جاباما
۵۶۰۲۴۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راز موفقیت در طراحی استراتژی تبلیغات پرفروش

برخی از بازاریابان زمان زیادی را صرف انتخاب استراتژی تبلیغات مناسب کرده‌اند تا به کسب و کارهای کوچک یاد دهند چگونه به درستی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. روی کدام شبکه‌ اجتماعی سرمایه گذاری کنند؟

وبسایت آی بازاریابی: برخی از بازاریابان زمان زیادی را صرف انتخاب استراتژی تبلیغات مناسب کرده‌اند تا به کسب و کارهای کوچک یاد دهند چگونه به درستی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. روی کدام شبکه‌ اجتماعی سرمایه گذاری کنند؟
چه میزان سرمایه گذاری کنند؟ بهتر است در چندین شبکه اجتماعی هم زمان تبلیغات داشته باشند یا توجه خود را بر روی یک یا دو بستر تبلیغاتی معطوف کنند؟ با توجه به این‌که تبلیغات کار هزینه‌بری است، پس یافتن پاسخ مناسب برای سوالاتی از این دست برای صاحبان کسب و کار حائز اهمیت است. از این رو با مشورت بازاریابان موفق در حوزه دیجیتال، نکات زیر را برای موفقیت استراتژی تبلیغات با شما به اشتراک می‌گذاریم.

توجه به تمامی فاکتورها برای تبلیغات موثر

در هر شرایط و موقعیت، ارتباطات اجتماعی فاکتور مهمی است که نیاز به آموزش دارد. برای مثال، ممکن است مفاهیمی مانند "کمک و مدیریت بیمار" وجود داشته باشد که مشتریان یا از وجود این مفاهیم اطلاعی نداشته باشند یا ندانند این گونه خدمات چگونه به آن‌ها کمک خواهد کرد. بنابراین انتشار مقالاتی نظیر اهداف این خدمات، مزایا و منافع آن و مواردی از این دست برای روشن شدن موضوع مورد نیاز می‌باشد. حال اگر بتوانید مشتریان را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنید، در قدم بعد مشتریان به سراغ فروشندگان دیگر خواهند رفت تا بتوانند بر اساس مقایسه محصولات انتخاب درستی داشته باشند.

در مقابل، اگر شما می‌خواهید محصولی را تبلیغ کنید که برای مشتریان شناخته شده است و مشتریان هدفتان نیز مشخص است، می‌توانید مستقیما به تبلیغ بپردازید.
راز موفقیت در طراحی استراتژی تبلیغات پرفروش

هنگامی که می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنید، باید به دو سوال ساده ولی اساسی پاسخ دهید: کجا می‌خواهید تبلیغات داشته باشید؟ چقدر می‌خواهید برای تبلیغات خود هزینه کنید؟ برای این که بتوانید تشخیص دهید تا چه میزان باید هزینه کرد. باید ببینید هر مشتری چقدر برای شما سود خواهد داشت و شما چه قدر باید هزینه کنید تا بتوانید او را جذب کنید.
حل این معادله بسیار مهم است. برای مثال، برای فروش محصول ۱۰۰ هزارتومانی با ۷۰ هزار تومان تولورانس، شما می‌توانید از ۴۰ تا ۱۴۰ هزارتومان بر اساس بودجه و اهداف اقتصادی خود هزینه کنید. این فاکتور را نیز باید در نظر بگیرید که آیا این مشتری می‌تواند در آینده خود به منبع درآمدی شما مبدل شود یا خیر.

برای کسب و کارهای کوچک، حل این معادله مهم‌تر است، زیرا باید بتواند موانع و محدودیت‌های اقتصادی شرکت را مدیریت کند. هم‌چنین، گاهی ممکن است هزینه‌ای که شما صرف تبلیغات می‌کنید بعد از چند ماه به شما باز گردد. پس باید فاکتور تاخیر زمانی را نیز مد نظر قرار دهید.

تحلیل و بررسی دقیق

در خریدهای اینترنتی، دنبال کردن این که بیشترین فروش از کدام کانال حاصل می‌شود، ممکن است دشوار و حتی گمراه کننده باشد. در بسیاری از موارد، خریداران اینترنتی الزاما اولین محصولی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود را خریداری نمی‌کنند. بلکه در مورد محصول پیشنهادی تحقیق کرده و آن را با محصولات موجود دیگر از نظر قیمت و کیفیت مقایسه می‌کنند.
بنابراین پس از مشاهده ۵ یا ۶ محصول اقدام به خرید می‌کنند. از این رو یک متخصص بازاریابی اینترنتی می‌تواند به شما کمک کند در این مقایسه پیروز شوید، البته به شرط آن که شما کانال ارتباطی خود با مشتری را به درستی انتخاب کرده باشید.

تمرکز کردن بر روی بسترهای تبلیغاتی مورد توجه مشتریان

یک استراتژی تبلیغات که می‌تواند به توسعه کسب و کارهای کوچک کمک کند، تصمیم گیری مناسب و صحیح در انتخاب بسترهای تبلیغاتی موجود است. از نظر بازاریاب‌های موفق، بهترین استراتژی برای تبلیغات این است که یک یا دو شبکه اجتماعی مناسب مانند گوگل و فیس بوک را انتخاب کرده و از انجام تبلیغات گسترده و پراکنده در چندین شبکه اجتماعی خودداری نماییم.
آن‌ها بر این باور هستند که هر کجا استراتژی موفقی داشتید، همانجا متمرکز شوید. برخی از کسب و کارها بوده‌اند که تنها در یک نقطه موفق شده و با گسترش همان بستر، به کسب و کار خود رونق بخشیده‌اند. به عبارت دیگر، هنگامی که استراتژی شما موفق شد، بر روی همان کانال تمرکز کنید و نگران از دست دادن دیگر بسترهای ارتباطی نباشید.
اگر بتوانید موفقیت خود را تثبیت کنید، فرصت‌های بیش‌تری به دست خواهید آورد. شاید در ابتدا این گونه به نظر برسد که شرکت‌های بزرگ به دلیل داشتن سرمایه‌های مالی بیش‌تر ممکن است بتوانند حاشیه خطای بیش‌تری داشته باشند، اما تحقیقات نشان داده است که در انتخاب استراتژی تبلیغات مناسب، شرکت‌های بزرگ و کوچک هر دو از یک قانون کلی پیروی می‌کنند. بنابراین تمام شرکت‌ها منابع محدودی برای تبلیغات داشته و حاشیه خطای نسبتا مشابهی دارند.

در استراتژی تبلیغات از چه چیزهایی پرهیز کنیم؟

یکی از عواملی که می‌تواند اعتبار برند شما را زیر سوال برده و از اعتماد مشتریان شما بکاهد، تلاش برای فریفتن الگوریتم‌های جستجو در گوگل است. نمونه‌ای از این کارها لینک کردن تبلیغات خود با نام چهره‎‌های مشهور و هدایت کاربران به سمت تبلیغات می‌باشد. به عنوان یک فعال حرفه‌ای از انجام این دست کارها جدا خودداری نمایید.
زیرا منجر به سلب اعتماد مشتریانتان خواهد شد. علاوه بر این، زمانی که بسترهای تبلیغاتی تغییر کند، ممکن است حقه شما نیز آشکار شود. در صورتی که اگر به درستی به تبلیغات بپردازید، این دسته از تبلیغات می‌تواند شما را به سمت فروش تضمین شده و قابل پیش بینی راهنمایی کند.

انتخاب روش‌های جدید و مناسب

رهبری فکری و ارزش کارهای تبلیغاتی می‌بایست همسو با تبلیغات فروش یک محصول باشد. اطلاعاتی که از نظر مشتری جذاب و مفید به نظر برسد، به مراتب بهتر از یک تبلیغ آنی می‌باشد که منجر به فروش شود. اولویت و روند دیگری که باید در تبلیغات مدنظر قرار گیرد، استفاده از محتوای ویدیویی می‌باشد.
تولید انبوه به تنهایی نمی‌تواند مشتریان را برای خرید مجاب کند، پس بودجه خود را ذخیره کنید. عامل مهم دیگر، مدت زمان تبلیغات ویدیویی است. گاهی یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای ممکن است مشتری را خسته و کسل کند، در حالی که یک فیلم چندین دقیقه‌ای برای مشتری جذاب باشد و آن را دنبال کند. پس، بیش‌تر از آن که به تعداد کلمات و مدت زمان فکر کنید، به جذاب بودن محتوای تبلیغات خود توجه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج