.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

موضوعی که ممکن است عده ای از آن آگاه نباشند این است که بازیگرانی همچون مایکل جی فاکس، و بازیگران بزرگ دیگری همچون چارلی چین و جانی دپ نتوانستند نقش مارتی مک فلای را در این فیلم از آن خود کنند و این نقش به اریک استولتس واگذار شد و کار فیلمبرداری سکانس های فیلم در ۶ هفته فشرده انجام گردید. اگرچه اریک آنطور که تهیه کنندگان فیلم تصور می کردند در زندگی بخشیدن به این کاراکتر موفق عمل نکرد و جایش را مایکل جی فکس گرفت.

علاوه بر این تصمیم گرفته شد که به جای اینکه نامی از مارک کمپبل خواننده اصلی آهنگ "جانی بی گود" آورده شود، این خواننده از قسمت فروش این تک آهنگ درصدی را دریافت کند. این تصمیم بدین جهت گرفته شد که طرفداران فکس تصور کنند که این بازیگر واقعا آهنگ این فیلم را خودش خوانده است.
9. "بیتل‌جوس"

در سال 1988 این فیلم به دنیا معرفی شد. این فیلم بیش از 70 میلیون دلار فروش داشت و جزء 10 فیلم پرفروش سال 1988 گردید. سیلویا سیدنی که در نقش جونو ایفای نقش کرد برنده جایزه سَترن برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. علاوه بر این فیلم موفق شد جایزه اسکار را برای بهترین گریم از آن خود کند.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

قرار بود در نسخه اولیه فیلمنامه جنبه های ترس آور فیلم بر جنبه ی کمدی فیلم قالب باشد؛ در نسخه اولیه بیتل‌جوس در نقش دیوی با بال های چرمی به تصویر کشیده شده بود که به کاراکتر لیدیا که نقشش را وینونا رایدر بازی می کرد تعدی می کند. خوشبختانه جنبه های ترس آور فیلم کمرنگ تر می شود و فیلم کاراکتر خیالی فروشنده اتومبیلی که مشاعرش را از دست داده با بازی مایکل کیتون به تصویر می کشد که تلاش می کند با لیدیا ازدواج کند.

عناوینی همچون "خانه ارواح" و "داستان خانه بی نام اشباح ۳۹۴۸۰" طنین دلنشینی نداشتند. در واقع اگر تیم برتون، کارگردان فیلم اصرار نمی کرد این فیلم هیچ گاه با نام "بیتل جوس" شناخته نمی شد.


۸. "کلوپ صبحانه"

فیلم "کلوپ صبحانه" برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ اکران شد و همچنان به عنوان یکی از بهترین های ژانر کمدی-درام به حساب می آید. این فیلم حول محور موضوع بلوغ سنی ساخته شده است. هزینه ساخت این فیلم تنها ۱ میلیون دلار بود با این حال فیلم بیش از ۵۰ میلیون دلار فروش کرد. برای بزرگداشت سی اُمین سالگرد این فیلم، در سال ۲۰۱۵ دوباره بر روی پرده تئاتر رفت.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

در سال 2015 از برخی از بازیگران این فیلم مصاحبه ای گرفته شد که در آن بازیگران این فیلم برخی از حقایق این فیلم کالت را افشا کردند. الای شیدی یکی از بازیگران فیلم تائید کرد که یکی از سکانس های فیلم به دلیل نامناسب بودن از فیلم حذف شد. او علاوه بر این تأیید کرد که بر خلاف باور عوام از سفیدک های سیب زمینی به عنوان شوره سر خود برای نشان دادن بخشی از ویژگی های کاراکتر خود استفاده کرده است.


7. "حیله"

این فیلم که توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز منتشر شد جزء موفق ترین فیلم های 1996 بوده و بیش از 50 میلیون دلار فروش کرده است. در سال 1997 روبین تونی و فیروزه بالک ستاره های این فیلم برنده جایزه فیلم MTV برای بهترین مبارزه شدند علاوه بر این فیلم رتبه دهم پرفروش ترین فیلم های ژانر فانتزی را در آن سال از آن خود کرد.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

چندین حادثه عجیب در حین فیلمبرداری سکانس های نیایش این فیلم در ساحل اتفاق افتاد. یکی از این اتفاقات هجوم خفاش ها به طرف شمع های روشن و خاموش شدن شمع ها بود که درست در زمان آغاز فیلمبرداری اتفاق افتاد و سبب خراب شدن صحنه¬ی فیلمبرداری شد. فیروزه بالک که در نقش نانسی ظاهر شد در زمان فیلمبرداری به کارهای جادوگری پرداخت، او همچنین پس از اتمام فیلمبرداری یک فروشگاه اسرارآمیز خریداری کرد. علاوه بر این برای ترسناک تر کردن بیشتر فیلم از مارهای واقعی استفاده شد. همه¬ی 3000 مار استفاده شده در فیلم واقعی بودند.


6. "رقص کثیف"

در سال 1987 فیلم کم بودجه محصول کمپانی گریت امریکن فیلم، با به تصویر کشیدن تنها یک ستاره با نام جری اورباک، سر و صدای زیادی در دنیای سینما به پا کرد. "رقص کثیف" اولین فیلمی بود که پس از اکران بیش از یک میلیون نسخه از آن در شبکه های ویدیوئی به فروش رسید. یکی از آهنگ های معروف این فیلم با نام The Time of My Life جایزه گلدن گلوب و اسکار را برای موسیقی اورجینال از آن خود کرد.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

اگر نقش های اصلی فیلم توسط بازیگرانی که در ابتدا به آنها پیشنهاد بازی داده شده بود بازی می شد این فیلم بسیار متفاوت از آنچه که در حال حاضر است می نمود. بازیگرانی همچون ول کیلمر، بیلی زین و سارا جسیکا پارکر جزء این بازیگران بودند. زمانی که کیلمر پیشنهاد بازی در این نقش را رد کرد و بیلی زین موفق نشد در سکانس های رقص تأثیرگذار ظاهر شود، پاتریک سوایزی موفق به دریافت این نقش گردید. جنیفر گری تنها ۵ دقیقه مهلت داشت تا با بازی در نقش کاراکتر ۱۷ ساله فیلم کارگردان را متقاعد کند و ظاهراً با توجه به اینکه او در زمان تست بازیگری ۲۷ سال داشت باید گفت که خیلی خوب از عهده این کار برآمد.


5. "کلبه وحشت"

در سال 1981 فیلمی در ژانر ماوراء الطبیعی و ترسناک به کارگردانی دو دوست به نام های سم ریمی و بروس کمپل برای اولین بار اکران شد. خود کمپل نیز در این فیلم کم هزینه تحت شرایطی به شدت دشوار در منطقه ای دور افتاده در منطقه تنسی بازی کرد. پس از یک شروع ناموفق در آمریکا، "کلبه وحشت" بیش از 2 میلیون دلار فروش داشت. استیون کینگ این فیلم را ستایش کرد، این امر سبب شد تا کمپانی نیولاین سینما وارد کار توزیع این فیلم گردد. پس از آن این فیلم جزء لیست بهترین فیلم های ترسناک قرار گرفت.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

اگر یک دندانپزشک تصمیم می گرفت که پول خود را به جای سرمایه گذاری بر روی فیلم آنها در لاس وگاس خرج کند، ریمی و کمپل شانس خود را برای شروع حرفه فیلمسازی از دست می دادند. بعد از اینکه فیلمبرداری آغاز شد ریمی تصمیم گرفت شایعاتی را در مورد شکسته شدن فک کمپل در حین فیلمبرداری یکی از سکانس های فیلم پخش کند، تنها برای اینکه ببیند چه تعدادی این شایعه را باور خواهند کرد.
4. "مریخ حمله می کند!"

"مریخ حمله می کند!" قرار بود که یک پارودی از فیلمی علمی تخیلی با بودجه بسیار پایین باشد اما این فیلم پس از اکران در سینماهای آمریکا در سال 1996 حضور موفقی در بین فیلم های باکس آفیس نداشت. این فیلم در اروپا موفق تر ظاهر شد اما منتقدان نظرات متفاوتی در مورد فیلم داشتند. با این حال همه اینها نتوانست جلوی تبدیل شدن این فیلم را به یک کالت کلاسیک که هواداران فدایی خود را دارد بگیرد.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

برخی از سکانس های خاطره انگیز فیلم شامل سکانس دختر مریخی با مدل راه رفتن عجیب و غریب و لباس تنگ چسبانی است که بر تن دارد. از آنجاییکه لباس هیچ زیپی نداشت لباس باید هر روز به تن هنرپیشه نقش دختر مریخی دوخته می شد. علاوه بر این علت پشت پرده برای استفاده از اسکلت های سبز و قرمز در این فیلم به دلیل نزدیکی اکران فیلم به تعطیلات کریسمس بود. مرگ با بخار بسیار وحشیانه تر از نشان دادن اسکلت های به جای مانده به نظر می رسد بنابر این بسیاری از افکت های تصویری نیمه کاره رها شد تا تضمین کننده تولید فیلمی خانواده پسند باشد.


3. "قاتلین بالفطره"

"قاتلین بالفطره" هشتمین فیلم بحث برانگیز سال 2006 لقب گرفت. علت اصلی این موضوع تصاویر و محتوای خشن و توانایی این فیلم در الهامبخشی به مجرمین و انجام به عینه تراژدی های به تصویر کشیده شده در این فیلم توسط مخاطبین است. یکی از این سکانس های الهامبخش صحنه کشتار جمعی کلمبیا است.
همه چیز در مورد این فیلم به نظر تاریک و رعب آور به نظر می رسد. در این فیلم ذهن پیچیده میکی نامکس که نقشش را وودی هارلسون بازی کرد با رنگ سبز هایلایت شده بود، این برجسته سازی به شکلی نامحسوس در سکانس های مختلف فیلم استفاده شده است، از جمله این سکانس ها اتاق زندان است که به رنگ سبز نشان داده می شود.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص
رابرت ریچاردسون فیلمبردار شرایط سختی را برای فیلمبرداری سکانس های این فیلم سپری کرد. او نه تنها از فیلمنامه این فیلم متنفر شد بلکه معتاد به استفاده از قرص های خواب گردید و چیزی نمانده بود که از همسرش طلاق بگیرد. بالاتر از همه اینها برادرش به اغماء رفت.

ریچاردسون تنها کسی نبود که از این فیلم متنفر بود. مدیر اجرایی شرکت کوکا کولا از اینکه محصولشان در چندین سکانس دلخراش به تصویر کشیده شده بود به شدت خشمگین شد. این موضوع سبب شد تا شرکت کوکا کولا در مورد سیاست های تبلیغاتی خود تجدید نظر کند. علیرغم تمام موضوعاتی که ذکر شد این فیلم جزء فیلم های پرطرفدار سینما باقی مانده است.


2. "جیغ"

در سال 1996 فیلم "جیغ" پرفروش ترین فیلم در بین فیلم های اسلشر در آمریکا شد. فیلم اسلشر گونه‌ای از فیلم ترسناک یا دلهره‌آور است که در آن، قاتلی، معمولاً دچار مشکلات روانی، قربانی یا قربانی‌هایی را که معمولاً از پیش انتخاب شده را به قتل می‌رساند .این فیلم 170 میلیون دلار فروش داشت. علاوه بر فروش بالا فیلم برای جانی تازه که با داستان ابتکاری خود به ژانر فیلم های ترسناک بخشیده بود مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص
در کنار همه این تحسین ها آن روی سکه برای این فیلم چیزی بود که برای "قاتلین بالفطره" نیز اتفاق افتاد. فیلم به علت ایجاد یک سری خشونت ها که در دنیای واقعی اتقاق افتاده بود متهم شد. یکی از این پرونده ها مربوط به قتل جینا کستیلو به دست پسر شانزده ساله اش ماریو و برادرزاده ۱۴ ساله اش بود. او ۴۵ بار مورد اصابت چاقو قرار گرفت. بعد ها این دو پسر ادعا کردند که تحت تأثیر فیلم "جیغ" دست به قتل جینا کستیلو زده اند.

چیزهایی که ممکن است شما در مورد این فیلم ندانید این است که در سکانس آغازین فیلم وس کریون، کارگردان این فیلم، برای به گریه انداختن درو بریمور داستانهای وحشتناکی در مورد حیوان آزاری برای او بازگو می کند. در این سکانس شخصی که پشت ماسک قرار گرفته خود کریون است. صداپیشه این شخصیت راجر. ال. جکسون است، او از دیدار بازیگران فیلم منع شده بود به این دلیل که کارگردان فیلم می خواست بازیگران را در وضعیت ترس و دلهره نگاه دارد تا بازی خوبی از خود ارائه دهند.


۱. "شوالیه تاریکی"

این فیلم جزء یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی به حساب می آید که تا بحال ساخته شده است. این فیلم در دنیا بیش از ۱ میلیارد دلار فروش داشته و نامزد دریافت ۸ جایزه اسکار شده است. هیث لجر پس از مرگش برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای بازی در نقش جوکر شد. علاوه بر این "شوالیه تاریکی" برای بزرگداشت لجر که تنها شش ماه قبل از اکران فیلم از دنیا رفت به او تقدیم شد. لجر برای به تصویر کشیدن کاراکتر جوکر مورد تحسین قرار گرفت. جالب است بدانید که ایده مدل خاص گریم کاراکتر جوکر متعلق به لجر است.
فیلم های کالت؛ فیلم هایی خاص با طرفدارنی خاص

فیلم "شوالیه تاریکی" اولین فیلم از سری فیلم های بتمن بود که نام بتمن را در عنوان فیلم جای نداد. علاوه بر این اولین فیلمی بود که در آن خفاشی وجود نداشت. برای اینکه حس خفاش‌گونه به فیلم اضافه شود بروس وین پشت یک لامبورگینی مورسیه‌لاگو نشست که در زبان اسپانیایی معنی خفاش را می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازی

      فقدددد جوکررررر

    • بدون نام

      just joker

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج