۵۶۰۰۸۹
۲۰ نظر
۵۰۰۰
۲۰ نظر
۵۰۰۰
پ

۱۲۰ میلیون تومان برای پژو ۲۰۰۸ منطقی است؟

نماینده مردم اصفهان گفت: شورای رقابت نباید به صورت موردی در خصوص قیمت هر خودرو نظر دهد بلکه باید رویه های قیمت گذاری را تعیین کند.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم اصفهان گفت: شورای رقابت نباید به صورت موردی در خصوص قیمت هر خودرو نظر دهد بلکه باید رویه های قیمت گذاری را تعیین کند.

دیروز شورای رقابت بعد از گذشت بیش از یک سال دوباره با درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ تولید داخل موافقت کرد. این موافقت با ایجاد موج زودگذر گرانی باعث رشد قیمت برخی خودروهای دیگر در بازار آزاد شد. به طوری که قیمت پژو۲۰۶ صندوقدار، وانت آریسان، تندر ۹۰ و دنا نیز با قدری افزایش در عصر روز گذشته مواجه شد.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان با اشاره به موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت برخی خودروها گفت: در خصوص قیمت‌گذاری خودرو نباید به صورت موردی در شورای رقابت بحث شود.

وی تاکید کرد: شورای رقابت باید رویه های قیمت گذاری را در مواردی که انحصار وجود دارد تعیین کند.

رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: ما معتقدیم صنعت خودروسازی ما هنوز در شرایطی نیست که در رقابت واقعی قرار داشته باشد و در شبه انحصار است. با این شرایط قبول داریم که شورای رقابت باید در قیمت گذاری دخالت داشته باشد اما این بدان معنی نیست که به صورت موردی روی تک تک خودروها نظر بدهد.

وی ادامه داد: ورود شورای رقابت به تعیین قیمت برای خودروها باید به این گونه باشد که با در نظر گرفتن شاخص هایی از قبیل تورم، کیفیت، حاشیه سود و سایر شاخص‌ها رویه‌های مشخصی تدوین کند که از طریق در نظر گرفتن آن شاخص ها بتوان قیمت‌گذاری روی خودرو را انجام داد.

فولادگر تاکید کرد: پس خودروساز باید قیمت گذاری را با رعایت قواعد و رویه های شورای رقابت انجام دهد و بعد از آن هم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و یا مجلس هم نظارت داشته باشند که این موضوع به درستی انجام شود.

قیمت۱۲۰میلیون تومانی تعجب آور است

وی در خصوص حاشیه های پیش فروش پژو ۲۰۰۸ گفت: ما در مجلس موضوع عدم مشخص بودن قیمت این خودرو را پیگیری کرده و تذکر هم دادیم. البته پیش بینی و برآوردها در مورد قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی خودرو به هیچ وجه صحیح نیست. همانطور که مسئولین شرکت ایران خودرو هم اعلام کردند قیمت این خودرو زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

نماینده اصفهان در مجلس در خصوص پیش فروش خودرو بدون تعیین قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ گفت: اگر این شرط ضمن عقد باشد و مشتری پدیرفته باشد که در زمان تحویل قیمت خودرو مشخص شود مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: زمانی که مشتری قرارداد پیش فروش را با قید شرط نامشخص بودن قیمت نهایی پذیرفته و امضا کرده است شرعا و عرفا اشکال ندارد اما اگر این شرط را قبول ندارد خوب طبیعی است که نباید قرارداد را امضا و قبول کند.

وی در پایان افزود: من به تخلف معتقد نیستم اما قیمت ۱۲۰ میلیون تومان برای ما تعجب آور بود که پیگیری کردیم . البته درخصوص ثبت نام در پیش فروش و مشکلات سایت هم باید گفت که اشکالات عمده ای وجود داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saman

      مردم باید مواظب باشند بدون شناخت کامل از این خودرو یعنی2008 پول برای خرید ندهند.وگول خودرو سازها را نخوزند.قیمت منطقی این خودرو خیلی ضعیف 55میلیون تومان بیشتر نیست .که قبلا خودرو سازها پیشنها داده بودند که بیشتر از 55میلیون به مشتری ندهند.

    • کریم

      مردم ایران ثابت کردند برای هر جنس بنجلی که ثبت نام میشه تو صف قرار میگیرند و سه برابر قیمت واقعیش هم پول میدن و این خاصیت مردم ماست

    • بدون نام

      مگه تو این مملکت چیزی به نام منطق هم وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سانسورچی نخسته..........

    • ali

      مگه همین ماشین توی اروپا قیمت نداره که تو ایران معطل قیمت گذاری بازار هستن واقعا غیر منطقیه

    • بدون نام

      سانسورچی نخسته.................

    • بدون نام

      هرکه به هرکی. .

    • بدون نام

      مردم..اگه مردم باشن باید نخرن....تابه قیمت .برسه

    • بدون نام

      باسلام مگه, برای این ملت منطقی گذاشتین قیمت این ماشین 50میلیون بیشتر یعنی خون ملت رومکیدن بسه دیگه نکنید

    • محسن

      شما هم که پا جای پای بزرگانی چون احم.... گذاشتید پس همه شما دولت فعلی وقبلی برای سرکیسه کردن مردم بدبخت اومدید.خدا نگذره.

    • عسل

      تقصیر مردم خودمونه که هر چی قیمت رو میبرن بالاتر بیشتر میخرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا خودمون مقصر هستیم اگه همه با هم متحد باشن نخرن این اتفاق نمیوفته

    • بدون نام

      مگه 25 تومن برای پراید منطقیه؟

    • بدون نام

      خدا براشان نسازه تو فکر میکنی شورا رقابت کیه یک سری سرمایه دار گردن کلفت که خودشان سهیم هستن این وظیفه نعمت زاده وزیر صنعت است که پیگیری کنه که با ان حالات نهیفش میگوید به من ربطی نداره بخدا این خودرو تو خارج با پول ایران پنجا وهفت ملیون قیمت داره برین توی اینترنت سرچ کنید که بدانید دیگر خود دانید

    • بدون نام

      خب اجباری که نیست. مردم ماشین چینی بخرن اونا هم قیمتو میارن پایین

    • بدون نام

      بلاخره خرج و برج آقایان بایستی تامین شود بنجل ترین خریدار اجناس دنیا به قیمت بالا مدیران این کشور هستند وقتی یه مشت دهاتی مسئول خرید میشن نتیجه این میشه

    • حمید رضا

      اینقدر که ایران از دلالی ماشین سود میبره اون تولید کننده اصلی سود نمیبره...بعد از پنجاه سال ادعای خودرو سازی ؛ فقط بلدیم یا چراغ عوض کنیم و یا هرماشینی رو وانت کنیم

    • ahmad

      شورای رقابت کیه مگه حتما خودشون ذینفع هستند قیمت 120 میلیون هم سیاست خودشون هست میخوان این قیمتو جا بندازند و حتما این کارو خواهند کرد بعدا یه تخفیف هم میدن مثلا 110 میلیون جا میافته

    • اصغر

      این کدام کارشناس است که قیمت را 120 میلیون تعیین می کند. بقول بچه ها داور پپسی گرفته.

    • ایرانی

      مردم ایران بخدا قیمت .واقعی خودرو پژو ۲۰۰۸ بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون میباشد .اگه حوصله و صبر داشته باشید وبا هم اتحاد داشته باشید و نخرید .مجبورند به قیمت واقعی خود با التماس وبا احترام به مردم بفروشند .پس خواهشا دست نگه دارید.
      با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج