جاباما
۵۶۰۲۶۰
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

ربات‌های خودران نیروی پلیس دبی

خیال‌انگیز به نظر می‌رسد؛ این که در خیابان‌ شهر قدم بزنیم و در کنار خودمان یک ربات کوچک خودران ببینیم؛ رباتی که پلیس خیابان‌هاست و وظیفه حفظ امنیت شهر را برعهده دارد!

وبسایت فرادید: ربات‌های O-R۳ به عنوان ماشین‌های هوشمند شناخته می‌شوند که می‌توانند محیط اطراف خود را به صورت سه بعدی اسکن کنند و قابلیت یادگیری از الگوریتم‌های جدید را دارند.
ربات‌های خودران نیروی پلیس دبی

به گزارش دیجی مگ، خیال‌انگیز به نظر می‌رسد؛ این که در خیابان‌ شهر قدم بزنیم و در کنار خودمان یک ربات کوچک خودران ببینیم؛ رباتی که پلیس خیابان‌هاست و وظیفه حفظ امنیت شهر را برعهده دارد! اما جالب است بدانید که دوبی قصد دارد به زودی تبدیل به اولین شهری در جهان شود که از همین ربات‌ها در خیابان‌های شهر استفاده می‌کند.

هنوز زمان دقیق برای اجرای این پروژه مشخص نشده اما گزارش‌ها خبر داده‌اند که تا تا آخر سال میلادی جاری در دبی شاهد حضور ربات‌های خودران در نقش پلیس هستیم. این ربات‌ها بر پایه فعالیت استارت‌‌آپ OTSAW Digital شکل گرفته و در سنگاپور ساخته می‌شوند.

ربات‌های خودران نیروی پلیس دبی

اگر این اقدام صورت بگیرد، دوبی اولین شهری در دنیاست که از ربات‌های O-R۳ به عنوان نیروی پلیس بهره می‌برد. ربات‌های O-R۳ به عنوان ماشین‌های هوشمند شناخته می‌شوند که می‌توانند محیط اطراف خود را به صورت سه بعدی اسکن کنند و قابلیت یادگیری از الگوریتم‌های جدید را دارند. در ادامه می‌توانید تصویری از محیط تحلیل‌گر این ربات را ببینید.

ربات‌های خودران نیروی پلیس دبی

این طور که اعلام شده، حضور این ربات‌ها به معنی حذف نقش افسران پلیس و نیروی انسانی در این زمینه نیست، بلکه قرار است از آن‌ها برای کمک هرچه بیشتر برای انجام وظایف ساده پلیس استفاده شود. در راستای اجرای این طرح ادعا شده که بهره جستن از این فناوری و ساخت ربات‌های هوشمند، به منظور کمک به سرویس امنیتی است تا از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل بیاید و باعث حفظ آسایش هرچه بیشتر مردم شود.

ربات‌های خودران نیروی پلیس دبی

دوبی تصمیم دارد از این ربات‌ها تا سال ۲۰۳۰ در نقش پلیس‌های توانمند در ابعاد وسیع‌تر استفاده کند. هنوز مشخص نیست که استفاده از ربات‌ها در عمل، واقعا مفید و کاربردی خواهد بود یا نه؟
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
ربات‌های خودران نیروی پلیس دبی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج