۵۵۹۲۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ژنرال بازنشسته سعودی، قطر را تهدید کرد

«انور عشقی» ژنرال بازنشسته سعودی طی سخنانی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه عربستان و وزیر مشاور در امور خارجه امارات، قطر را به تعلیق عضویت در شورای همکاری خلیج فارس تهدید کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از رای الیوم، «انور عشقی» ژنرال بازنشسته سعودی روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی و «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کردند که گام بعدی در مواجهه با قطر در صورت عدم پاسخ مثبت به مطالبات کشورهای عربی «طلاق» یعنی تعلیق عضویت آن در شورای همکاری خلیج فارس است.

به گفته عشقی تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری بر روابط متمایز این کشور با کشورهایی مانند عمان و کویت که هنوز رابطه با دوحه را قطع نکرده اند تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین به احتمال اقدام مشابه اتحادیه عرب با وجود اینکه این امر به موافقت دسته جمعی کشورهای عضو این اتحادیه نیاز دارد اشاره نمود. اما به گفته عشقی کشورهای عربی دریافته اند که این امر به منفعت قطر است و آن را از حمایت و تامین مالی تروریسم و پناه دادن به تروریست ها در اراضی خود بازمی دارد.

عشقی همچنین گفت که عناصر گروه اخوان المسلمین که فعالیت آنها در مصر، عربستان، امارات و بحرین ممنوع است در خاک قطر حضور دارند و دوحه به آنها تسهیلات ارائه می کند.

وی در عین حال مقامات قطر را به شوراندن ملت های عربی علیه حاکمان خود از طریق شبکه الجزیره متهم نمود و خواستار تعطیلی این شبکه شد.

عشقی افزود: اگر قطر حمایت از تروریسم را متوقف نکند برخی به دادگاه جنایات بین المللی ارجاع داده خواهند شد. قطر به میزان مشکلی که ممکن است با آن مواجه شود واقف نیست و در صورت پافشاری بر مواضع خود بیم آن داریم که مردم این کشور علیه حاکمان خود قیام کنند.

این ژنرال بازنشسته سعودی درباره میانجیگری کویت در بحران قطر نیز اعلام کرد که امیر کویت به منظور دفع خطر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس طرحی را ارائه خواهد کرد و این امر در راستای درخواست آمریکا از کویت برای ادامه تلاش های میانجیگرانه و حل مشکل از طریق گفتگو صورت می گیرد.

عشقی در خصوص روابط قطر با ایران نیز مدعی شد که مطالبات کشورهای حوزه خلیج فارس از قطر در این خصوص «بسیار ضروری» است و دلایل آن نیز «مشخص و بسیار» است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج