۵۶۰۴۴۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

۸۰ درصد منشا گرد و غبار در ایران، خارجی است

رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: ۸۰ درصد منشأ گرد و غبار در ایران، خارجی بوده و از کشورهای غربی و جنوب غربی وارد کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خداکرم جلالی اظهار داشت: تاکنون در ایران، ۲.۳ میلیون هکتار عملیات بیابان‌زدایی با ایجاد جنگل‌های بیابانی انجام شده است که نمونه‌ای از آن را در شهرستان آران و بیدگل، می‌توان مشاهده کرد.

وی با بیان این که ۲۰ میلیون هکتار از مناطق بیابانی ایران تحت تأثیر فرسایش بادی است، گفت: در مجموع، عملیات بیابانزدایی در سطح ۷.۵ میلیون هکتار کشور صورت گرفته است.

جلالی ادامه داد: در شهرستان آران و بیدگل کاشان، ۱۲۰ هزار هکتار از گونه درختی تاغ کاشته شده و این گونه‌ها نسبت به خشکی بسیار مقاوم هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیش از جنگل کاری در این منطقه، مردم مهاجرت می‌کردند، اما این منطقه اکنون امن و مهاجرت آن معکوس شده و باغداری و کشاورزی در جوار جنگل کاری‌ها رونق یافته است.

وی گفت: ایجاد این پوشش گیاهی و جنگل کاری با گونه تاغ علاوه بر جلوگیری از ایجاد گردوغبار، موجب بهبود آب‌های زیر زمینی شده و مردم می‌توانند کشاورزی کنند.

جلالی با اذعان به این که ۸۰ درصد منشأ گرد و غبار در ایران، خارجی و از کشورهای غربی و جنوب غربی است، اظهار داشت: راهکارهای مقابله با ریزگردها در کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی پدیده گرد و غبار را پدیده‌ای فرامنطقه ای خواند و ابراز امیدواری کرد: در این کنفرانس، هماهنگی‌های لازم برای مهار این پدیده توسط کشورها انجام گیرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره پیشنهاد ایران به کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار گفت: وزارت جهاد کشاورزی در ایران کنفرانس، پیشنهاد ایجاد یک مرکز ظرفیت سازی در ایران به منظور اقدام برای مقابله با پدیده گرد و غبار توسط سازمان ملل ارائه داده است.

وی افزود: ایران با توجه به موفقیت‌های به دست آورده در زمینه مقابله با بیابان‌زایی می‌تواند مرکزی برای سنجش و پاش پدیده گرد و غبار و طوفان شن باشد و سازمان ملل متحد نیز می‌تواند با سرمایه گذاری و استفاده از منابع مالی مربوط به این سازمان اقدامات عملیاتی را در منطقه غرب آسیا به اجرا در آورد.

جلالی اظهار داشت: ایران جزو کشورهای پیشتاز در زمینه مقابله با بیابان زایی در غرب آسیا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاید هم برعکس باشه...

    • حسین صارمی

      جلالی با اذعان به این که ۸۰ درصد منشأ گرد و غبار در ایران، خارجی و از کشورهای غربی و جنوب غربی است.....جناب جلالی این رقم (80درصد) را از کجا اوردید، میشه منبع مطالعاتی رو که از روی اون 80درصد را اعلام کردید. بگید تا ما هم بریم، بخونیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج