جاباما
۵۶۰۶۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تجلیل از ژرار دوپاردیو و کاترین دونو در جشنواره فرانسه

دهمین دوره جشنواره سینمایی آنگولم از ژرار دوپاردیو و کاترین دونو ستارگان سینمای فرانسه تجلیل می‌کند.

خبرگزاری مهر: دهمین دوره جشنواره سینمایی آنگولم از ژرار دوپاردیو و کاترین دونو ستارگان سینمای فرانسه تجلیل می‌کند.

به نقل از فیگارو، جشنواره سینمایی آنگولم فرانسه که دهمین دوره خود را از ۲۲ تا ۲۷ آگوست برگزار می‌کند و به نمایش فیلم‌های فرانسوی زبان اختصاص دارد، مجموعه‌ای از فیلم‌های جدید فرانسوی زبان را به نمایش درمی‌آورد. اقتباسی از رمان برنده جایزه گنکور در سال ۲۰۱۳ و کمدی جدید اریک تولدانو از جمله فیلم‌هایی هستند که در این دوره روی پرده می‌روند.
تجلیل از ژرار دوپاردیو و کاترین دونو در جشنواره فرانسه

در حالی که این جشنواره امسال مهمانی ویژه‌ای برای ۱۰ ساله شدنش برگزار می‌کند ۲ چهره بزرگ سینمای فرانسه یعنی کاترین دونو و ژرار دوپاردیو مهمانان ویژه این دوره خواهند بود و از آنها تجلیل می‌شود. در همین زمینه یک فیلم کمدی با بازی این ۲ ستاره سینمای فرانسه نیز به نمایش درمی‌آید.

کاترین دونو هنرپیشه ۷۴ ساله فرانسوی با ایفای نقش‌های فرعی در فیلم‌های کارگردانانی همچون لوئیس بونوئل و رومن پولانسکی به شهرت رسید. دونو در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۲ میلادی و برای بازی در فیلم‌های «آخرین مترو» و «هندوچین» ۲ جایزه سزار برد و نامزد دریافت جوایز بفتا و اسکار به‌عنوان بهترین هنرپیشه زن بوده‌است. وی سال ۲۰۰۸ در صدمین فیلمش با نام «یک داستان کریسمس» بازی کرد.

ژرار دوپاردیو بازیگر ۶۸ ساله فرانسوی است که از ژانویه ۲۰۱۳ به دستور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه شهروندی روسیه به او اعطا شد. وی دو بار جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده است.

او در سال ۱۹۹۰ برای «سیرانو دوبرژراک» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود ۱۷۰ فیلم در کارنامه دارد. او تاکنون ۱۵ بار نامزد دریافت جوایز سزار بوده است.

ریاست این دوره هیات داوری جشنواره آنگولم را جان مالکوویچ بازیگر آمریکایی برعهده دارد و کلر شازل روزنامه‌نگار، لورا اسمیت و استفی سلما بازیگر، لوکاس بلوی کارگردان، فیلیپ بسون نویسنده و دنیس رابرت تهیه کننده اهل کبک اعضای گروه داوری را تشکیل می‌دهند.

«خداحافظ» ساخته دوپونتل فیلم افتتاحیه این جشنواره است که درباره جنگ جهانی ۱۹۱۴ است و با اقتباس از رمان نوشته پی‌یر لوماتره برنده جایزه گنکور ساخته شده‌است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج