۵۶۰۱۱۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سِرو وای فای برای مسافران فضایی!

مایکل هیپکه، اخترفیزیکدان،‌ طرحی را برای ارائه "اتصال اینترنتی بین ستاره‌ای" با نزدیکترین همسایه ستاره‌ای ما یعنی "آلفا قنطورس" راه‌اندازی کرده است و این فناوری در حال حاضر برای ما در دسترس است.

وب سایت شبکه: دانشمندان قصد دارند امکان استفاده از وای‌فای را به مسافران فضایی ارائه دهند. مایکل هیپکه، اخترفیزیکدان،‌ طرحی را برای ارائه "اتصال اینترنتی بین ستاره‌ای" با نزدیکترین همسایه ستاره‌ای ما یعنی "آلفا قنطورس" راه‌اندازی کرده است و این فناوری در حال حاضر برای ما در دسترس است.
سِرو وای فای برای مسافران فضایی!

البته در حال حاضر هنوز کسی از این امکان بهره نبرده است اما این فناوری می‌تواند روزی برای ارتباطات میان‌ستاره‌ای مفید واقع شده و مورد استفاده قرار گیرد.
فناوری نوین هیپکه می‌تواند ما را به این فضای میان ستاره‌ای نزدیک‌تر کند.

این روش از یک پدیده شناخته شده به نام "همگرایی گرانشی" ( gravitational lensing ) استفاده می کند، بدین ترتیب فضای اطراف یک شیء عظیم (مانند خورشید) مانند یک ذره‌بین برای تقویت سیگنال عمل می‌کند. هیپکه برآورد کرده است که یک تلسکوپ حدودا یک متری که در حدود 90 میلیارد کیلومتری از خورشید قرار دارد، می‌تواند سیگنال را با حداکثر کارایی رله کند.

هیپکه اظهار کرد: "این کار بسیار ساده‌تر از ساخت تلسکوپ فضایی هابل است زیرا در مقایسه، ایجاد یک ابزار در اینجا بر روی زمین برای ارائه چنین سیگنال پرقدرتی، نیاز به یک منطقه با طول 53 کیلومتر دارد که بزرگتر از مساحت شهر نیویورک است.

این دانشمند بر این باور است که با استفاده از این روش می‌توان امکاناتی را که بر روی زمین در دسترس مردم قرار دارد را در فضای میان ستاره‌ای نیز فراهم کرد و از نزدیکترین ستاره برای زمین ویدئو فرستاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج